ducati November 13, 2012 Report November 13, 2012 De renoverar en Mustang Fastback denna gång. Ska kolla på det nu. Finns att tanka ner på PirateBay Citera
NackaBosse November 14, 2012 Report November 14, 2012 Finns även på Youtube.Här är första delen av fyra Citera
ducati November 15, 2012 Author Report November 15, 2012 Bilen blev riktigt fin, dock är jag frågande ang deras utgifter, Att ett totalt lackjobb bara skulle kosta 2000pund låter billigt, samt att importen av bilenockså kostade 2000 pund, skatt,moms och transport borde kostat mer än så Citera
pools November 15, 2012 Report November 15, 2012 Väldigt också vad dom tjatade om att det var en sån som Steve McQueen kördei Bullitt! Det var ingen 67.a med aut. och 289:a han körde, det var en 68:a medman. och 390 motor. Nästan inte en siffra rätt. Hur seriösa är man egentligen?Mvh.P-O Citera
NackaBosse November 15, 2012 Report November 15, 2012 Korrekt P.O.!Och vad hände sen?http://themustangsource.com/timeline/67-68/68/bullitt/#original Citera
pools November 15, 2012 Report November 15, 2012 Jorå! Jag känner till historien. Det var faktiskt filmen Bullitt, (OBS stavningen!)som fick mej att drömma om en Mustang. 1969 såg jag filmen, hade just tagitkörkortet, och... jag tror jag har en historia om det nedskrivet. Kanske en artikeli nästa MF! Vi får väl se.Mvh.P-O Citera
BUSET November 16, 2012 Report November 16, 2012 sköna killar och bra program men jag tänkte också direkt,sockrade utgifter indeed Citera
Snorre70 November 17, 2012 Report November 17, 2012 Bilen blev riktigt fin, dock är jag frågande ang deras utgifter, Att ett totalt lackjobb bara skulle kosta 2000pund låter billigt, samt att importen av bilenockså kostade 2000 pund, skatt,moms och transport borde kostat mer än såLackjobb för runt 22000kr är inte omöjligt att finna!sedan runt 22000kr skatt,moms och båt! det tycker jag låter dyrt. finns billigare vägar åt gå! så inte tycker jag att det låter allt för billigt. Citera
NackaBosse November 17, 2012 Report November 17, 2012 Nu vet inte jag, men kanske skatt och moms inte är lika höga som i Sverige.Dessutom ligger ju England betydligt närmare USA än Sverige, med tanke på fraktkostnaden. Citera
Snorre70 November 17, 2012 Report November 17, 2012 Nu vet inte jag, men kanske skatt och moms inte är lika höga som i Sverige.Dessutom ligger ju England betydligt närmare USA än Sverige, med tanke på fraktkostnaden.Nu kommer jag inte ihåg siffrorna så där exakt, men runt 18000:- kostar det att ta hem en container som rymmer 3 till 4 st bilar, bara dela så ser man va det kostar. Båtarna stannar i Tyskland eller holland, då passar man på att momsa och skatta för bilarna där. Tyskland har ca 6% lägre skatt o moms än Sverige, i Holland är det ca 12% lägre. Så dom som tar bilarna direkt till Sverige är bara o smarta eller så vet dom inte hur dom ska gå till väga bara! ps allt detta är helt lagligt och som det ska vara, bara att tacka EU. Tull måste man betala i Sverige har jag för mig, men detta är bara någon tusen lapp eller 2. Citera
ducati November 19, 2012 Author Report November 19, 2012 Om du betalt tull i Holland borde du inte betala något i Sverige, EU är ju en tullfri-union. Citera
Snorre70 November 19, 2012 Report November 19, 2012 Om du betalt tull i Holland borde du inte betala något i Sverige, EU är ju en tullfri-union.Japp du har helt rätt, kommer inte ihåg vad det va man fick betala i Sverige, men dom skulle ha ett par kronor där oxå. Citera
JockeH November 23, 2012 Report November 23, 2012 Mkt trevligt, det avsnittet hade jag missat. Citera
Recommended Posts