NackaBosse July 24, 2012 Report July 24, 2012 Fast vi är rädda om våra klenoder kan det inte hjälpas ibland att man råkar ut för regn eller blir tvungen att köra på grusväg. Då blir det oftast grusstänk på tröskellådan av framhjulen och på nedre delen av bakskärmen av bakhjulen. Att sätta dit stänkskydd har inte känts lockande ur utseendesynpunkt. Ända tills jag hittade dessa!!http://jaegerbrothersauto.com/auto-parts/1969-1970%20Mustang%20Splash%20Guards,%20Full%20Set_212.htmlDe kläms fast i skärmkanten och sägs enligt reklamen ha testats på en Porsche i 140 mph. De går alltså att ta av enkelt om man så vill. Väl på plats så är de faktiskt ganska diskreta.Hemsidan ovan säljer inte utanför USA men de kan beställas hos NPD med artikelnummer 16A550-3A. Finns även till andra årsmodeller. 1 Citera
Anders Lindström July 24, 2012 Report July 24, 2012 Fast vi är rädda om våra klenoder kan det inte hjälpas ibland att man råkar ut för regn eller blir tvungen att köra på grusväg. Då blir det oftast grusstänk på tröskellådan av framhjulen och på nedre delen av bakskärmen av bakhjulen. Att sätta dit stänkskydd har inte känts lockande ur utseendesynpunkt. Ända tills jag hittade dessa!!http://jaegerbrothersauto.com/auto-parts/1969-1970%20Mustang%20Splash%20Guards,%20Full%20Set_212.htmlDe kläms fast i skärmkanten och sägs enligt reklamen ha testats på en Porsche i 140 mph. De går alltså att ta av enkelt om man så vill. Väl på plats så är de faktiskt ganska diskreta.Hemsidan ovan säljer inte utanför USA men de kan beställas hos NPD med artikelnummer 16A550-3A. Finns även till andra årsmodeller.Dom var väldigt diskreta! Å tänk så mycket mindre tvättande, vaxande på de utsatta ytorna. Bra tips Bosse Citera
Pelle cmc 375 November 6, 2017 Report November 6, 2017 Lyfter denna gamla tråd. Köpte du sådana blev det bra? //Pelle Citera
Per Berglund November 6, 2017 Report November 6, 2017 20 minuter sedan, Pelle cmc 375 said: Lyfter denna gamla tråd. Köpte du sådana blev det bra? //Pelle Har själv dessa och är mycket nöjd! Förvånad över att ingen fallit av efter flera års användande! Syns här i sista klippet jag tog innan jag rev ur motorn Citera
Pelle cmc 375 November 6, 2017 Report November 6, 2017 Låter bra, skyddar dom bakskärmen tillräckligt, dom är ju inte så långa? Citera
Per Berglund November 6, 2017 Report November 6, 2017 3 minuter sedan, Pelle cmc 375 said: Låter bra, skyddar dom bakskärmen tillräckligt, dom är ju inte så långa? Just enough is good enough for me! Bara pröva men bra är dom! Citera
Thomas302BOSS November 8, 2017 Report November 8, 2017 Kommer också att testa dessa. Beställde idag från NPD. Citera
Recommended Posts