Jump to content

Vintern är här


NackaBosse

Recommended Posts

I går natt kom vintern till Nacka, och idag har vi c:a 2 dm snö. Efter tre dagars idogt regnande var det ganska upplyftande. Det mörka, trista, har förbytts till en betydligt ljusare omgivning. Snart dags att ta en runda med snöslungan.

Link to comment
Share on other sites

Svunnen är den tiden då man kastade sig utför branterna i Österrike.

Numera är skidorna undanställda. (Fyller 65 nästa år)

Har skidjackan kvar med otaliga märken påsydda på armar och rygg från besökta skidorter.

Österrike var min favorit, med gemytet och stämningen.

Frankrike var aldrig min grej. Höghus mitt i backen, nej tack.

Schweiz var för dyrt.

Nu är det skönt att glida runt i Mustangen på sommarhalvåret.

Prioriteringarna ändras genom årens lopp.............

Link to comment
Share on other sites

Vi fick också snö igår. Säkert 5....... mm. Det blev ju inte ens vitt på gräsmattan.:D

Synd att jag inte kan bevisa det just nu, det är för mörkt för att fota. Men imorron

kan jag fota, så ska ni få se. Och då kommer det väl 1 deci i natt förstås!:(

Men du Bosse! Ni har aldrig funderat på att åka norrut i Sverige på era skidsemestrar?

Och då menar jag inte Idre eller Funäsdalen, utan dom riktiga fjällen i Västerbotten

eller Norrbotten. Då slipper ni alla Tyskar dessutom, eller dom flesta av dom i alla fall.

Men som du säger så är vi för gamla nu för att ge oss ut i backarna. Vi måste ju tänka

på våra sköra ben!;) Herregud, det var väl 20 år sen jag stod på ett par slalomskidor

senast. Men kul var det!

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Uppdatering!

Jag trodde väl det, kollade just på YR. Det kommer snö här hos också i natt. OK,

då får ni väl tro vad ni vill om mitt senaste inlägg.:o Men just nu har vi faktiskt

inte nån snö. Och det är väldigt ovanligt den här tiden på året!:confused: Vi brukar ju ha

ett par deci i alla fall. Men lika glad är jag för det!:D Jag hatar vintern mer och mer.

Och jag är jätteglad för den "globala uppvärmingen" den passar mej perfekt!:D

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Jodå P-O. Var faktiskt på Skidsemester i Tärnaby och Hemavan i början på 80-talet då jag har bekanta i Umeå. Att få dom att åka söderut på skidsemester gick ju givetvis inte. Stötte faktiskt ihop med Stig Strand i den lokala järnaffären.

Annars blir det nog mest Sälen och Åre för oss Stockholmare.

Link to comment
Share on other sites

hellre -5 och snö än +5 och regn...köra försiktigt i trafiken får man ju göra i vilket fall som helst.

Men snön ger ljus till ett annars mörkt eländesskitvinter med korta dagar och långa nätter.

När det regnar småspik så blir jag alltid lite deprimerad över mörkret och jävligheten i regnet och kylan.

Link to comment
Share on other sites

Allting under +15 °C är åt helvete, småspik eller inte.

Dom har billiga villor i Spanien nu.

Jag har en 2 rumslägenhet i Pizzo, Kalabrien...längtar dit :)

+ 17 och regn enligt meterologerna, men vad fan vet dom...

Säg till om ni vill hyra :P

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Hellre Italien 17+ istället för denna f-banade snö, det skriver jag 7 december och

väderprognosen på TV2 spår att det kommer nästan eller kanske lika mycket snööö

igen följande onsdag 12december.

Nu är det så att min garageinfart är ca 7m bred och 12m lång och så kommer det

en halv (½) meter snö under en dag, ryggen ja, snöskyffel fy f-n, snöslungan slut

på Jula.;)

Garanterat så står jag i kö för att köpa en slunga så fort den kommer in lager igen,

ja-ja det blir en eldriven fjollslunga, heller en sådan än ingen alls, priset avgör.:P

Link to comment
Share on other sites

Har ni fått snö i Fjollträsk? Vad synd att den inte föll här hos oss istället, vi har

bara 10 cm. ungefär. (Vindeln, Västerbotten)

Jag hörde en kul grej på radion i dag. 35 lastbilar är på väg till er, från Norrland.

Dom intervjuade en av förarna i radio Västerbotten, och reportern frågade killen

om han hittade i Stockholm? Han svarade: Hur svårt kan det va? Jag är från

Tvärålund, det är inga problem!:clap: (Tvärålund utanför Vindeln har en huvudgata!);)

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

tja, vi har Kungsgatan och Drottninggatan, svårare än så är det väl inte :P

vet inte hu mycket som kommit hittills, men ungarna på gården har byggt 3 rumsvillor i snödrivorna som plogen och vi som skottat skapat.

på mitt utebord på altanen låg det c:a 50 cm snö i onsdags så lite har det kommit iaf.

Jag la upp under uthyres bilder mm på lägenheten i Pizzo för den som är intresserad, bra rabatt ger jag dessutom :D

/Stefan

Link to comment
Share on other sites

Lasse! En eldriven fjollslunga är helt värdelös. Köp en riktig bensindriven tvåstegsslunga, du kommer inte att ångra dig. Köpte en på Jula för sisådär två-tre år sedan på specialpris. 5.000 spänn inkl frakt hem till dörren.

Jag har 25 meters infart och en stor plan framför dubbelgaraget. I torsdags tog det två timmar att röja av, mot normalt en timme. Vissa drivor var nära en meter höga.

/Bosse

Link to comment
Share on other sites

Oskar, köp min bättre begade Stiga 5-23 istället :-) den har en 5½ hkr Briggs&Stratton och två steg. Lite förgasarrengöring så är den som ny - 1500 spänn imorron åker den ut på blocket

Classe

post-507-144839232318_thumb.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
lagt till bild
Link to comment
Share on other sites

KÖP, KÖP, KÖP!!!

Detta är en föregångare till min 8-26:a. Mycket bra slunga! Och du behöver den

bara nu och sen om 4-5 år kanske. 1500:-? Vad kan vara mer värt än att gå stilla

med den framför grannarnas häpna ögon? Och dom vill ju naturligtvis hyra den till

en BRA penning. Vem vet, du kanske tjänar in den redan denna vinter?

(Får jag provision nu Classe?)

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Jag har en 2 rumslägenhet i Pizzo, Kalabrien...längtar dit :)

+ 17 och regn enligt meterologerna, men vad fan vet dom...

Säg till om ni vill hyra :P

Ser riktigt fint ut. Såg bildern visste inte att du var svag för bubbelvatten? Blir en las-vegas resa till våren men till sommaren vore det nice med lägenheten Brorsan har visat den lyriskt tidigare.

Link to comment
Share on other sites

Slungan såldes idag "lokalt" - frugan hade slängt ut en blänkare på fejan och en gammal jobbarkompis nappade. Oskar hade första tjing men tackade efter moget övervägande nej.

/C

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...