Jump to content

Featured Replies

comment_121966
Var får man tag på Handbromsvaijrar till vettigt pris? Har kollat på Ebay men inte hittat ngn som kränger "oversea" Tipps någon?

Skall ju inte behöva kosta många kronor tycker man.

Hej,

Jag letade också runt utan att hitta några, varför jag började kolla var för att dom smala damaskerna runt vajrarna vid bromsoken var trasiga på båda sidor, typ torrsprickor.

Då började funderandet och börja leta bara efter damasker vilket var stört omöjligt att hitta så funderingarna fortsatte och kom på en alternativ lösning som innebar att lossa på vajern vid bromsoket, rensa bort resterna av gammal damask och trä över en bit smal innerslang från cykel och ta buntband modell smalare uppe och nere och efter vulkaniseringstape som självtätar.

Blev kanon enligt min uppfattning, kanske ett tips för dig eller andra.

VH//Johan

comment_121978
Hej,

Jag letade också runt utan att hitta några, varför jag började kolla var för att dom smala damaskerna runt vajrarna vid bromsoken var trasiga på båda sidor, typ torrsprickor.

Då började funderandet och börja leta bara efter damasker vilket var stört omöjligt att hitta så funderingarna fortsatte och kom på en alternativ lösning som innebar att lossa på vajern vid bromsoket, rensa bort resterna av gammal damask och trä över en bit smal innerslang från cykel och ta buntband modell smalare uppe och nere och efter vulkaniseringstape som självtätar.

Blev kanon enligt min uppfattning, kanske ett tips för dig eller andra.

VH//Johan

Normalt så torkar inte gummi om det inte utsätts för solljus eller agresiva rengörings medel. Så var försiktiga med avfettning på undersidan av bilen. Smörj in utsatta delar med silicon eller något bevarande medel för gummi.

Janne H

comment_121997
Jag har också en del prylar jag skulle vilja ha hem från USA men exempelvis American Muscle skickar inte utanför USA. Vi borde vara några som skaffar en USA adress och göra gemensamma inköp...........

Jag har skaffat konto hos http://www.jetcarrier.com och då får du en adress i Linden Usa där du skickar dina beställningar till. Och de samlar ihop om det är flera leveranser sedan kan du få det levererat med båt eller flyg hem till din dörr med posten

Sist jag handlade slapp jag tullen

Janne H

comment_122021

Det finns många vägar o beställa o påverka kostnad av delar med sin import av delar...det billigaste är med en container med bilar...

tyvärr så kan jag inte säga mer...men man får vänta minst två månader...på grejer....de bara o ringa runt o kolla med de som håller på med import av det...alltså samlast...

Lycka till "my little pony"

• Author
comment_122027

Inte göra reklam? Tjena! finns inte en tråd som det inte finns en antydan åt "etablerade firma/firmor" ibland lagomt förtäckt i form av "medlem som uppenbarligen har hela armen i syltburken". Men vad är vittsen med forumet om inte det är att tippsa "Hästfolket" om saker som gör livet lättare och pengarna drygare.

Som Cesar sa " Et tu Brutu " mao Et Tu pony ;-)