Jump to content

Nya Mustang 2015 är här!!!!!!!!!!!!!


Per Berglund

Hur kommer Mustang 2015 se ut???  

85 members have voted

  1. 1. Hur kommer Mustang 2015 se ut???



Recommended Posts

Trodde ni ja!!!! ;)

Men kanske snart?

Rykten och koncept bilder på när och hur den kommer se ut är i full gång....så varför inte "ryckta" vidare här?

Tänkte vi röstar lite här och börjar med 3st jag själv gillar......Jag kan fylla på med fler här vad det lider!!

Klicka på röst knapparna ovan!!

Kan ju inte sticka under stol med att jag är lite åt Euro Audi looken på bild 2! :oops:

Bild 1

post-2532-144839228922_thumb.jpg


Bild 2

post-2532-144839229005_thumb.jpg


Bild 3

post-2532-144839229067_thumb.jpg


Bild 4

post-2532-144839229081_thumb.jpg

post-2532-144839229087_thumb.jpg


Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Hoppas bara att det inte blir som nr. 3. Man går nu igen mer och mer ifrån dom

klassiska linjerna, där strålkastarna ligger lite längre in i skärmarna, och inte lajnar

upp med med fronten som ses på bilderna. Bra ändå att linjen som går från ljusen,

bakåt över dörrarna till bakskärmarna neråt och tillbaka framåt, SOM DET SKA SE UT!!!

Det är just dom linjerna som ger en Mustang det speciella utseendet.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Hoppas bara att det inte blir som nr. 3. Man går nu igen mer och mer ifrån dom

klassiska linjerna, där strålkastarna ligger lite längre in i skärmarna, och inte lajnar

upp med med fronten som ses på bilderna. Bra ändå att linjen som går från ljusen,

bakåt över dörrarna till bakskärmarna neråt och tillbaka framåt, SOM DET SKA SE UT!!!

Det är just dom linjerna som ger en Mustang det speciella utseendet.

Mvh.

P-O

Egentligen hoppas inte jag heller det utan tog med den eftersom jag sett bilden på många platser.

Skulle inte alls förvåna mig om det blev nr 3 eftersom design språket följer övriga Ford produkter som Mondeo... Kusligt lik!

post-2532-144839229015_thumb.jpg

Traditionellt är ju inte Ford känt för djärva nya idéer men har ju varit framåt senaste åren.

Så man får ju hoppas att inte några grå Ford direktörer får bestämma utan att det blir lite mer "fria tyglar"

Link to comment
Share on other sites

Traditionellt är ju inte Ford känt för djärva nya idéer men har ju varit framåt senaste åren.

Så man får ju hoppas att inte några grå Ford direktörer får bestämma utan att det blir lite mer "fria tyglar"

Djärva idéer, åjo, kolla bara på Scorpion från 1995! Den var väl djärv. Känns som

om den var en föregångare till många "djärva" linjer åren efter. Och fortfarande.

Nu kommer ju led-belysningen mer och mer, och man behöver inte dom stora strålkastarna

längre. Alltså, då menar jag inte hel och halvljus, utan varselljus, blinkers m.m. Hel och

halvljus har man ju koncentrerat med linser som dirigerar ljuset dit det ska lysa.

Men, dessa FÖRBANNADE xeonljus hatar jag! Dom bländar så förbannat! Är dom inte

förbjudna med halvljus förresten, utan nivåreglering?

Mvh.

PO

Link to comment
Share on other sites

Är det något i denna stilen ligger på 2015 år mustang, kan man säga att dom är tillbaks till 1974? som att skjuta sig själv i foten igen!

Hehe!

Hårda ord men smaken är delad!

Du har en klar bild vad du vill ha så skicka upp bildförslag så lägger jag upp den med i omröstningen.

Link to comment
Share on other sites

Är det något i denna stilen ligger på 2015 år mustang, kan man säga att dom är tillbaks till 1974? som att skjuta sig själv i foten igen!

