Jump to content

Featured Replies

comment_121522

Hej på er i höstrusket, nu är det nog dags att stanna i garaget till våren kommer.

Som frågan lyder så undrar jag om det går att byta till en nyare typ av fördelare och ändå kunna ha varvräknaren inkopplad med motståndskabeln ?

Fördelaren som sitter i är ganska sliten men med en fullt fungerande Petronix och inkopplad med motståndskabeln till T-spolen och 12 volt på givaren.

Annars får det kanske bli en ny original fördelare i stället.

65:a med renoverad 289:a

Kom på en annan liten fråga finns det något sätt att förhindra att en ny Holly förgasare oxiderar och blir ful med tiden?

Tack på förhand

Bengan

comment_121576

Inte får du väl signal till varvräknare från den rosa motståndskabeln?

Varvräknaren har ju en egen "sladd" som du kopplar på tänspolens minuspol. Eller har jag förståt frågan fel?

http://www.mustangmonthly.com/projectbuild/mump_0506_rally_pac_gauge_install/photo_09.html

http://www.ehow.com/how_4857142_connect-tachometer.html

comment_121600

Bengan har rätt. Rally Pac får sin signal från plus sidan på spolen via den rosa kabeln.

67 och 68 med varvräknare samma sak. Också Shelby 66 varvräknare inkopplad på

samma sätt. Det är bara Shelby 65 som får signalen från minussidan på spolen via en

separat kabel. Kom ihåg att jag pratar om originalvarvräknare här. Det finns flera

after market eller repros som kopplas in via minussidan.

Mvh Bosse CMC 342

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...