Happy August 15, 2012 Report August 15, 2012 Startmotorn drar runt motorn ett varv sedan skriker det.El. att det skriker på en gånggår ej att starta bilen.Drog igång bilen på 2m Bara byta då eller? Citera
Happy August 15, 2012 Author Report August 15, 2012 Kan man testa en startmotor direk till ett batteri?minus jorda i startmotorns hölje plus till plusbulten på startmotorn Citera
laxkungen August 15, 2012 Report August 15, 2012 Kolla jordningen från startmotorn eller så kan det vara startreläet. Citera
Happy August 15, 2012 Author Report August 15, 2012 Det är så att jag har en annan startmotor som ligger på hyllan som jag skulle vilja testa.Den som sitter i bilen går runt men kuggar inte i.Typ att om jag puttar bilen med växel i så jag får snurr på svänghjuletsedan startar så är det samma sak. Som att den inte når ända fram ibland eller når fram men kan inte hålla sig kvar under starten utan åker tillbaka och skriker. Citera
John August 15, 2012 Report August 15, 2012 Innan du sätter dit din andra startmotor så ta och dra runt motorn och kontrollera startkransen på svänghjulet.Är den skadat så hjälper det inte med enbart en annan startmotor. Citera
Happy August 17, 2012 Author Report August 17, 2012 Eftersom motorn gick runt lite under start och sedan stannade så är det startkransen som är paj på några cm.Startmotorn har blivit lite sliten. Mycket spån etc i startmotorn.Vad kan startkrans och jobb kosta tro?låda ska ju ner etc. Citera
mikael_s CMC2293 August 19, 2012 Report August 19, 2012 Startkrans + drev till startmotor ca 800:-, har för mig att arbetet gick på 1000:-. Men den bilmekaren jobbade både snabbt och billigt. Och det var 8 år sedan. Citera
Recommended Posts