Jump to content

Featured Replies

comment_7432

Håller på och kikar på några bilar i Tyskland, bla en mustang 95:a V6 , och det lutar åt en resa dit i höst.

V6:an verkar lite svag för en 3.8 L ? :roll: Finns det nåt enkelt och någorlunda billigt sätt att trimma den på, priset på själva bilarna ligger ju bara runt 50 000 sek.

Hänvisning till tråd "Import Tyskland" undanbedes! :D

mvh

comment_7455
30K plus installation.

Då kan han ju köpa en GT istället och få lite bättre prylar i hela bilen.

Jag läste inte så noga tydligen, trodde att han redan hade köpt en med V6:a...

Håller med, absolut, köp för guds skull en GT om du vill ha en snabb bil...

En GT 4.6 från 94-96 har 215Hästar, alltså lika mkt som en V6:a med en vortech kompressor skulle ge, för 30k+ installation (enligt vortech beräknas installationen ta 8-10h..)

Skulle jag köpa en mustang typ 94-95, så är det en GT, utan tvekan...

sen så ska den ha Skinn+AC, och vara manuellt växlad...

Är även dessa som håller bäst i pris.

Mustangen är ju en fin-fin bil, men är den verkligen så jäkla rolig att köra med 150hästar under huven?

har aldrig provat en sån, men 225 är ju i minsta laget...

:)

• Author
comment_7462

GT verkar inte dumt, men frågan är om de lite nyare GT finns i den prisklassen (tänker inte köpa nån 80-tals musse :roll: ). 145 hk är ju i det minsta laget. Har kollat på Vortech's hemsida, lockande, men inget för mig :lol:

kan inte lägga 60% av bilens värde på kompressor!

Tack för tipsen iaf.

comment_7598

Finns det inte trim chip till v6 95:an? Om det finns... Hur mycket ökar chipet i så fall hk med? + om det nu finns chip så borde man väl slippa en förlust av 30 härliga 1000-lappar.

E nyfiken... eftersom jag är stolt ägare av en (just nu mobbad) :cry: liten v6 mustangen...

:)