Jump to content

Inte roligt Ebay!


Snorre70

Recommended Posts

Jag vet inte om ni redan sätt denna film, men det kan inte vara roligt att vara denna snubben i alla fall.

Jag prata med en försäljare i USA och han sa att han hade sätt många sådana bilar som va på väg till sina nya ägare.

Kan inte vara roligt att hämta upp ett sådant vrak!

http://www.youtube.com/watch?v=VnKJWSjJRXE&feature=related

Link to comment
Share on other sites

Hemskt, men hur kan han vara så dum att han köper en bil osedd. Måste han någon kolla bilen om

han inte kan göra det själv. Dessutom, han skulle ha namngett säljaren inklusive Ebay identiteten.

Mvh Bosse CMC 342

Link to comment
Share on other sites

För några år sedan blev jag kontaktad av en kille från Schweiz som liksom jag var medlem på Mustang High

Performance Forum. Han hade hittat en K 65 GT Conv. omkring 25 miles från där jag bor. Han hade fått en del foton men bad mig kolla bilen.

Jag tog kameran och åkte dit efter att ha kommit överens med ägarens pappa. När jag kom dit var det två poliser

som satt och snackade med gubben. De var polare och han hade bett dem att vara där för säkerhets skull eftersom han inte visste vem jag var.

Bilen var en äkta HP men hade en HP motor från en HT och bilen hade mycket rost. Jag tog ca 30 foton och skickade

till Schweizaren med en rekommendation att inte köpa bilen vilket han hörsammade. Senare köpte han en bil från en annan kille på

Forumet och blev mycket nöjd. Som sagt, hade jag inte kollat bilen åt honom hade han köpt rosthögen och blivit mycket

besviken.

Mvvh Bosse 342

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nej, jag förstår inte heller hur man kan köpa något utan att man själv eller via någon kompis har kollat på bilen. Dåliga hästhandlare (Pony dealers) blir det väl lite fritt översatt :). har ju funnits länge. Nog måste man väl kunna hitta en Mustang i Sverige som passar bland alla dem som är till salu här. Via förmedling?? Man köper och betalar en bil till någon som inte ens äger den och sedan väntar man.............

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...