Anders Lindström May 30, 2013 Author Report May 30, 2013 Nu är gamla clevelanden ute ur bilen"Winsorn" är smäckrare än clevelanden och tack vare att trottelhuset är en tum lägre än en förgasare har jag goda möjligheter att få igen huven trots super viktor insuget Nu ska automaten renoveras å preppas. Pär tror att det kan gå att fixa på två veckor å det håller jag tummarna för Som tidsmål har jag satt senast till Power Big meet ska bilen vara färdig så... det finns ingen anledning att ta det lugnt... Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 30, 2013 Report May 30, 2013 OOOO vad trevligt, ser fram emot fortsättningen. Citera
turbo57 May 30, 2013 Report May 30, 2013 Ingen anledning till oro Anders, du fixar det säkert:shh:/Leif Citera
Anders Lindström July 10, 2013 Author Report July 10, 2013 Här går det sakta men långsamt (?).... Mycket kringom jobb är klara men tiden rusar fram Har fått ihop motor å låda å börjat lyfta ned paketet Testade headderserna utanför motorrummet.......hoppas att dom passar i motorrummet åxå... Bult on verkar ju tyvärr ibland betyda kap å svets... Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 10, 2013 Report July 10, 2013 Jäklar vad snyggt, Bult on? Bygg om heter det, i vilket fall så blir det säkert kanon. Citera
turbo57 July 10, 2013 Report July 10, 2013 Det där ser kanonfint ut hoppas du använder skohorn/:thumbup:Leif Citera
Anders Lindström July 10, 2013 Author Report July 10, 2013 (redigerad) Jäklar vad snyggt, Bult on? Bygg om heter det, i vilket fall så blir det säkert kanon.Jag har funderat på "bult on" översättning... helt säker på att du har rätt i att det betyder BYGG OM, Lars Det där ser kanonfint ut hoppas du använder skohorn/:thumbup:LeifJag hade köpt både skohorn å vaselin Leif men 73ans motorrum sväljer en hel del så det var lugnt . Ändrade %s av %s (%s) Citera
NackaBosse July 10, 2013 Report July 10, 2013 Det skall vara "bolt on", vilket betyder är det bara skall vara att skruva dit, vilket det dessvärre sällan är. Citera
Tbird July 11, 2013 Report July 11, 2013 Ser bra ut men så många andra har sagt så är bolt on mycket ofta = bygga om.Tyvärrr tyvärr, hoppas det går bättre för dig. Citera
Anders Lindström July 11, 2013 Author Report July 11, 2013 Ser bra ut men så många andra har sagt så är bolt on mycket ofta = bygga om.Tyvärrr tyvärr, hoppas det går bättre för dig.Tbird jag verkar bara behöva "massera" headers röret från 8an (styrsnäckan..) saknar bara 4-5 mm. Tänker försöka göra pipan oval så jag inte stryper den för mycket... Kanske kan gå med värme och försiktighet? Citera
Johan HT-66 November 18, 2013 Report November 18, 2013 HallåVar länge sedan man såg nån uppdatering, hur har det gått med nya motorn? Hunnit åkt nått i sommar?mvh Johan Citera
Anders Lindström November 19, 2013 Author Report November 19, 2013 HallåVar länge sedan man såg nån uppdatering, hur har det gått med nya motorn? Hunnit åkt nått i sommar?mvh JohanJag har skamligt nog inte startat motorn än (efter bromsbänken)... livet kom emellan en stund men nu börjar det vara dags att kicka igång den Johan . Har motorn i bilen, har ordning på låda å bakaxel, Bränsleledningar å EFI kablar e dragna så det torde inte fattas mer än 40-50 timmar innan den brummar Citera
Johan HT-66 November 20, 2013 Report November 20, 2013 Jag har skamligt nog inte startat motorn än (efter bromsbänken)... livet kom emellan en stund men nu börjar det vara dags att kicka igång den Johan . Har motorn i bilen, har ordning på låda å bakaxel, Bränsleledningar å EFI kablar e dragna så det torde inte fattas mer än 40-50 timmar innan den brummar Ibland så måste man ge lite annat tid oxå, vilket brukar ge skruvandet ny kraft och fart. mvh Johan Citera
Anders Lindström December 9, 2013 Author Report December 9, 2013 Ibland så måste man ge lite annat tid oxå, vilket brukar ge skruvandet ny kraft och fart. mvh JohanDu har nog helt rätt Johan, nu hoppas jag att inspirationen ska flöda under julveckorna Citera
