Per Berglund November 10, 2012 Report November 10, 2012 (redigerad) Trodde ni ja!!!! Men kanske snart?Rykten och koncept bilder på när och hur den kommer se ut är i full gång....så varför inte "ryckta" vidare här?Tänkte vi röstar lite här och börjar med 3st jag själv gillar......Jag kan fylla på med fler här vad det lider!! Klicka på röst knapparna ovan!!Kan ju inte sticka under stol med att jag är lite åt Euro Audi looken på bild 2! Bild 1Bild 2Bild 3Bild 4 Ändrade %s av %s (%s) Citera
Anders Lindström November 10, 2012 Report November 10, 2012 Håller med dig Per. Andra bilen e snyggast Citera
pools November 10, 2012 Report November 10, 2012 Hoppas bara att det inte blir som nr. 3. Man går nu igen mer och mer ifrån domklassiska linjerna, där strålkastarna ligger lite längre in i skärmarna, och inte lajnarupp med med fronten som ses på bilderna. Bra ändå att linjen som går från ljusen,bakåt över dörrarna till bakskärmarna neråt och tillbaka framåt, SOM DET SKA SE UT!!!Det är just dom linjerna som ger en Mustang det speciella utseendet.Mvh.P-O Citera
Per Berglund November 10, 2012 Author Report November 10, 2012 Hoppas bara att det inte blir som nr. 3. Man går nu igen mer och mer ifrån domklassiska linjerna, där strålkastarna ligger lite längre in i skärmarna, och inte lajnarupp med med fronten som ses på bilderna. Bra ändå att linjen som går från ljusen,bakåt över dörrarna till bakskärmarna neråt och tillbaka framåt, SOM DET SKA SE UT!!!Det är just dom linjerna som ger en Mustang det speciella utseendet.Mvh.P-OEgentligen hoppas inte jag heller det utan tog med den eftersom jag sett bilden på många platser.Skulle inte alls förvåna mig om det blev nr 3 eftersom design språket följer övriga Ford produkter som Mondeo... Kusligt lik!Traditionellt är ju inte Ford känt för djärva nya idéer men har ju varit framåt senaste åren.Så man får ju hoppas att inte några grå Ford direktörer får bestämma utan att det blir lite mer "fria tyglar" Citera
pools November 10, 2012 Report November 10, 2012 Traditionellt är ju inte Ford känt för djärva nya idéer men har ju varit framåt senaste åren.Så man får ju hoppas att inte några grå Ford direktörer får bestämma utan att det blir lite mer "fria tyglar"Djärva idéer, åjo, kolla bara på Scorpion från 1995! Den var väl djärv. Känns somom den var en föregångare till många "djärva" linjer åren efter. Och fortfarande.Nu kommer ju led-belysningen mer och mer, och man behöver inte dom stora strålkastarnalängre. Alltså, då menar jag inte hel och halvljus, utan varselljus, blinkers m.m. Hel ochhalvljus har man ju koncentrerat med linser som dirigerar ljuset dit det ska lysa.Men, dessa FÖRBANNADE xeonljus hatar jag! Dom bländar så förbannat! Är dom inteförbjudna med halvljus förresten, utan nivåreglering?Mvh.PO Citera
Per Berglund November 10, 2012 Author Report November 10, 2012 Djärva idéer, åjo, kolla bara på Scorpion från 1995! Den var väl djärv. Gnuggar mig i ögonen för att se att jag läser rätt!!!! Skönt att få skratta på lördagkvällen också! Jeremy Clarkson sammanfattar den bilen milt här.........http://www.youtube.com/watch?v=pZ2OEePPH9E Citera
Snorre70 November 10, 2012 Report November 10, 2012 Är det något i denna stilen ligger på 2015 år mustang, kan man säga att dom är tillbaks till 1974? som att skjuta sig själv i foten igen! Citera
Per Berglund November 11, 2012 Author Report November 11, 2012 Är det något i denna stilen ligger på 2015 år mustang, kan man säga att dom är tillbaks till 1974? som att skjuta sig själv i foten igen!Hehe! Hårda ord men smaken är delad!Du har en klar bild vad du vill ha så skicka upp bildförslag så lägger jag upp den med i omröstningen. Citera
PeterF November 11, 2012 Report November 11, 2012 Är det något i denna stilen ligger på 2015 år mustang, kan man säga att dom är tillbaks till 1974? som att skjuta sig själv i foten igen!Håller med. En klassiker som blir tråkig Svenssonbil. Citera
