Jump to content

Featured Replies

comment_116987

Jag tror att den flexande karossen är ett större problem än övre bärarmsinfästningens lager.

Boxade bärarmar och att se till att nedre bärarmsinfästningen är stadig tillsammans med diverse stag i motorrummet mot torpedväggen mm tror jag har högre prioritet.

Sedan är det bara att öppna plånboken på vid gavel för en riktigt bra kombination av fjäder/stötdämpare.

  • Author
comment_116998

Medan jag har suttit i båten med svärfar och fixat ny inredning har det dykt upp lite intressanta inlägg. Jag hade även funderat kring motsvarande hjullager för att ta upp alla krafter.

Som det är nu så har jag casterförändringar i framvagnen som jag inte är överens med - det enda som inte är bytt är de övre bärarmarna. Det skall bli intressant att se hur bilen känns med nya övre bärarmar. Ingen är gladare än jag om det räcker att boxa bärarmarna för att få dom tillräckligt stabila.

comment_116999
Jag tror att den flexande karossen är ett större problem än övre bärarmsinfästningens lager.

Boxade bärarmar och att se till att nedre bärarmsinfästningen är stadig tillsammans med diverse stag i motorrummet mot torpedväggen mm tror jag har högre prioritet.

Sedan är det bara att öppna plånboken på vid gavel för en riktigt bra kombination av fjäder/stötdämpare.

Janne hann "stjäla" mitt inlägg :).

..så det räcker att jag höjer supportflaggan.

comment_117352

Om man talar om övre bärarm så listar Scott Drake endast en övre bärarm 67-73 enligt sin katalog&hemsida, den är med största sannolikhet importerad (eftersom art# är C7DZ-3082-RI

där I = import)och då troligen Taiwan. (mig veterligen tillverkas de inte i Kina). Scott Drake tillverkar ingenting själva utan handlar med delar. De har däremot egna verktyg hos en mängd tillverkare både inom USA och i Fjärran öst.

Skall man ha Amerikanskt så är det troligen bara Rare parts i Kalifornien som tillverkar. Säljs av div. återförsäljare.

MOOG tillverkar inte övre bärarmen. Man kan återanvända sin bärarm och köpa KulYttre kulled av deras fabrikat, eller annan USA-tillverkad. Vi köper Napas sortiment, men det sker ju en omfattande ompackning i den här branschen.

Vi har sålt TRC:s fabrikat i flera år och inte haft några problem med dem. Vi köper dem från en grossist i Taiwan som säljer dem i stora mängder. Deras stora kunder är givetvis Sciott drake, Mustang Unlimited, CJ Pony etc. etc.

Jag tycker man skall fråga leverantören i USA vilket fabrikat =tillverkare på delar man köper.

Lennart Johansson

VP Autoparts

  • Author
comment_117356

Det har inte varit min avsikt att skriva ner någon tillverkare eller leverantör i denna tråden. Min avsikt när jag startade den var att få synpunkter från andra om deras upplevelser, sedan får var och en utifrån det bestämma var man köper sina delar. Det är ju ganska lätt att genomskåda när en del inte tillverkas i USA då alla "over there" är väldigt tydliga med när något är Made in USA. Mustangs Unlimited svarade mig på mail att det är Scott Drake de säljer och dessa tillverkas säkert i Taiwan.

Jag har för övrigt bara fått trevligt och proffsigt bemötande av er på VP Autoparts - både vid besök och över telefon.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...