Jump to content

säljes bilannons på ryska å annat skumt


Anders Lindström

Recommended Posts

Hej,

Såg också detta... fick inte tag på Linde men jag har tagit bort de inlägg som dessa två "profiler" phennySwedge och cicwankmeni lagt upp och dessutom bannat dessa 2 från forumet för gott. Det förhindrar inte att nya profiler registreras och fortsätter spammningen. Det behöver Linde ta en koll på...

/Micke

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Såg också detta... fick inte tag på Linde men jag har tagit bort de inlägg som dessa två "profiler" phennySwedge och cicwankmeni lagt upp och dessutom bannat dessa 2 från forumet för gott. Det förhindrar inte att nya profiler registreras och fortsätter spammningen. Det behöver Linde ta en koll på...

/Micke

Tack Micke :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

I förra forumet som jag var med bygga upp så råka vi ut för samma sak.

Ingen ide att spärra IP eller liknande utan det enda som funka var en säkerhets uppdatering

Riktigt jobbigt kan det bli!! :(

Tog nyss bort ett inlägg själv nu!

Skillnaden nu är att inläggen enbart hamnar under säljes....Måste ju då vara en person som postar!

Tidigare var det Spam robotar och då blev det godtyckligt

Link to comment
Share on other sites

Det man kan göra som möjligen kan göra lite nytta är att ta reda på vilken ISP som har hand om IP-adressen som spammaren använder, och anmäla denne. Är det en seriös ISP gör dom något åt problemet. Spammaren kommer givetvis fortsätta från någon annan ISP men det blir i alla fall lite besvär för dom. Jag har gjort så ibland när någon bråkat med min web-server, och några gånger har jag fått ett tacksamt svar där dom säger att dom tittar över det hela.

Link to comment
Share on other sites

I förra forumet som jag var med bygga upp så råka vi ut för samma sak.

Ingen ide att spärra IP eller liknande utan det enda som funka var en säkerhets uppdatering

Riktigt jobbigt kan det bli!! :(

Tog nyss bort ett inlägg själv nu!

Skillnaden nu är att inläggen enbart hamnar under säljes....Måste ju då vara en person som postar!

Tidigare var det Spam robotar och då blev det godtyckligt

bra att du tog bort inlägget Per! Det är vä inte hopplöst jobbigt med dessa säljinlägg men irriterande är dom :sick:

Link to comment
Share on other sites

Det man kan göra som möjligen kan göra lite nytta är att ta reda på vilken ISP som har hand om IP-adressen som spammaren använder, och anmäla denne. Är det en seriös ISP gör dom något åt problemet. Spammaren kommer givetvis fortsätta från någon annan ISP men det blir i alla fall lite besvär för dom. Jag har gjort så ibland när någon bråkat med min web-server, och några gånger har jag fått ett tacksamt svar där dom säger att dom tittar över det hela.

Låter verkligen vettigt :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jag har aldrig förstått vad dom som håller på med sådant har för glädje av det. Det tar ju bara en massa tid för dom och inget betalt får dom.

Finns det ngt som gör att det finns motiv till att kladda runt?

Mvh CS

Link to comment
Share on other sites

Jag har aldrig förstått vad dom som håller på med sådant har för glädje av det. Det tar ju bara en massa tid för dom och inget betalt får dom.

Finns det ngt som gör att det finns motiv till att kladda runt?

Mvh CS

Fast jag tror betalt är precis vad dom får, det kostar relativt lite att sprida spam eller skriva i forum, som här, och är det bara några få som går på det går dom plus. Om INGEN gick på deras erbjudanden skulle dom sluta. Men härifrån är det givetvis ingen gör det, Mustang-ägare är ett klokt släkte. :)

Link to comment
Share on other sites

Nu kommer inte dom in iallafall.

Säkrare fråga som robotarna inte bör klara av, samt att det just nu är manuell verifiering utav alla nya medlemmar innan dom kan skriva här.

Inte fått mota en enda robot hittils. Så prövar veckan ut sen släpper jag den manuella verifieringen.

//D

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...