samus July 16, 2012 Report July 16, 2012 HejsanPå min bil en Mustang gt 390 67 så jävlas mina bromsar ganska mycket !! Motorn är utbytt mot en trimmad 289 ?? Men det har nog ingen betydelse här.Dom bromsar nästan bara bak, Kan inte få dom att låsa sig fram inte ens på blöt asfalt. det sitter skivor fram å trummor bak. har renoverat oken fram för ett par år sedan så dom bör vara ok (hehe) nu fick jag till det .... har kollat igenom bromscylindern och all är mycket rent och helt där, Kollade även i en bok som jag har så att alla ringar sitter åt rätt håll. luftade även cylindern i skruvstädet ordentligt. Har köpt en Willwood bromsreduserare och satt den på bakre ledningen men resultatet uteblev.Jag har inte så mycket vaccum i motorn ca 10-12 på tomgång .. Pratade med Andrew på SET Engenering och han föreslog att man kunde sätta dit en till bromsbooster av ett 7tums rör med gavlar så du får mer vaccum att ta av. så jag tog två st brandsläckare å kapade av en 1/4 av toppen och tiggade ihop dessa delar så fick jag ett tryckkärl med anslutningar i båda ändar. Kopplade in dessa mellan insugen å org bromsbostern! Blev inte bättre nu heller.Vad ska jag göra för att få bra bromsar fram.mvh Micke åkessonLasarettsvägen 7882131 Bollnäs070-3002421 Citera
Per Berglund July 16, 2012 Report July 16, 2012 Bromsarna får inte mer vacuum av en behållare.Den räddar bara situationen då man har marginellt dålig vacuum men inte så lågt som 10-12''Bromsservot behöver mer vacuum och jag har haft liknande problem som löstes med elektrisk vacuumpumphttp://www.summitracing.com/parts/CLP-12VVCP/?rtype=10Men jag rekommederar att du hellre byter kamaxel för att få mer vacuum.Servot funkar bara med minst 16'' vacuumOm det nu är vacuumet som är problem! Hur känns pedalen? Rätt så hård kanske? Citera
JanneJ July 16, 2012 Report July 16, 2012 Byt plats på rören vid huvudcylindern så att det som går bakåt istället matar frambromsarna som ett test. vacuumet har ingen betydelse i fördelningen fram-bak, det är bara huvudcylindern som bestämmer det.Är du säker på det sitter rätt huvudcylinder? Citera
samus July 16, 2012 Author Report July 16, 2012 HejPedalen känns hård om man gasar på hårt och bromsar in hårt med hög hastighet. Men det är kanon om man åker å smyger.Om jag startar bilen och kör ut från gården som har ca 50 meter grusgång och om jag tvärnitar där så låser sig bakhjulen.Det är ju livsfarligt att göra en panikbroms om bakhjulen bromsar så hårt som dom gör. vill ju inte bromsa upp ett bredställ med en bil heheMvh Micke Citera
samus July 16, 2012 Author Report July 16, 2012 Hej JanneTror att det är rätt behållare.Dom främre bromsarna går till den bakre och större behållaren.Och Bak går till den främre mindre behållaren Citera
Per Berglund July 16, 2012 Report July 16, 2012 Ja nått är fel om det låser så lätt bak!Undrar om det inte är fel i fördelningsblocket.Är det original eller ?Bra att kolla huvudcylindern också....Det ska vara 1'' diameter på cylindern Citera
samus July 16, 2012 Author Report July 16, 2012 HejJag har inget fördelningsblock på bilen! Är det ett mässingsblock du menar?? Citera
samus July 16, 2012 Author Report July 16, 2012 Kan man inte skaffa en sådan.. http://www.ev-power.eu/EVCar-Components/Hella-UP30-Vacuum-Pump-DC-12V.html Citera
Per Berglund July 16, 2012 Report July 16, 2012 Kan man inte skaffa en sådan.. http://www.ev-power.eu/EVCar-Components/Hella-UP30-Vacuum-Pump-DC-12V.htmlJo det var en sådan liknande jag länkade till ovanhttp://www.summitracing.com/parts/CLP-12VVCP/?rtype=10 Citera
Per Berglund July 16, 2012 Report July 16, 2012 HejJag har inget fördelningsblock på bilen! Är det ett mässingsblock du menar??Precis....Har du inget så kan det ju inte vara fel där. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.