Jump to content

Usa import


Micke B

Recommended Posts

Någon som fått hem någon bil från usa på sistone??

Har själv beställt en bil igenom en bilförmedlare och det verkar som han har blåst mej på pengarna :evil:

Enligt bilförmedlaren så är det väldiga förseningar på frakt från usa.

Beställde mussen i mars och har fortfarande inte fått nån bil ska det verkligen ta sååå lång tid att få hem en bil???

Om inte ska man känna sej blåst

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Det verkar vara mycket bilar på väg.

Pratade med en kille häromdan och hans polare hade ett antal bilar på kaj i staterna sen två månader tillbaka och väntade på att skeppas.Så han var inte så glad heller.Fick hem min den 26/3 och det tog ca två månader.

Link to comment
Share on other sites

Har svårt att tro att nån som håller på med förmedling skulle ha gjort nåt sånt.Det kommer ju ut på en gång och sen är han rökt.Har du kollat med killen vilket rederi han använder,för han måste ha bokat skeppningen till bilen.Om du vet det så kan du kolla med den på rederiet som har hand om importbilar.Dom kan kolla med USA om bilen står på kaj och väntar på lastning.Min kom med Infranordic och där var det en tjej som hade koll på allt,när det skulle gå och när det kom avgifter och allt.

Lycka till

Link to comment
Share on other sites

jo visst vet väl jag också att som bilförmedlare så kan man inte lura folk för då är man rökt som förmedlare men den här tjomen verkar ju ha noll koll på saker och ting,jag har säkert fått 4 olika datum när bilen ska lämna usa men inget har stämmt och när man ringt honom och frågat hur det går så är bilen på väg...den gick från usa ...inte det datumet som han sa föragången man talade med honom.

Jag kan inte häva köpet heller för då förlorar jag hela handpeningen jag lagt på bilen enligt han.

Det är nog inte sista gången jag(försöker) köper bil från staterna men nästa gång så får man kolla upp vilka man gör affärer med

Nä.. vi får se när det kommer en container med mitt namn på är förmedlaren oseriös så för man väl en container tegelsten made in USA :?

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker inte att du skall vara rädd för att ”hänga ut någon”. Även om du får bilen till slut så är detta en erfarenhet värd att dela med sig av så att inte någon annan får samma problem med honom. Innan du målar fan på väggen så hör med rederiet om frakten är bokad etc. Det är ett jäkla tryck på alla hamnar i USA just nu. Hörde att enbart Infranordic fått in 80 bilar till Göteborg förra veckan. Att han säger att den är på G är inget att bry sig om. Amerikanare är som dom är ”the check is in the mail”. Detta är mer en regel än undantag. Dom bara säger vad du vill höra för att komma undan problem många gånger. Jag förstår att det är jobbigt. Men jänkarna varken tänker eller jobbar som vi gör. Sätt press på honom. USA är inte långt borta om det är mycket pengar det rör sig om. Har du fått faxat eller mailat titelen på bilen till dig så du vet att allt är grönt?? Men dubellkolla med rederiet så du inte oroar dig i onödan. Lycka till!

Henrik.

Link to comment
Share on other sites

Jag ser det som ett gott tecken när ngn ändå svarar i telefonen, om det nu är struligt att få med bilarna på båtarna, och om det nu är så att han har mycket att göra, så är det nog kanske inte så konstigt att han säger olika saker...

Hoppas att det löser sig iaf!

Link to comment
Share on other sites

det är konstigt och oprofesionellt att uppge olika datum etc oavsett om man har mkt att göra eller ej, kan man inte hålla koll på sina uppdrag har man tagit på sig för mkt helt enkelt.

jo jag håller med dig, men det kanske ändå är en förklaring, och inte att han har blåst köparen...

Link to comment
Share on other sites

Hej, Tråkigt att höra om alla dessa förseningar, Jag själv och min son

Marcus har sedan ett år tillbaka startat ett företag som Heter GT-Shipping

och genom mina kontakter i USA har jag inga problem med väntetider:

Max transittid från Östkust skall vara 4 veckor och från V-Kust 6 veckor

efter att bilen inlämnats på terminal och förutsatt att alla dokument är ok.

Du får gärna höra av Dig så kanske vi kan hjälpa Dig.

www.gtshipping.com ps finns även länk direkt från Classic mustangs hemsida

Tel. 042-120511 Göran Direkt

Mustang Mach 1 -69

Link to comment
Share on other sites

Har följt denna tråd och tycker absolut inte man ska hänga ut någon förrens det i så fall står HELT KLART, bortom allt tvivel att man blivit blåst.

