Qenth June 28, 2004 Report June 28, 2004 Hej igen. Har monterat in ett extra bensin-filter för att försäkra min om att inte få skräp i förgasaren. Bilen och med den, bensin-tanken har stått tom i många år och förmodligen samlat i sig en massa damm. Naturligtvis har jag försökt skölja ur den, men det är svårt att vara säker på att den är ren. Nu undrar jag om jag har kronglat till det för mig, har monterat filtret före pumpen och filtret är inte av enklare slag. Vill gärna få goda råd, från den som vet bättre än jag. Skickar med ett par bilder.Tack på förhand. P.S. Lyckades inte med bilderna. Citera
sniffer June 28, 2004 Report June 28, 2004 Mitt filter sitter iofs äfter pumpen men tycker det borde gå minst lika bra att ha det innan men ? Bara du ser till att hela filtret är fullt med bensin så det inte fins någon luft i det, så skall det inte vara några problem vad jag vet. Citera
joel0920 June 28, 2004 Report June 28, 2004 Dom flesta pumpar har mycket svårare att suga än dom har att tryckavarför ett motstånd på sugsidan är mycket sämre än ett motstånd på trycksidan, sätt filtret efter pumpen om det går../joel Citera
Magnus Sundqvist July 1, 2004 Report July 1, 2004 "Filtret" på bilden ser ut att vara en Filterking tryckregulator. tror inte att det är så lyckat att ha den monterad FÖRE pumpen, men om du har två filter så kan du ju byta plats på dom så att den kommer på rätt sida om pumpen, tänk på att justera den så att du inte har för lågt bränsletryckhar för mig att dom är förinställda på 0,25bar. Citera
Qenth July 4, 2004 Author Report July 4, 2004 Tack ska ni ha för dom goda råden. Har nu plaserat om filtret, så att det sitter efter pumpen.Är Filterking tryckregulator ett dåligt val, bör jag välja något annat i stället?Ville ha ett större, överskådligt filter, som gick att serva vid behov.CMC 567 Qenth :wink: Citera
Lygdman cmc813 July 4, 2004 Report July 4, 2004 En Filterking regulator är inget dumt val , bara den är injusterad så du har rätt tryck på bränslet framme vid förgasaren.Men behovet av själva regulator brukar komma först när man har höjt trycket på soppan för att säkerställa trycket vid förgasaren, dvs när man monterat pump med högre tryck... och det för att inte få flödande förgasare(regulatorn alltså ) Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.