Ronis June 1, 2012 Report June 1, 2012 Hej !Min bil är förberedd för/har satellitradio. Frågan är om den kan fungera här i norrmed lite handpåläggning ? (flytta satelliter räknar jag inte till "handpåläggning", utandet är lite mer krävande uppgifter som man får viga en vecka eller två till...)Räcker det månne med ett abonnemang, eller är vi helt enkelt för tillfället röktahär uppe i norr ?Ska Googla runt och kolla lite, men tänkte kolla här på forumet samtidigt - bordeju vara fler som har en satellitpuck på bakluckan och som kanske redan har svaret...mvh/ Ronis Citera
Daniel Linde June 1, 2012 Report June 1, 2012 Har för mig jag läst att vi inte nås av dessa satelitter då dom ligger 'fel'.Trist, bra grejer annars. Citera
Janne H June 1, 2012 Report June 1, 2012 Tyvärr det funkar inte i europa idag.Det bygger på Sirius som just nu bara finns över USA/Canada, men det finns ett visst hopp i framtiden.Det finns en tanke alla ny bilar ska en automatisk positionering vid olycka som nya USA bilar har. Detta bygger på Sirius sateliterna.Kommer detta så finns det kanske en möjlighet i framtiden.MVHJanne H Citera
RoTe June 2, 2012 Report June 2, 2012 Visst är det underligt att vi i Europa ligger så långt efter USA? Vi här i Uppland har bara sex stycken radiokanaler att välja mellan. P1-P4, RIX och Bandit. Så sjukt illa! Citera
pools June 2, 2012 Report June 2, 2012 Visst är det underligt att vi i Europa ligger så långt efter USA? Vi här i Uppland har bara sex stycken radiokanaler att välja mellan. P1-P4, RIX och Bandit. Så sjukt illa!Va? Vi har ju en egen radiokanal som sänder över Vindeln, Vännäs, Umeå och även Lycksele.Reklamkanal iofs, med lokal reklam. Men ändå. Det måste väl finnas i Uppsala också?Här är kanalen på Internet: http://www.radioumea.com/poporockMvh.P-O Citera
Magnus Widell June 2, 2012 Report June 2, 2012 Sirius är ganska dyrt för den delen, så varför inte avnjuta en äkta klämkäck P4 eller varför inte P1?!?!? Citera
Nena June 2, 2012 Report June 2, 2012 Sirius är ganska dyrt för den delen, så varför inte avnjuta en äkta klämkäck P4 eller varför inte P1?!?!?Jag lyssnar i princip aldrig på svenska kanaler i bilen utan använder radioappar på mobben (finns kanaler samlade från hela världen men jag lyssnar bara på amerikanska...) Citera
Ronis June 3, 2012 Author Report June 3, 2012 ...Tyvärr det funkar inte i europa idag.Det bygger på Sirius som just nu bara finns över USA/Canada, men det finnsett visst hopp i framtiden....Känns som om framtiden i detta fall är många år frammåt:(Visst är det underligt att vi i Europa ligger så långt efter USA? Vi här i Uppland har bara sex stycken radiokanaler att välja mellan. P1-P4, RIXoch Bandit. Så sjukt illa! Verkligen! Inte nog med att antalet kanaler är få - i mina andra bilar "svajjar" volymenoch ibland när man svänger runt gathörn eller ändrar riktning, så byter radionkanal(sändare), En annan sak som retar mig är all reklam i många kanaler. Så förbaskat tråkigtatt höra massa urdåliga jinglar i tid och otid, På en av kanalerna stoltserar dommed att "det blir musik 45min non-stop" utan reklam. Å vad gör dom då !? Jo, dåklämmer dom in reklam för kanalen mellan varje låt - "kanalen som spelar musik 45 minuternon-stop... bla bla.Radio är ju annars en toppenbra underhållning i bilen...mvh/ Ronis Citera
Recommended Posts