Jump to content

Betalningsfria medlemmar


Guest my little pony

Recommended Posts

Guest my little pony

Jag håller fullständigt med Daniel L att han ska vara en gratis medlem som utför vårt eminnenta forum till var det är!

Men efter som jag blev ombedd av honom vilka som är gratis medlemmar i ?MC så skulle jag vara glad att dessa medlemmar vågar

presentera sig här på denna tråd.......

Om jag ska bli ?MC medlem igen så har ni chansen att skriva ner ert NR o Namn HÄR:

- Vem vill bli först?

-

Link to comment
Share on other sites

Jag håller fullständigt med Daniel L att han ska vara en gratis medlem som utför vårt eminnenta forum till var det är!

Men efter som jag blev ombedd av honom vilka som är gratis medlemmar i ?MC så skulle jag vara glad att dessa medlemmar vågar

presentera sig här på denna tråd.......

Om jag ska bli ?MC medlem igen så har ni chansen att skriva ner ert NR o Namn HÄR:

- Vem vill bli först?

-

Kanske blir jag först då?

Jag är regionansvarig för Västerbotten och är avgiftsbefriad. Inget konstigt med det. Jag lägger ner en hel del tid

på klubbjobbet än vad 400:- skulle räcka till.

Jag vet också att det har varit en hel del "snack" om den förra regionansvarige i er region. Men är det inte en ny nu?

Till sist, varför är du så bitter? Du klagar på ena och det andra. Gå in själv då och gör allt bättre! Att gå ur en förening

och stå utanför och skrika kommer aldrig att ändra nåt. Gå med i klubben och säg din åsikt!

Välkommen tillbaka!

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Personligen så tror jag inte att de som tillhör Ö M törs skriva vilka de är som är gratis medlemmar!!!????

Det skulle nog bli kaos i denna region!!!

Men om de våga att skriva här är de ju en annan sak...

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Då skriver jag väl i Klartext då!!Vilka i klubben är sk betalningsbefriande??

-Vilka namn??

-och hur många??

-vilka ?MC nr är det??

Jag har nog ett troende att klubben har svårt för att släppa ut detta?? det är min personliga igern??

Hur ska man då kunna bli medlem om inte det släpps ut så kallade offentliga uppgifter??

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

1. Jag ändrade din rubrik till något som är relevant, något som alla forum på internet har som krav. Att sätta en rubrik till "Hej Daniel Linde ba mig o posta en ny tråd som kallas tropic..." är inte relevant och förklarande.

2. Att jag skrev det, var för att du älskar att kladda irrelevanta texter i trådar som behandlar träffar, fälgar eller vad som helst. Detta är inte första gången! Detta är inte okej på något forum vad jag vet. Ska du skriva, gör en ny tråd/topic/lapp där du skriver en relevant rubrik...

3. Att du har problem med din region vet vi nog alla. Har du gjort något åt det? Mer än att kasta ur dig texter här på forumet, med dolda budskap.

Sammanfattning:

I en tråd, diskutera det som tråden är skapad för.

Link to comment
Share on other sites

Det går väl att skriva in i nästa medlems matrikel vilka som är Heders medlemmar.

Och man kan ju ha ett reportage i tidningen om de och varför de har gjort sig förtjänta av kostnads fritt medlemskap..

Vill man inte ställa upp på det behöver de inte vara hedersmedlemmar längre.

Link to comment
Share on other sites

Det går väl att skriva in i nästa medlems matrikel vilka som är Heders medlemmar.

Och man kan ju ha ett reportage i tidningen om de och varför de har gjort sig förtjänta av kostnads fritt medlemskap..

Vill man inte ställa upp på det behöver de inte vara hedersmedlemmar längre.

I klubbensstadgar beskrivs vilka som är betalningsfria.

Befrielse från årsavgift

Följande medlemmar är avgiftsbefriade: Hedersmedlemmar, styrelsen, regionansvariga,

revisorer, valberedning, registeransvarig, försäkringsansvarig, IT- och webbansvariga på

klubb- och regionnivå (en per region).

Antal hedersmedlemmar är 4st.

En hedersmedlem är någon som gjort något betydande för klubben...

Jag varken kan eller har tid att svara på fler frågor, har ni funderingar kontakta styrelsen.

