Jump to content

Recommended Posts

Hej !

Min bil är förberedd för/har satellitradio. Frågan är om den kan fungera här i norr

med lite handpåläggning ? (flytta satelliter räknar jag inte till "handpåläggning", utan

det är lite mer krävande uppgifter som man får viga en vecka eller två till...:P)

Räcker det månne med ett abonnemang, eller är vi helt enkelt för tillfället rökta

här uppe i norr ?

Ska Googla runt och kolla lite, men tänkte kolla här på forumet samtidigt - borde

ju vara fler som har en satellitpuck på bakluckan och som kanske redan har svaret...

mvh/ Ronis

Tyvärr det funkar inte i europa idag.

Det bygger på Sirius som just nu bara finns över USA/Canada, men det finns ett visst hopp i framtiden.

Det finns en tanke alla ny bilar ska en automatisk positionering vid olycka som nya USA bilar har. Detta bygger på Sirius sateliterna.

Kommer detta så finns det kanske en möjlighet i framtiden.

MVH

Janne H

Visst är det underligt att vi i Europa ligger så långt efter USA? Vi här i Uppland har bara sex stycken radiokanaler att välja mellan. P1-P4, RIX och Bandit. Så sjukt illa!

Visst är det underligt att vi i Europa ligger så långt efter USA? Vi här i Uppland har bara sex stycken radiokanaler att välja mellan. P1-P4, RIX och Bandit. Så sjukt illa!
Va? Vi har ju en egen radiokanal som sänder över Vindeln, Vännäs, Umeå och även Lycksele.

Reklamkanal iofs, med lokal reklam. Men ändå. Det måste väl finnas i Uppsala också?

Här är kanalen på Internet: http://www.radioumea.com/poporock

Mvh.

P-O

Sirius är ganska dyrt för den delen, så varför inte avnjuta en äkta klämkäck P4 eller varför inte P1?!?!?

Jag lyssnar i princip aldrig på svenska kanaler i bilen utan använder radioappar på mobben (finns kanaler samlade från hela världen men jag lyssnar bara på amerikanska...) :)

...Tyvärr det funkar inte i europa idag.

Det bygger på Sirius som just nu bara finns över USA/Canada, men det finns

ett visst hopp i framtiden....

Känns som om framtiden i detta fall är många år frammåt:(

Visst är det underligt att vi i Europa ligger så långt efter USA?

Vi här i Uppland har bara sex stycken radiokanaler att välja mellan. P1-P4, RIX

och Bandit. Så sjukt illa!

Verkligen! Inte nog med att antalet kanaler är få - i mina andra bilar "svajjar" volymen

och ibland när man svänger runt gathörn eller ändrar riktning, så byter radionkanal(sändare),

En annan sak som retar mig är all reklam i många kanaler. Så förbaskat tråkigt

att höra massa urdåliga jinglar i tid och otid, På en av kanalerna stoltserar dom

med att "det blir musik 45min non-stop" utan reklam. Å vad gör dom då !? Jo, då

klämmer dom in reklam för kanalen mellan varje låt - "kanalen som spelar musik 45 minuter

non-stop... bla bla.

Radio är ju annars en toppenbra underhållning i bilen...

mvh/ Ronis