Snorre70 November 11, 2012 Report November 11, 2012 Hehe! Hårda ord men smaken är delad!Du har en klar bild vad du vill ha så skicka upp bildförslag så lägger jag upp den med i omröstningen.Jo jag har helt klart för mig vad en mustang är för något, enligt mig så gjordes den sista mustangen 1969, fast några år till på nåder med med utseendet nja fram till 1973, efter detta så dog modellen mustang ut!För att få en ganska OK retro runt generation 5. Allt annat där i mellan är helt vanliga bilar, inget att höja ögon brynen över?Men sedan ska man komma i håg att den riktiga mustangen hade nästan alla råd att köpa, inte som idag fantasi priser på dom nya bilarna i Generation 5.Så hur dom en gör nästa bil kommer det aldrig att bli en klassiker av dom som dom gamla i slutat av 60 talet.(Sedan ska man inte glömma att 1967 till 1968 fick man en V8 289 till 302 för priset av vad en Ford Fiesta 1,2l kostar i dag typ!) Citera
Stefan Åberg November 11, 2012 Report November 11, 2012 2:an är snyggast men huvudstrålkastarna är skitfula om man kan få fram nå retro-look på dessa med resten av designdragen från 2:an så blir det en killer. Citera
Anders Lindström November 11, 2012 Report November 11, 2012 Jo jag har helt klart för mig vad en mustang är för något, enligt mig så gjordes den sista mustangen 1969, fast några år till på nåder med med utseendet nja fram till 1973, efter detta så dog modellen mustang ut!För att få en ganska OK retro runt generation 5. Allt annat där i mellan är helt vanliga bilar, inget att höja ögon brynen över?Men sedan ska man komma i håg att den riktiga mustangen hade nästan alla råd att köpa, inte som idag fantasi priser på dom nya bilarna i Generation 5.Så hur dom en gör nästa bil kommer det aldrig att bli en klassiker av dom som dom gamla i slutat av 60 talet.(Sedan ska man inte glömma att 1967 till 1968 fick man en V8 289 till 302 för priset av vad en Ford Fiesta 1,2l kostar i dag typ!)Som tur är har vi alla våra preferenser . Personligen tycker jag att 71-73 är de finaste Mustangerna men jag vill nog inte sträcka mig till att säga att 64-69 kan duga på nåder... . Jag kan tycka att alla modeller har sin charm. Personligen är jag sugen på en fox åxå... Jag har inga ömma tår så jag lever med att -73an e gaaanska okey .. Jag tycker ju iallafall om den .Redigerat efter en stund.. : (ber hundra gånger om tusen... råkade utelämna den otroligt vackra 70ian ....) Citera
Per Berglund November 11, 2012 Author Report November 11, 2012 (redigerad) Suttit och "googlat" runt men finns inte så många alternativ ute....Hitta dock en kandidat till så titta igen på inlägg nr 1Någon som vill ändra sin röst hör av er!Jag är helt med på att den riktiga Mustang looken dog ut 1973 och därefter generande svensson stuk på bilarna.Dagens mussar däremot är för mycket retro tillbaka till sista muskel åren, stora och gammal teknik.Men så är det ju även i viss mån hos alla konkurenter också!En muskelbil i 2000-talet ska inte vara en kopia från 60-talet men samtidigt ska man skönja generna och utstrålningen.Tänk på att någon ska köpa bilen och man sticker inte ut med ett gammalt koncept hur länge som helst.Vem är köparen idag???Ska det vara muskler eller som i början 1964-1966 rätt mjukt och trevligt??Att tro man kan sälja till ALLA är naivt.Glöm inte rösta!! Många tittar men få röstar! Ändrade %s av %s (%s) Citera
Anders Lindström November 11, 2012 Report November 11, 2012 Suttit och "googlat" runt men finns inte så många alternativ ute....Hitta dock en kandidat till så titta igen på inlägg nr 1Någon som vill ändra sin röst hör av er!Jag är helt med på att den riktiga Mustang looken dog ut 1973 och därefter generande svensson stuk på bilarna.Dagens mussar däremot är för mycket retro tillbaka till sista muskel åren, stora och gammal teknik.Men så är det ju även i viss mån hos alla konkurenter också!En muskelbil i 2000-talet ska inte vara en kopia från 60-talet men samtidigt ska man skönja generna och utstrålningen.Tänk på att någon ska köpa bilen och man sticker inte ut med ett gammalt koncept hur länge som helst.Vem är köparen idag???Ska det vara muskler eller som i början 1964-1966 rätt mjukt och trevligt??Att tro man kan sälja till ALLA är naivt.Glöm inte rösta!! Många tittar men få röstar!Jag skulle vilja flytta min röst från 2 till 4a Per Citera