/D

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Den kungliga svenska avundsjukan visar sitt fula tryne. Folk som jobbar ideelt i klubbar

som den här lägger ner otroligt med tid och i många fall pengar för att alla vi andra skall kunna ha kul

utan att sjäva lägga ner ett jota av arbete. I Shelby klubben SCAT här i Texas har vi ganska många

som är avgiftsbefriade för all framtid. Bl.a. är det de tre individer som grundade klubben, Presidenten och vicepresidenten,

hedersmedlemmar som Carroll Shelby, Bill Neale etc.

Styrelsemedlemmar som jag själv är inte avgiftsbefriade.

Mvh Bosse CMC 342

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag är betalningbefriad hedersmedlem, varför, jo för att styrelsen tycker att jag är värd det, som tilldelad av denna förmån kan

kan det vara svårt att ta in det man ideelt gjort.:eh:

Jag och ett par till startade CMC sthlm regionen ca:1989 den som idag kallas CMC M Östra, vid starten av regionen 1990 var vi 34st

Mustanger i Stockholm, säger en del, regionen är tydligen omtyckt till 99%.:D

Jag (vi) gjorde då bara det bästa Ovetande om framtiden men för att ni medlemar skall trivas med klubben och den fantastiska

gemenskap den ger i frågan Historien om Klassikern Ford Mustang.:cool:

Om man arbetar idiellt som t.e.x klubbvärd med ett stort ansvar för medlemar i en klubb så är betalningsbefrielse inget konstigt,

jag förstår inte MLPs fokus på detta, vad är fel.:confused:

Fick jag bestämma så skulle sällskapet idieelt arbetande medlemar med betalningsbefrielse vara mycket större, vad jag vet så

finns och syns CMC på många ställen i landet, hur kommer det sig, jag bara undrar;).

Link to comment
Share on other sites

Alla ideellt arbetande gör ett jättejobb! TACK för det!!

Att låta en bitter icke medlem, som inte ens har "guts" att skriva sitt namn i profilen, blåsa upp en massa damm är bara löjligt och inget att bry sig om.

Om en medlem har synpunkter på klubbens regelverk skall detta behandlas tex genom en motion till styrelsen/årsmötet.

IMHO, forumet är till för att i en positiv anda hjälpas varandra med att ha våra bilar rullande!

mvh

Claes

Link to comment
Share on other sites

Själv är jag kassör i båtklubben och befriad från avgift, samt revisor i fastighetsägareföreningen och befriad från vägavgift. Inget konstigt med det.

I dagens Sverige är det svårt att få folk att ställa upp idéellt, utan ekonomisk ersättning. Då är systemet med att befria dem från avgift en bra väg att gå. Skall dessa personer även få "lön" fordras sociala avgifter i form av arbetsgivareavgift, samt att kontrollupgift skall skickas till skatteverket d.v.s. en massa administrativt krångel. Att vissa medlemmar i klubben inte betalar avgiften har jag inget problem med då de utför ett idéellt arbete till gagn för oss övriga. Någon morot måste de väl ha. Jag har svårt att se att det skulle bli något kaos utav detta.

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Obs! Ber om ursäkt om jag rört om i Grytan..

Har läst "ERA" inlägg....här nu efter en arbetsdag från tidig morron tills nu ikväll...

Har även blivit uppringd av ordföranden i ?MC tror jag det var...idag på eftermiddagen..blev förklarad så jag förstår..

Blev erbjuden att bli medlem igen....men avstår..

Lägger locket helt på nu...kommer inte att kommentera "ERA" inlägg här...

Men kommer o följa ÖM om det blir några förändringar framöver ...så om kommer jag kanske bli medlem igen....

Har fått flera meddelanden här men kommer inte i nuläget läsa dessa...

Ha så kul i Vallentuna imorron...kommer tyvärr inte dit för åkte på jobb även imorgon....

Jag kan även i framtiden kanske komma med nått som gagnar mustanger men det kommer bara isåfall ske till Mustangägare ej i ?MC regi.

Så jag kommer inte att kommentera nått längre på forumet om det inte självklart gagnar en mustangägare nått.

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Alla ideellt arbetande gör ett jättejobb! TACK för det!!

Att låta en bitter icke medlem, som inte ens har "guts" att skriva sitt namn i profilen, blåsa upp en massa damm är bara löjligt och inget att bry sig om.

Om en medlem har synpunkter på klubbens regelverk skall detta behandlas tex genom en motion till styrelsen/årsmötet.

IMHO, forumet är till för att i en positiv anda hjälpas varandra med att ha våra bilar rullande!

mvh

Claes

2nd that! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...