JanneJ June 24, 2012 Report June 24, 2012 Jag tror att den flexande karossen är ett större problem än övre bärarmsinfästningens lager.Boxade bärarmar och att se till att nedre bärarmsinfästningen är stadig tillsammans med diverse stag i motorrummet mot torpedväggen mm tror jag har högre prioritet.Sedan är det bara att öppna plånboken på vid gavel för en riktigt bra kombination av fjäder/stötdämpare. Citera
Klingan75 June 24, 2012 Author Report June 24, 2012 Medan jag har suttit i båten med svärfar och fixat ny inredning har det dykt upp lite intressanta inlägg. Jag hade även funderat kring motsvarande hjullager för att ta upp alla krafter.Som det är nu så har jag casterförändringar i framvagnen som jag inte är överens med - det enda som inte är bytt är de övre bärarmarna. Det skall bli intressant att se hur bilen känns med nya övre bärarmar. Ingen är gladare än jag om det räcker att boxa bärarmarna för att få dom tillräckligt stabila. Citera
ThomasFB June 24, 2012 Report June 24, 2012 Jag tror att den flexande karossen är ett större problem än övre bärarmsinfästningens lager.Boxade bärarmar och att se till att nedre bärarmsinfästningen är stadig tillsammans med diverse stag i motorrummet mot torpedväggen mm tror jag har högre prioritet.Sedan är det bara att öppna plånboken på vid gavel för en riktigt bra kombination av fjäder/stötdämpare.Janne hann "stjäla" mitt inlägg ...så det räcker att jag höjer supportflaggan. Citera
Klingan75 June 27, 2012 Author Report June 27, 2012 Mina från MU har kommit, ser bra ut.Fick hem mina bärarmar från Mustangs Unlimited idag och det ser bra ut. Det är samma tjocklek i plåten som de som sitter på min bil nu men det ska bli kul att jämföra när jag har dem på arbetsbänken. Citera
mhdin June 27, 2012 Report June 27, 2012 Fick hem mina bärarmar från Mustangs Unlimited idag och det ser bra ut. Det är samma tjocklek i plåten som de som sitter på min bil nu men det ska bli kul att jämföra när jag har dem på arbetsbänken.Ska du boxa dom nya? Citera
Klingan75 June 27, 2012 Author Report June 27, 2012 Ska du boxa dom nya?Inte just nu. Jag övar nog lite på de gamla först samtidigt som jag skall känna hur det känns att ha helt fräscha på bilen. Fick ju även lite roliga framfjädrar i samma paket som jag vill testa:D Citera
Big Mach June 30, 2012 Report June 30, 2012 http://www.opentrackerracingproducts.com/streetupper/Lite sent men kanske intressant som jämförelse ändå. Citera
Klingan75 June 30, 2012 Author Report June 30, 2012 http://www.opentrackerracingproducts.com/streetupper/Lite sent men kanske intressant som jämförelse ändå.Ja, jag länkade till dem längst ner på sidan 2 varpå en intressant diskussion utbröt huruvida övre bärarmarna skall vara lagrade eller inte och om kullager verkligen är rätt lösning. Citera
Big Mach June 30, 2012 Report June 30, 2012 Ja, jag länkade till dem längst ner på sidan 2 varpå en intressant diskussion utbröt huruvida övre bärarmarna skall vara lagrade eller inte och om kullager verkligen är rätt lösning.Jag läste inte alla poster tillräckligt noga,jag missade det! Citera
VP-Autoparts July 1, 2012 Report July 1, 2012 Om man talar om övre bärarm så listar Scott Drake endast en övre bärarm 67-73 enligt sin katalog&hemsida, den är med största sannolikhet importerad (eftersom art# är C7DZ-3082-RI där I = import)och då troligen Taiwan. (mig veterligen tillverkas de inte i Kina). Scott Drake tillverkar ingenting själva utan handlar med delar. De har däremot egna verktyg hos en mängd tillverkare både inom USA och i Fjärran öst.Skall man ha Amerikanskt så är det troligen bara Rare parts i Kalifornien som tillverkar. Säljs av div. återförsäljare.MOOG tillverkar inte övre bärarmen. Man kan återanvända sin bärarm och köpa KulYttre kulled av deras fabrikat, eller annan USA-tillverkad. Vi köper Napas sortiment, men det sker ju en omfattande ompackning i den här branschen.Vi har sålt TRC:s fabrikat i flera år och inte haft några problem med dem. Vi köper dem från en grossist i Taiwan som säljer dem i stora mängder. Deras stora kunder är givetvis Sciott drake, Mustang Unlimited, CJ Pony etc. etc.Jag tycker man skall fråga leverantören i USA vilket fabrikat =tillverkare på delar man köper. Lennart Johansson VP Autoparts Citera
Klingan75 July 1, 2012 Author Report July 1, 2012 Det har inte varit min avsikt att skriva ner någon tillverkare eller leverantör i denna tråden. Min avsikt när jag startade den var att få synpunkter från andra om deras upplevelser, sedan får var och en utifrån det bestämma var man köper sina delar. Det är ju ganska lätt att genomskåda när en del inte tillverkas i USA då alla "over there" är väldigt tydliga med när något är Made in USA. Mustangs Unlimited svarade mig på mail att det är Scott Drake de säljer och dessa tillverkas säkert i Taiwan.Jag har för övrigt bara fått trevligt och proffsigt bemötande av er på VP Autoparts - både vid besök och över telefon. Citera
Recommended Posts