Snorre70 November 11, 2012 Report November 11, 2012 Vem är köparen idag???Ska det vara muskler eller som i början 1964-1966 rätt mjukt och trevligt??Att tro man kan sälja till ALLA är naivt.ps det va muskler på bilarna runt 64 till 68 oxå, men då kunde man välja lite eller mycket, en normal bil hade då kanske 75hp mot Mustangens lilla V8 på ca 200hp dessa bilar motsvarar det samma i dag, fast det har ju som tur va hänt lite oxå.Dom kanske va Naiva på 60 talet, men sålde gjorde dom, o det skulle lätt kunna va så låga priser i dag om inte alla ska ha så mycket pengar på ingen tid alls. Citera
Per Berglund November 11, 2012 Author Report November 11, 2012 (redigerad) Du läser frågan fel Snorre.Det står "Vem är köparen idag?"På 60-talet var det rätt solklart vem kunden var (vart annan generation) men är det samma kunder idag?Återigen alltså "Vem är kunden idag?" Är det en salig blandning av kunder Ford vill nå så måste ju bilen få en mer "accepterad" lookEller ska det enbart vara muskel utstrålning som det var 1969-1973Jag menar alltså på att det kanske är naivt av Ford att tro de kan sälja till en bred publik utan borde mer rikta sig mer konkret.Min smak åt "Muskler" och "Mindre" självklartFord skulle hållit stenhårt på storleken 1965 men tyvärr blev det kompromiss tack vare idioten Henry Ford som tvingade regler för att 2 vuxna ska sitta bak....Tycker jag iallfall....Begreppet Pony Car är kanske släppt sedan länge.... Ändrade %s av %s (%s) Citera
Per Berglund November 11, 2012 Author Report November 11, 2012 Car & Driver har snäppt lite bilder på testkörning av nytt chassi.Delad bakaxel kanske åter tillbaka i Mustang!!! Sist bland konkurrenterna isåfall! Citera
Snorre70 November 11, 2012 Report November 11, 2012 Du läser frågan fel Snorre.Det står "Vem är köparen idag?"På 60-talet var det rätt solklart vem kunden var (vart annan generation) men är det samma kunder idag?Återigen alltså "Vem är kunden idag?" Är det en salig blandning av kunder Ford vill nå så måste ju bilen få en mer "accepterad" lookEller ska det enbart vara muskel utstrålning som det var 1969-1973Jag menar alltså på att det kanske är naivt av Ford att tro de kan sälja till en bred publik utan borde mer rikta sig mer konkret.Min smak åt "Muskler" och "Mindre" självklartFord skulle hållit stenhårt på storleken 1965 men tyvärr blev det kompromiss tack vare idioten Henry Ford som tvingade regler för att 2 vuxna ska sitta bak....Tycker jag iallfall....Begreppet Pony Car är kanske släppt sedan länge....Jaha, då fatta jag lite fel, du har rätt! Citera
pools November 15, 2012 Report November 15, 2012 Delad bakaxel kanske åter tillbaka i Mustang!!! Sist bland konkurrenterna isåfall!Åter tillbaka??? Har Mustang nånsin haft delad bakaxel?Mvh.P-O Citera
supersnake November 16, 2012 Report November 16, 2012 Cobran från 1999 till 2004 hade delad bakaxel. Citera
pools November 16, 2012 Report November 16, 2012 Cobran från 1999 till 2004 hade delad bakaxel.OK! Då kan man ju fråga sej, varför gick dom ifrån det?För att spara pengar antagligen. Hur dj*vla korkad får man vara?Och den nya Shelby 1000, har den också stel bakaxel? En bil med 1000 Hk?Mvh.P-O Citera
supersnake November 19, 2012 Report November 19, 2012 Många i staterna gillar köra rakt fram snabbt, då är det fördel med stel axel och billigare. Tror det kan vara en kombo av efterfrågan och tillverkningskostnad som ligger i grund för det. Jag vet inte hur shelby 1000 har det med bakaxeln, måste kolla. Citera
Daniel Linde November 19, 2012 Report November 19, 2012 Som jag förstått det var det kunderna som ville ha stel bakaxel i 2005 modellen.Och då fick dem det //D Citera
supersnake November 19, 2012 Report November 19, 2012 Shelby 1000 har stel bakaxel. Jag har stel bakaxel i min shelby GT500 som jag har en motor effekt på 750HK och det lirar kanon bra tycker jag.Visst skulle man kapa någon sekund på banan om man hade delad axel och bra inställningar. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.