Håller med. En klassiker som blir tråkig Svenssonbil.

Link to comment
Share on other sites

Hehe!

Hårda ord men smaken är delad!

Du har en klar bild vad du vill ha så skicka upp bildförslag så lägger jag upp den med i omröstningen.

Jo jag har helt klart för mig vad en mustang är för något, enligt mig så gjordes den sista mustangen 1969, fast några år till på nåder med med utseendet nja fram till 1973, efter detta så dog modellen mustang ut!

För att få en ganska OK retro runt generation 5. Allt annat där i mellan är helt vanliga bilar, inget att höja ögon brynen över?

Men sedan ska man komma i håg att den riktiga mustangen hade nästan alla råd att köpa, inte som idag fantasi priser på dom nya bilarna i Generation 5.

Så hur dom en gör nästa bil kommer det aldrig att bli en klassiker av dom som dom gamla i slutat av 60 talet.

(Sedan ska man inte glömma att 1967 till 1968 fick man en V8 289 till 302 för priset av vad en Ford Fiesta 1,2l kostar i dag typ!)

Link to comment
Share on other sites

Jo jag har helt klart för mig vad en mustang är för något, enligt mig så gjordes den sista mustangen 1969, fast några år till på nåder med med utseendet nja fram till 1973, efter detta så dog modellen mustang ut!

För att få en ganska OK retro runt generation 5. Allt annat där i mellan är helt vanliga bilar, inget att höja ögon brynen över?

Men sedan ska man komma i håg att den riktiga mustangen hade nästan alla råd att köpa, inte som idag fantasi priser på dom nya bilarna i Generation 5.

Så hur dom en gör nästa bil kommer det aldrig att bli en klassiker av dom som dom gamla i slutat av 60 talet.

(Sedan ska man inte glömma att 1967 till 1968 fick man en V8 289 till 302 för priset av vad en Ford Fiesta 1,2l kostar i dag typ!)

Som tur är har vi alla våra preferenser :rolleyes:. Personligen tycker jag att 71-73 är de finaste Mustangerna men jag vill nog inte sträcka mig till att säga att 64-69 kan duga på nåder... ;) . Jag kan tycka att alla modeller har sin charm. Personligen är jag sugen på en fox åxå... Jag har inga ömma tår så jag lever med att -73an e gaaanska okey .. Jag tycker ju iallafall om den :cool:.

Redigerat efter en stund.. : (ber hundra gånger om tusen... råkade utelämna den otroligt vackra 70ian ....:rolleyes:)

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Suttit och "googlat" runt men finns inte så många alternativ ute....Hitta dock en kandidat till så titta igen på inlägg nr 1

Någon som vill ändra sin röst hör av er!

Jag är helt med på att den riktiga Mustang looken dog ut 1973 och därefter generande svensson stuk på bilarna.

Dagens mussar däremot är för mycket retro tillbaka till sista muskel åren, stora och gammal teknik.

Men så är det ju även i viss mån hos alla konkurenter också!

En muskelbil i 2000-talet ska inte vara en kopia från 60-talet men samtidigt ska man skönja generna och utstrålningen.

Tänk på att någon ska köpa bilen och man sticker inte ut med ett gammalt koncept hur länge som helst.

Vem är köparen idag???

Ska det vara muskler eller som i början 1964-1966 rätt mjukt och trevligt??

Att tro man kan sälja till ALLA är naivt.

Glöm inte rösta!! Många tittar men få röstar!

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Suttit och "googlat" runt men finns inte så många alternativ ute....Hitta dock en kandidat till så titta igen på inlägg nr 1

Någon som vill ändra sin röst hör av er!

Jag är helt med på att den riktiga Mustang looken dog ut 1973 och därefter generande svensson stuk på bilarna.

Dagens mussar däremot är för mycket retro tillbaka till sista muskel åren, stora och gammal teknik.

Men så är det ju även i viss mån hos alla konkurenter också!

