Jump to content

Finn fem fel?? Eller jordens fynd!


Nena

Recommended Posts

Sitter o kollar lite på Blocket och fastnade på den här Shelbyn: http://www.blocket.se/kronoberg/Shelby_cobra_gt500_cab_41728237.htm?ca=17&w=3

Vad är haken? Lite gissningar:

- Priset är felskrivet (man får inte den bilen ens i USA för det priset omvandlat i kronor, och det räknat före div skatter, transport till Sverige, div intullningsavgifter etc)?

- Bilen verkar inte vara reg.besiktigad (men det är ju ingen större utgift i sammanhanget)?

- Bilen har varit ett krockat vrak som köpts mkt billigt och fixats upp?

- Bilen är stulen?

- ...

Lite funderingar på kvällskvisten; hade det inte varit så sent hade jag nog inte kunnat låta bli att ringa och höra mig för lite... :eh:

Vad tror ni??

Link to comment
Share on other sites

Spontant känns det som någon som fyller jämnt, som polarna skojar lite med :)

Hehe, ja så kan det ju vara och det behöver ju inte ens finnas någon bil här, bilderna kanske är hämtade från någon US sajt! Och så kan "säljaren" inte ta bort annonsen om ngn annan lagt in den och telefonen bara ringer... :D Kul, för polarna då...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eftersom så många kollat in den här tråden och kanske aldrig hann se den fyndiga annonsen på Blocket kommer här en skärmdump. Dock utan kontaktuppgifter så man lär väl aldrig få veta om det var ett fynd eller ett skämt... troligtvis det senare då... :D

post-6425-144839211785_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag ringde på den för att kolla av läget.

Han bekräftade att priset stämde men bilen var inte inreggad.

Tyvärr så var han tvungen att avbryta samtalet då han stod lite dumt till, var barn ljud i bakgrunden.

Han bad mig att återkomma, men dagen efter var annonsen borta och därmed ringde jag inte upp igen.

Jag han tyvärr inte få ut något VIN nr. hade varit intressant att kolla den på Carfax.

Han berättade att han ibland tar hem någon bil och säljer, lite "hobby" verksamhet sa han.

Bilen var i övrigt original bortsett från huven och fälgarna.

Men kan lätt anta att det är någon hake med det priset....:/

Link to comment
Share on other sites

...Men kan lätt anta att det är någon hake med det priset....:/

Aww... skulle ha ringt... Men det måste ha funnits någon hake, han måste ju ha gått back på den affären om bilen varit "ren" sas. Annonsen kändes inte helt seriös och informativ om man säger så... Anyways, hoppas att Shelbyn fick en nöjd köpare iaf. :?

Link to comment
Share on other sites

Hur kan 1000mil vara långt?

Även om den gått 6500mil så är det inte långt nog för att motivera priset.

Det kan vara så att bilen inte är momsad, du måste betala momsen.

Eller så är det helt enkelt så att bilen varit ordentligt smälld.

Link to comment
Share on other sites

Snorre70 skrev 10459 inte 1000mil :)

Oj, nu blev det lite rörigt... ;) Nej, han skrev 10459 km men det spelar mindre roll eftersom det i annonsen handlar om 60-65000 km. Och som Supersnake skrev så motiverar den mätarställningen inte det låga priset. Jag hade köpt den utan vidare om den varit grön, alltså ren carfax, momsad etc. Men jag tror inte att den varit det för det kostar att ta hit en bil också. Förutom ren ersättning på div transport och export-/importavgifter etc så vill man antagligen ha något för besväret/tiden man lagt ned på att ta hit den och då bilarna är billigare i USA med dagens dollarkurs plus utbud så bör de alltså normalt sett ge en viss avans vid försäljning jmf med att köpa en begagnad här. Så att sätta priset så lågt i en annons skvallrar om att det är något som inte framgår av annonsen, frågan är bara vad... //Sherlock Holmes 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...