Per Berglund June 13, 2012 Report June 13, 2012 Rak antar jag eftersom det är en del av golvet.Är den oval så har det nog hänt nått galet och bör bytas.Tidiga Mussar vill man inte ha en sprucken tank i....Tanken är ju i kupen! Citera
Draken June 13, 2012 Author Report June 13, 2012 Som jag trodde..Tack för svaren!Min är lite oval...Stötfångaren är lite intryckt i mitten.Så det blir att byta stötfångare, mittplåten som baklysena sitter i och tanken.Har kollat under bilen och vad jag kan se så verkar det ok. Citera
Per Berglund June 13, 2012 Report June 13, 2012 Jag tror den här videon kan förklara en del. Man undra om Ford tänkte alls när man gjorde denna konstruktion på 60-talet! Kanon bra prylar denna kille bidrar med i sina filmer! Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 13, 2012 Report June 13, 2012 Hej.Alla bakstötfångare 65-68 går i båge inåt, inte mycket men det syns,det är original från fabrik.Tanken är lite olika, vanligast är att tanken på 65-68 har plan ovansida,och har mindre volym för bränsle ca 65lit.Den andra typen av tank är den med upphöjd ovansida och är en specialför lite större bränslevolym, denna tanktyp används mest i Mustanger69-70, en sådan typ är min 70a utrustad med och den monterades original vid tillverkningen nov 69 ca:75lit.Men båda tanktyperna passar i 65-70 Mustangerna. Citera
COCS June 14, 2012 Report June 14, 2012 Fråga betr. skvalpskott här:I min 66:a så skvalpar bensinen en hel del när den inte är full. Det är en ny tank. För mig är det självklart att man har skvalpskott i en tank. Är min nya tank ngn typ av lågbudget eller är det Ford original utan skvalpskott?Min 67:a skvalpar inte, så då har väl den skvalpskott.Vet ngn vad som levererades original? Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 14, 2012 Report June 14, 2012 Hej.Nej det finns inget (skvalpskott), det klunkar ganska friskt inästan alla Mustanger, vanligast är att det väsnas mer pånya tankar, varför, plåten är lite tunnare.På äldre original så brukar det också vara en del rostskyddoch annat som gör att det dämpas lite.Men har man tex 20 liter i en tank som är avsedd för 65litså kan man betrakta det tomma som en ljudförstärkare. Citera
COCS June 15, 2012 Report June 15, 2012 Tack, då slipper jag fundera på det mer :-)PS. Konstigt att ingen tillverkar en 'Premium-tank' med skvalpskott, borde finnas stort intresse. Citera
Recommended Posts