En muskelbil i 2000-talet ska inte vara en kopia från 60-talet men samtidigt ska man skönja generna och utstrålningen.

Tänk på att någon ska köpa bilen och man sticker inte ut med ett gammalt koncept hur länge som helst.

Vem är köparen idag???

Ska det vara muskler eller som i början 1964-1966 rätt mjukt och trevligt??

Att tro man kan sälja till ALLA är naivt.

Glöm inte rösta!! Många tittar men få röstar!

Jag skulle vilja flytta min röst från 2 till 4a Per ;)

Link to comment
Share on other sites

Vem är köparen idag???

Ska det vara muskler eller som i början 1964-1966 rätt mjukt och trevligt??

Att tro man kan sälja till ALLA är naivt.

ps det va muskler på bilarna runt 64 till 68 oxå, men då kunde man välja lite eller mycket, en normal bil hade då kanske 75hp mot Mustangens lilla V8 på ca 200hp dessa bilar motsvarar det samma i dag, fast det har ju som tur va hänt lite oxå.

Dom kanske va Naiva på 60 talet, men sålde gjorde dom, o det skulle lätt kunna va så låga priser i dag om inte alla ska ha så mycket pengar på ingen tid alls.

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Du läser frågan fel Snorre.

Det står "Vem är köparen idag?"

På 60-talet var det rätt solklart vem kunden var (vart annan generation) men är det samma kunder idag?

Återigen alltså "Vem är kunden idag?"

Är det en salig blandning av kunder Ford vill nå så måste ju bilen få en mer "accepterad" look

Eller ska det enbart vara muskel utstrålning som det var 1969-1973

Jag menar alltså på att det kanske är naivt av Ford att tro de kan sälja till en bred publik utan borde mer rikta sig mer konkret.

Min smak åt "Muskler" och "Mindre" självklart

Ford skulle hållit stenhårt på storleken 1965 men tyvärr blev det kompromiss tack vare idioten Henry Ford som tvingade regler för att 2 vuxna ska sitta bak....Tycker jag iallfall....Begreppet Pony Car är kanske släppt sedan länge....

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Du läser frågan fel Snorre.

Det står "Vem är köparen idag?"

På 60-talet var det rätt solklart vem kunden var (vart annan generation) men är det samma kunder idag?

Återigen alltså "Vem är kunden idag?"

Är det en salig blandning av kunder Ford vill nå så måste ju bilen få en mer "accepterad" look

Eller ska det enbart vara muskel utstrålning som det var 1969-1973

Jag menar alltså på att det kanske är naivt av Ford att tro de kan sälja till en bred publik utan borde mer rikta sig mer konkret.

Min smak åt "Muskler" och "Mindre" självklart

Ford skulle hållit stenhårt på storleken 1965 men tyvärr blev det kompromiss tack vare idioten Henry Ford som tvingade regler för att 2 vuxna ska sitta bak....Tycker jag iallfall....Begreppet Pony Car är kanske släppt sedan länge....

Jaha, då fatta jag lite fel, du har rätt!

Link to comment
Share on other sites

Cobran från 1999 till 2004 hade delad bakaxel.
OK! Då kan man ju fråga sej, varför gick dom ifrån det?

För att spara pengar antagligen. Hur dj*vla korkad får man vara?:confused:

Och den nya Shelby 1000, har den också stel bakaxel? En bil med 1000 Hk?

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Många i staterna gillar köra rakt fram snabbt, då är det fördel med stel axel och billigare. Tror det kan vara en kombo av efterfrågan och tillverkningskostnad som ligger i grund för det. Jag vet inte hur shelby 1000 har det med bakaxeln, måste kolla. :P

Link to comment
Share on other sites

Shelby 1000 har stel bakaxel.

Jag har stel bakaxel i min shelby GT500 som jag har en motor effekt på 750HK och det lirar kanon bra tycker jag.

Visst skulle man kapa någon sekund på banan om man hade delad axel och bra inställningar.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...