Jump to content

Recommended Posts

Håller på och kikar på några bilar i Tyskland, bla en mustang 95:a V6 , och det lutar åt en resa dit i höst.

V6:an verkar lite svag för en 3.8 L ? :roll: Finns det nåt enkelt och någorlunda billigt sätt att trimma den på, priset på själva bilarna ligger ju bara runt 50 000 sek.

Hänvisning till tråd "Import Tyskland" undanbedes! :D

mvh

Vortech har en kompressor, efter den sitter i bilen ska du ha 215kusar i bilen...

Kostar 3000$ (22300, enligt forex)

lägg på 1000kr i frakt, lägg sedan på tull och moms...

30300 så är den vid din dörr...

Går säkerligen att leta billigare priser än den jag hittade...

:)

30K plus installation.

Då kan han ju köpa en GT istället och få lite bättre prylar i hela bilen.

Jag läste inte så noga tydligen, trodde att han redan hade köpt en med V6:a...

Håller med, absolut, köp för guds skull en GT om du vill ha en snabb bil...

En GT 4.6 från 94-96 har 215Hästar, alltså lika mkt som en V6:a med en vortech kompressor skulle ge, för 30k+ installation (enligt vortech beräknas installationen ta 8-10h..)

Skulle jag köpa en mustang typ 94-95, så är det en GT, utan tvekan...

sen så ska den ha Skinn+AC, och vara manuellt växlad...

Är även dessa som håller bäst i pris.

Mustangen är ju en fin-fin bil, men är den verkligen så jäkla rolig att köra med 150hästar under huven?

har aldrig provat en sån, men 225 är ju i minsta laget...

:)

GT verkar inte dumt, men frågan är om de lite nyare GT finns i den prisklassen (tänker inte köpa nån 80-tals musse :roll: ). 145 hk är ju i det minsta laget. Har kollat på Vortech's hemsida, lockande, men inget för mig :lol:

kan inte lägga 60% av bilens värde på kompressor!

Tack för tipsen iaf.

Finns det inte trim chip till v6 95:an? Om det finns... Hur mycket ökar chipet i så fall hk med? + om det nu finns chip så borde man väl slippa en förlust av 30 härliga 1000-lappar.

E nyfiken... eftersom jag är stolt ägare av en (just nu mobbad) :cry: liten v6 mustangen...

:)

det stämmer nog, +15 är nog vad man kan förvänta sig av en sugmotor i den storleken.

för större effektökning blir kostnaden helt galen, typ kompressor alt turbox2.

Det skall vara en så passa enkel installation att man kan göra det själv. Gäller bara att vara nogran som alltid :lol: En polare räknade fel på mängd gas och fick 100 hk mer än motorn pallade. *PANG* sa det :shock:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...