June 21, 200420 yr comment_7432 Håller på och kikar på några bilar i Tyskland, bla en mustang 95:a V6 , och det lutar åt en resa dit i höst. V6:an verkar lite svag för en 3.8 L ? Finns det nåt enkelt och någorlunda billigt sätt att trimma den på, priset på själva bilarna ligger ju bara runt 50 000 sek. Hänvisning till tråd "Import Tyskland" undanbedes! mvh
June 21, 200420 yr comment_7439 Kompressor-kit finns ju, men sen om det finns ngt billigt sätt vette fasen....Är väl dom "vanliga" trimgrejjerna som gäller isf, headers, annat avgas än orginal...osv...
June 21, 200420 yr comment_7441 Är det inte bättre att köpa en GT istället för att köpa en sexa och trimma?
June 21, 200420 yr comment_7444 Vortech har en kompressor, efter den sitter i bilen ska du ha 215kusar i bilen...Kostar 3000$ (22300, enligt forex)lägg på 1000kr i frakt, lägg sedan på tull och moms...30300 så är den vid din dörr...Går säkerligen att leta billigare priser än den jag hittade...
June 21, 200420 yr comment_7448 30K plus installation.Då kan han ju köpa en GT istället och få lite bättre prylar i hela bilen.
June 21, 200420 yr comment_7455 30K plus installation.Då kan han ju köpa en GT istället och få lite bättre prylar i hela bilen.Jag läste inte så noga tydligen, trodde att han redan hade köpt en med V6:a...Håller med, absolut, köp för guds skull en GT om du vill ha en snabb bil...En GT 4.6 från 94-96 har 215Hästar, alltså lika mkt som en V6:a med en vortech kompressor skulle ge, för 30k+ installation (enligt vortech beräknas installationen ta 8-10h..)Skulle jag köpa en mustang typ 94-95, så är det en GT, utan tvekan...sen så ska den ha Skinn+AC, och vara manuellt växlad...Är även dessa som håller bäst i pris.Mustangen är ju en fin-fin bil, men är den verkligen så jäkla rolig att köra med 150hästar under huven?har aldrig provat en sån, men 225 är ju i minsta laget...
June 21, 200420 yr Author comment_7462 GT verkar inte dumt, men frågan är om de lite nyare GT finns i den prisklassen (tänker inte köpa nån 80-tals musse ). 145 hk är ju i det minsta laget. Har kollat på Vortech's hemsida, lockande, men inget för mig kan inte lägga 60% av bilens värde på kompressor!Tack för tipsen iaf.
June 22, 200420 yr comment_7524 bra sätt o komma ihåg när mod motorn kom så tar du 50(5.0)+46(4.6)=96
June 24, 200420 yr comment_7598 Finns det inte trim chip till v6 95:an? Om det finns... Hur mycket ökar chipet i så fall hk med? + om det nu finns chip så borde man väl slippa en förlust av 30 härliga 1000-lappar.E nyfiken... eftersom jag är stolt ägare av en (just nu mobbad) liten v6 mustangen...
June 25, 200420 yr comment_7602 tror tom att deras chip är tillgängligt i sthlm via motornords återförsäljare, ring å kolla med dem./Peter
June 28, 200420 yr comment_7620 +15 hp stämmer det? verkar ju inte så mycket.Oxå stolt ägare av en -95 V6:a.......cmc 690
June 28, 200420 yr comment_7626 det stämmer nog, +15 är nog vad man kan förvänta sig av en sugmotor i den storleken.för större effektökning blir kostnaden helt galen, typ kompressor alt turbox2.
June 28, 200420 yr comment_7629 Tycker att om ni vill ha prestanda så är det nog bättre ni säljer eran V6 och kollar upp GT lite mera.Inget trim värt pengarna gör V6:an snabb.Blir helt enkelt för dyrt. I GT har ni så mycket mer i bromsar, däck,fälgar osv.
June 28, 200420 yr comment_7632 + att bakaxeln inte är diffad på v6:orna, så det blir problem med fästet vid högt effektuttag. men ett jävla snurr på höger bak
June 28, 200420 yr comment_7633 få bli en GT nästa gång...... få se om jag får den regbesiktad först!!
June 28, 200420 yr comment_7642 om 'bara' en extraknuff önskas finns detta alternativ till en överkommlig slant:http://www.rpmoutlet.com/nxworks.htmprisvärt nu när dollarn kostar lagom?/Peter
June 29, 200420 yr Author comment_7680 el bättre: http://www.dallasmustang.com/index.mvc? ... b85&p=7521hihi +150 hk... klart överkomligt pris
June 30, 200420 yr comment_7695 priserna är helt ok, undrar om man vågar ladda 150 gas bara...någon provat ?
July 1, 200420 yr comment_7721 Frågan är ju om man kan hitta någon som kan installera det, tror inte det är så enkelt.......
July 1, 200420 yr comment_7729 Det skall vara en så passa enkel installation att man kan göra det själv. Gäller bara att vara nogran som alltid En polare räknade fel på mängd gas och fick 100 hk mer än motorn pallade. *PANG* sa det
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.