Jump to content

Recommended Posts

Fick sån bra hjälp senaste gången jag behövde hjälp så provar igen med ett annat problem =)

Vindrutetorkarna är STENDÖDA.

Har provmätit på kontakten som sitter mellan motor och vägg och inte ett liv får jag i den.

Ryckte ner säkringsdosan och där saknas en säkring men det finns inte heller något fäste för en säkring i det

facket så kan ju inte sätta dit någon.

Märkningen är 14w på det facket.

Har jag sån enorm tur (otur) att det är just den som är till torkarna?

Går det att få tag på en säkringsdosa utan att den kostar flera tusen? och då vart?

Har även strul med stereon då den svajar i volymen. Och det skumma är att den höjer volymnivån från 10 till 37

när man kollar mätaren. (digital volymmätare) Den svajar altså inte bara i volymen ut (dvs ojämn strömstyrka) utan hela inställningen i stereon blir knäpp.. Tror iofs inte att detta har med varandra att göra. Stereon är en Clarion av nyare modell som är monterad samtidigt som Larmet och centrallåset av akrediterad firma.

Någon som har någon ide ang torkarna iaf?

Eller hur jag skall göra för att felsöka dem

Här finns det ritningar, klicka på 1969 så får du upp 2 st bilder, inte jättelätta att läsa..

http://www.themustangshop.com/resources.cfm

Ehhh... det där ser mer ut som ett labyrintpyssel för barn i en serietidning..

Tror i den där pärmen jag nämnde för dig finns en likadan men uppritad på A3 format..

Skall kolla den ikväll om tid finnes... funderar annars på att dra om all kabel från början till slut så att jag vet att inget kabelbrott finns.

för vad jag förstått går det bara från tändningen till vredet en kabel och sen två kablar från vredet till torkarmotorn.. så det blir ju inte så

värst mycket kabeldragning..

Nu insåg jag en annan sak som förmodligen INTE är orginal.. Tutan i ratten funkar inte...

Men däremot sitter det en vippströmbrytare nedanför ratten till höger, Vrider man den neråt så tutar den och uppåt så händer ingenting..

Och vredet till torkarna har tre lägen. Är det något av dessa lägens som skall få pumpen till spolarvätskan att pumpa?

Har även en tom plats bredvid tändningen som det ser ut som att det skall sitta en brytare av något slag.. Kan detta var platsen för brytaren till spolarpumpen?

Kanske är helt ute och cyklar nu men iom att tutan inte funkar så kanske någon smart kille kopplat in den på brytaren till spolarvätskepumpen eftersom "de aldrig används" (?!)

....... Har även en tom plats bredvid tändningen som det ser ut som att det skall sitta en brytare av något slag.. Kan detta var platsen för brytaren till spolarpumpen? .......

Gick ut och kikade i garaget och till höger om tändningen sitter torkar/spolar-kontakt. Mellan dom och nedanför sitter varningslampan för handbromsen. Är det möjligen det som ser ut som att det saknas en brytare?