Anders Lindström December 9, 2013 Author Report December 9, 2013 :thumbup:Anders/LeifTack kompis! Citera
Anders Lindström January 22, 2014 Author Report January 22, 2014 Hur mycket avgasrör behövs efter lamdasensorn?Jag är ju sugen på lite bracket dragracing till sommaren å undrar om O2 sensorn får "spel" utan ett längre avgas än bara headers? (har inte monterat sensorn än men tänker mig den i röret bakom headersanslutningen)I övrigt har det börjat rulla på efter 1 års skruvkramp... Skönt Jag värmer (det icke färdiga....) garaget till 6-8 grader under förvaringstiden å när jag är ute å skruvar så......kör jag "jetmotor" från Jula! Ger 20kWh med diesel å värmer lokalen på nolltid! Citera
turbo57 January 22, 2014 Report January 22, 2014 Skönt att se att skruvkrampen gått över Anders, men jag tycker du är lite mesig, du får väl jobba sig varm istället för värmare( OBS bara lite avundsjuka, men det erkänner jag aldrig):p/Leif Citera
Andrew January 22, 2014 Report January 22, 2014 Så många ggr man bara tänker att man valt helt jävla fel hobby varför hålla på med bilar när man kan hålla på med frimärken istället!!!!Sen tar man nya tag och får lite gjort eller när firman man vill betala dyra pengar för att få hjälp åntligen gör det dom lovat....Ja då kommer belöningen när man kör på den där härligt kurviga vägen med fullt öppna spjäll, ja då vet man att man valt helt rätt hobby för hur kul är det att sitta vid köksbordet och kolla på frimärken Citera
Tbird January 23, 2014 Report January 23, 2014 O2 sensorn funkar inget vidare med för kort rör bakom.Det finns en hel del folk som har problem med korta rör (25 - 30cm) efter O2 sensorn.Speciellt vid lägre varv.Troligvis duger det med 0.5 - 1m bakom O2 sensorn. Citera
Anders Lindström January 23, 2014 Author Report January 23, 2014 Turbo57, Andrew, Tbird : Skönt att se att skruvkrampen gått över Anders, men jag tycker du är lite mesig, du får väl jobba sig varm istället för värmare( OBS bara lite avundsjuka, men det erkänner jag aldrig):p/LeifSå är det nog Leif . Men jag får stå stilla mycket å försöka tänka så jag har ett treo rör i garaget om ut ifall att...Så många ggr man bara tänker att man valt helt jävla fel hobby varför hålla på med bilar när man kan hålla på med frimärken istället!!!!Sen tar man nya tag och får lite gjort eller när firman man vill betala dyra pengar för att få hjälp åntligen gör det dom lovat....Ja då kommer belöningen när man kör på den där härligt kurviga vägen med fullt öppna spjäll, ja då vet man att man valt helt rätt hobby för hur kul är det att sitta vid köksbordet och kolla på frimärken Helt klart Andrew! Insatsen (våndan?) är större men belöningen är ännu mycket större O2 sensorn funkar inget vidare med för kort rör bakom.Det finns en hel del folk som har problem med korta rör (25 - 30cm) efter O2 sensorn.Speciellt vid lägre varv.Troligvis duger det med 0.5 - 1m bakom O2 sensorn.Tbird, Kan det vara till fördel att köra med headers OCH X pipan eller tappar jag effekt då tro mot att bara ha raka förlängningsrör på headerserna? Citera
Tbird January 23, 2014 Report January 23, 2014 Vet inte vad som kan vara bäst.Skulle själv prova med X-pipe. Den sitter ju där för att balansera de bägge sidorna, kanske bra kanske dåligt. Citera
NackaBosse January 23, 2014 Report January 23, 2014 Vad är det egentligen för skillnad mellan X-pipa och H-pipa? Själv har jag H-pipa. Systemet var ganska nybytt när jag köpte bilen. Citera
mhdin January 23, 2014 Report January 23, 2014 (redigerad) Vad är det egentligen för skillnad mellan X-pipa och H-pipa? Själv har jag H-pipa. Systemet var ganska nybytt när jag köpte bilen.Så här. Ändrade %s av %s (%s) Citera
NackaBosse January 24, 2014 Report January 24, 2014 Det var inte riktigt utseendet jag tänkte på Micke. Mera på vad det är för skillnad i funktion. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.