mia cmc 314 July 5, 2004 Report July 5, 2004 grattis mickeså roligt att din bil äntligen är hemma, för det mesta så löser det sigtill det bästa även om det tar tid kanske lite för länge i ditt fall men slutet gott.det roliga är ju att det görs inte fler mustang ht 70 så varje bil är ju lite unik har själv en mustang mach1 69 som jag ägt sedan 1991, och det är lika roligt var gång jag är ute och kör. så njut av din bil och den förhoppningsvis fina sommaren. hälsningar maria gt shipping cmc 314( tror jag att nummert var) Citera
Gäst July 6, 2004 Report July 6, 2004 Har inte fattat det där med vinyltak.Det ser ju inte klokt ut med vinyl på halva taket dels det som är på min och det som har den "andra halvan" från bak stålparna och framåt,hur kan dom komma på iden att det ska se snyggt ut.Hadde tänkt först ha en annan färg på lacken men det lutar åt att det blir ungefär samma nyans den är ju lite udda färg måste jag ju erkännaHadde det varit en Grande hadde man ju blivit skjuten om man tagit bort vinylen.Vinylen var väl lite av ett kännetecken för dom lite mer lyxigare Grande modelerna tror jag att jag har läst någonstans Ja bort med vinylen för det blir det bara krångel med!Kolla vad mycket snyggare det blir utan.Bilen liknar mer åt Camaro hållet! hehe Citera
Dr Bean July 9, 2004 Report July 9, 2004 MikeHoppas att du får din bil! Själv var jag i USA (Ca) i maj/juni och har nu en bil på väg. På första amatörmässiga försöket och helt okunnande om hur allt fungerar kommer jag att ha bilen här i slutet av juli (om inte båten sjunker förstås). Så, mer än två månader borde man väl inte acceptera av proffsen....Lycka till.Dr Bean Citera
Micke B July 10, 2004 Author Report July 10, 2004 Fick bilen 2/7 var inte i det skicket som jag förvävänntade mej men det blir bättre för varje dag, tycker den är helt okej för dom pengarna som jag gav.Sen ska det ju renoveras i vinter och om det blir som det brukar så spårar det väl ur som vanligt när jag gör nåt(stora planer) Det ska lackas i vinter och byggas ett riktigt avgassystem(skrammlar,låter illa,vibbrerar)Sen har vi ju det där med effekten ,inte tillräckligt(mycke vill ha mer :D )Okej affären sköttes inte på det sätt som jag trodde(eller förväntade mej) att det skulle sköttas av en bilförmedlare men va fan jag fick ju min bil till slutOm man summerar hela affären så, skulle jag säga att jag är nästan nöjd Citera
Pernolf cmc 558 July 10, 2004 Report July 10, 2004 Fick bilen 2/7 var inte i det skicket som jag förvävänntade mej men det blir bättre för varje dag, tycker den är helt okej för dom pengarna som jag gav.Sen ska det ju renoveras i vinter och om det blir som det brukar så spårar det väl ur som vanligt när jag gör nåt(stora planer) Det ska lackas i vinter och byggas ett riktigt avgassystem(skrammlar,låter illa,vibbrerar)Sen har vi ju det där med effekten ,inte tillräckligt(mycke vill ha mer :D )Okej affären sköttes inte på det sätt som jag trodde(eller förväntade mej) att det skulle sköttas av en bilförmedlare men va fan jag fick ju min bil till slutOm man summerar hela affären så, skulle jag säga att jag är nästan nöjd Är en bil någonsin i det skicket man förväntat sig? Citera
ht67 cmc 1502 July 10, 2004 Report July 10, 2004 Jag tycker att om man lägger ut mycket pengar på en bil så ska man vara nöjd, annars är det fel nånstans. Orsaken är väl oftast att informationen om skick mm. har väl inte varit sanningsenlig? Sen kan det ju vara så att man själv inte frågat om alla saker innan? Då får man nog bita i det sura äpplet... Jag skulle inte anlita samma importör igen om jag inte var 100% nöjd med en importerad bil.Jag har träffat flera i klubben som importerat och de är helnöjda! Citera
mia cmc 314 August 26, 2004 Report August 26, 2004 hello boys i dom flesta fall är bilen som man förväntar sig men det händer att det ibland blir fel. har två exempel på bilar vi tagit hem till kunder som köpt på e-bay en cadillac för över 30000 usd som kunden köpt osedd men litade på ägarens beskriving denna bil motsvarade över förväntningarna den var i mint cond. den andra en camaro som var köpt på bilfirma för över 15000 usd den var inte alls i det skick som förväntades rost i stortsett hela golvet trots att köparen hade frågat om detta. man kan kalla det vad man vill men detta är inte riktigt seriöst. trots allt så är köparen nöjd detta är en mycket udda camaro så det är nog som micke säger man vänjer sig mer och mer för var dag. jag tror att det är värt att åka över och kolla vad man skall köpa om man kommer upp i större summor så behöver man ju inte känna sig missnöjd, eller köpa bilen härhemma det finns ju fina bilar till bra priser fortfarande.hälsningar maria gtshipping cmc314 Citera
Micke B August 26, 2004 Author Report August 26, 2004 Tja.Har hört ryktesvägar att dom fundrar att lägga på högre moms på import bilar!Tydligen vill Bosse Ringholm vara med och ha en del av våra pengar igen, nåt som stämmer??Man vill ju ha en cab också :wink: Citera
MrTurbo_1645 August 26, 2004 Report August 26, 2004 Gaaah? När ska de göra detta?Har troligen hem en innan året e slut, klarar mig då kanske... Citera
mia cmc 314 August 27, 2004 Report August 27, 2004 vi får väl hoppas att det är falskt alarm, jag tycker det får vara nog med skatter men det skulle inte förvåna mig om det snart blir extra skatter på älder bilar pga avgasutsläpp osv. jag har hört lite om detta jobbar som ekonomiansv på ett företag i helsingborg och då hör man både det ena och det andra. men vi får stötta accs som jobbar för bättre vilkor för oss med bilintresse vare sig det är gamla eller nya bilar.ha en trevlig helg förhoppningsvis blir det en regnfri helg och då gäller det att lufta musslanmaria cmc314 mach 1 69 Citera
Recommended Posts