Bengan J October 21, 2012 Report October 21, 2012 Hej på er i höstrusket, nu är det nog dags att stanna i garaget till våren kommer.Som frågan lyder så undrar jag om det går att byta till en nyare typ av fördelare och ändå kunna ha varvräknaren inkopplad med motståndskabeln ?Fördelaren som sitter i är ganska sliten men med en fullt fungerande Petronix och inkopplad med motståndskabeln till T-spolen och 12 volt på givaren.Annars får det kanske bli en ny original fördelare i stället.65:a med renoverad 289:aKom på en annan liten fråga finns det något sätt att förhindra att en ny Holly förgasare oxiderar och blir ful med tiden?Tack på förhandBengan Citera
Henke cmc 2171 October 22, 2012 Report October 22, 2012 Inte får du väl signal till varvräknare från den rosa motståndskabeln? Varvräknaren har ju en egen "sladd" som du kopplar på tänspolens minuspol. Eller har jag förståt frågan fel?http://www.mustangmonthly.com/projectbuild/mump_0506_rally_pac_gauge_install/photo_09.htmlhttp://www.ehow.com/how_4857142_connect-tachometer.html Citera
bosewallius October 24, 2012 Report October 24, 2012 Bengan har rätt. Rally Pac får sin signal från plus sidan på spolen via den rosa kabeln.67 och 68 med varvräknare samma sak. Också Shelby 66 varvräknare inkopplad påsamma sätt. Det är bara Shelby 65 som får signalen från minussidan på spolen via enseparat kabel. Kom ihåg att jag pratar om originalvarvräknare här. Det finns fleraafter market eller repros som kopplas in via minussidan.Mvh Bosse CMC 342 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.