Jump to content

Låst dörr


laxkungen

Recommended Posts

När jag skulle öppna förardörren så gick inte dörren att öppna. Knappen under handtaget fastnar i bottenläge och ingenting händer. Innan jag eventuellt börjar riva dörren för att se hur det ser ut så skulle jag vilja ha några ideér vad det kan vara. Tror inte att det är låscylindern då den verkar fungera.

Link to comment
Share on other sites

Hej Hasse!

Om den går att öppna från insidan, så är det som mhdin säger. Nåt har gått sönder.

Det finns en typ av plastbussning som sitter i mekanismen. Den är väl till för att det

inte ska skramla i dörren kan jag tänka. Den kan ha gått sönder. Då ramlar nog länken

av, och då går det inte att öppna. Du får nog ta loss klädseln för att se.

Om den inte går att öppna från insidan heller, då är det större problem. Då blir det

svårt att ta bort klädseln. Hoppas att det INTE är så.

Lycka till!

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Har nu tagit bort insidan av förardörren för att se vad felet sitter. Det ser ut att vara svårt att fixa felet om jag inte på något sätt skruvar isär dörren så jag kommer åt låset på insidan. Går det att försiktigt att plocka ner insidan av dörren så jag kommer åt mekanismen eller vad kan jag göra?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Kan bara lägga till som en parantes. Samma sak hände när vi bytt utvändiga handtag. Gick varken att öppna utifrån eller inifrån. Panik. Det går ju inte att riva loss dörrpanelen när dörrn är stängd. Men efter nån timmes fipplande (märks att man inte snott så många bilar i sina dar) fick frughan upp dörren och vi satt ytterligare nån timme innan vi fattade att det var de nya handtagens "knoppar" som hade en millimeter för lång "pinne". Så den låg an på öppningsmekanismen och gjorde det omöjligt att öppna. Så om ni köpt nya utvändiga handtag kan detta vara en sak att passa sig för.

Link to comment
Share on other sites

Hej samma grej hände mig idag, låste bilen igår, sen idag gick den inte öppna varken inifrån eller utifrån, passagerdörr 1970ht gäller det, bara att försöka plocka bort dörrsidan inifrån med stängd dör, men finns det något at tänka på, vet att det alltid är nått trix att få ur dörrsidor, gömda skruvar, vinkla saker mm.

inget av handtagen har någon funktion med andra ord.

Tacksam på tips.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...