Ofta föreligger missförstånd mellan säljare och köpare. Hänger man ut någon i ett forum liknande detta kan skadan för alltid vara skedd för den som blir utpekad. Personligen tycker jag man ska vara ytterst fösiktig med att hänga ut folk. Försök att reda ut saken parterna emellan i första hand, det är min åsikt.

För att ingen ska missförstå mig så håller jag med om att det är viktigt att bli varnad för dom som blåser folk. Men då ska det som sagt gå att bevisa att man blivit blåst och inte bara kännas så, om ni förstår vad jag menar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Äntligen har bilen kommit :D

Det tog tid men nu är man mustang ägare,okej bilen var inte det skicket jag hadde förväntat mej men va fan gör det jag har ju fått bilen iallafall :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jaha bilder var det vet inte om det är mycke att vissa som den ser utt just nu men va fan det är ju meningen att man ska ha nåt att göra i vinter eller hur? :D

Som sagt det finns att göra på bilen ny lack ska väl på i vinter skulle ha tagit bort vinylen nu men när resten av lacken inte är i bra skick så finns det ju ingen mening att lacka bara taket :D

Bilen är en 70àns HT det som jag fastnade på bilen är att motorn är fräsch,det är rent och snyggt ingen olje läckage,rost fri,inredning hel och relativt ny(custom aktigt gjort)

Motorn(302) är väl i lite liten kanske men det är ju första jänke bilen så någonstans måste man ju börja eller?

Har ingen som helst erfarenhet när det gäller jänke bilar eller v8 så nu kommer det väl att skrattas och gråtas över mina frågor här på forumet :wink:

Obs om man tittar i högra hörnet så ser man.................... :wink:

Link to comment
Share on other sites

det är ju meningen att man ska ha nåt att göra i vinter eller hur?

Du anar inte så rätt du har :) Börja med att investera i en shop manual om du inte har det.

Skönt att allt löste sig till slut för dig. Lycka till med bilen!

Henrik.

Link to comment
Share on other sites

Gäst
Jaha bilder var det vet inte om det är mycke att vissa som den ser utt just nu men va fan det är ju meningen att man ska ha nåt att göra i vinter eller hur? :D

Som sagt det finns att göra på bilen ny lack ska väl på i vinter skulle ha tagit bort vinylen nu men när resten av lacken inte är i bra skick så finns det ju ingen mening att lacka bara taket :D

Bilen är en 70àns HT det som jag fastnade på bilen är att motorn är fräsch,det är rent och snyggt ingen olje läckage,rost fri,inredning hel och relativt ny(custom aktigt gjort)

Motorn(302) är väl i lite liten kanske men det är ju första jänke bilen så någonstans måste man ju börja eller?

Har ingen som helst erfarenhet när det gäller jänke bilar eller v8 så nu kommer det väl att skrattas och gråtas över mina frågor här på forumet :wink:

Obs om man tittar i högra hörnet så ser man.................... :wink:

Grattis till ett till bilden synes en "solid" bil :!:

Det där är en ganska udda och inte så vanlig just 1969-1970

Om det är en Grande?

Bara 13581st har gjorts så idag står dom sig högt i pris!

Håll kvar orginal 302-motorn om det är komplett!!! ??

De flesta av denna modell är idag skrot eller gått åt i Racing

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Ahaa såg nu att det var en vanligare HT!

Jag gillar den rena "looken" den har!

Utan takvinylen ser dom riktigt bra ut

Link to comment
Share on other sites

"Utan takvinylen ser dom riktigt bra ut"

precis! vem i hela världen tyckte det var en bra ide med ett halvt vinyltak?

förutom den lilla detaljen som du ju uppenberligen ska fixa ser den väll bra ut?

Link to comment
Share on other sites

Grattis, till att affären löste sig till slut och att kärran ser läcker ut. Gillar även venyl flärpen. När du lackar om, blir det då samma färg nyans som nu? Hoppas det.

Lycka till CMC 567 Qenth

Link to comment
Share on other sites

Har inte fattat det där med vinyltak.

Det ser ju inte klokt ut med vinyl på halva taket dels det som är på min och det som har den "andra halvan" från bak stålparna och framåt,hur kan dom komma på iden att det ska se snyggt ut.

Hadde tänkt först ha en annan färg på lacken men det lutar åt att det blir ungefär samma nyans den är ju lite udda färg måste jag ju erkänna

Hadde det varit en Grande hadde man ju blivit skjuten om man tagit bort vinylen.Vinylen var väl lite av ett kännetecken för dom lite mer lyxigare Grande modelerna tror jag att jag har läst någonstans :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...