Jump to content

joel0920

Medlemmar
  • Inlägg

    13
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Kontaktvägar

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

joel0920's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Dom flesta pumpar har mycket svårare att suga än dom har att trycka varför ett motstånd på sugsidan är mycket sämre än ett motstånd på trycksidan, sätt filtret efter pumpen om det går.. /joel
  2. Tack Per för mycket bra info !! ja det är en 4v motor (sitter i en GT) kan dock inte garantera att det är originalmotorn, är igentligen inte säker på nåt... så det är väl som du säger "rivning", en totalrivning känns dock lite fjärran när den går så pass "bra" som den gör. har du någon uppfattning om vad mitt kompprov visar för komp förhållande? går det att gissa ? uppskatta? i beskrivningen på länken så pratas det om bearbetning (planing) när man sätter 428cj toppar vilket jag inte har en aning om det är gjort, men toppackningen är tunn som ett löv så den är garanterat bytt till någon tunnare variant. /n
  3. Tack Ronnie visst är det så att vikten kan spela ett spratt det är ju faktiskt så att den ena är en bigblock och den andra en small tänkte inte på det!! men om man jämför en 302 på 230 hk och en 390 på ca 400hk så borde det rimligtvis vara en helvetisk skillnad oavsett vikt, i mitt huvud så borde det ryka och tjuta utav bara fan när man ställer sig på gasen! eller är amerikanska ponnys så in i helvete slöa att det inte märks någon större skillnad om man har 200 eller 400 av dom? Nej jag tror helt enkelt att det är nåt misssync någonstans det är alldeles för vanligt att folk trimmar sina motorer och det hela slutar med att man har 20% mindre än man började med.... Jag har som sagt hittat information om att detta är en fullgod kombination som rätt utförd ska ge ca 80 extra ponnys, men i det fallet var bestyckningen en 725 cfm gasare,, men den lilla skillnad en 750 kan göra kan nog inte vara hela skillnaden.. Om den inte är helt ur sync.. kanske är det en helt vanlig bestyckning av förgasare? bara för att den går hyffsat på lågfart behöver inte innebära att den får rätt soppablandning på fullgas.. eller kanske är det kamaxel,, en kam som inte är avsedd för dom toppar som sitter på kanske bara hämmar i stället för hjälper? den info som jag hittade gav ingen info om vilken kamaxel som användes. jag tror i alla fall inte att det har med utväxling att göra,, för om jag spärrar ettans växel och varvar ordentligt så blir det liksom inget riktigt klipp i motorn.. och än en gång, oavsett utväxling så borde det hända grejer om det är 400 ponnys. är det någon som sitter på en förgasarbestyckning till ovan nämnda motorkombination så skulle jag vara mycket tacksam! eller ännu hellre om någon har denna kombination i fullt fungerande skick... som kan lämna lite info om vilka prylar som sitter i.. /n
  4. själv tog jag en klister-ettikett avsedd för cd-rom och satte i skrivaren skrev ut lite pluttar och km per tim där jag trodde det skulle vara sedan är det bara att klippa till den och klistra på, efter besiktning är det valfritt vad du gör... /jonny
  5. Finns det några hk att tjäna på att stoppa på super cobra jet toppar på en 390 och i så fall hur mycket?, vad behöver man mer stoppa på för att få nytta av de större ventilerna i topparna? finns det några nackdelar?? funderar på mera klös... tacksam för hjälp !! /joel
  6. Hittat Felet !!!!! Äntligen har jag hittat felet på min växellåda den som före mej hade lös filtret för rengörning glömde helt enkelt att sätta fast en liten fjäder som håller grundtrycket i lådan ! det sitter i kanten av filtret en liten fläns som ska hålla fast en fjäder och en liten ventil som igentligen är reuren av olja tillbaka i tråget den lilla kolven som är returventil fanns där men ingen fjäder, det som händer är att oljan rinner för fort tillbaka i tråget och lådan har för lågt styrtryck för ventiler servon mm,, när jag satt dit en fjäder blev lådan som ny ! en helt annan växling märktes till och med på tomgång vid växling, växlar i snabbare ! tänk vad en liten fjäder kan göra /joel
  7. kolla på denna länken http://www.hipomustang.com/ en klubb för hipo ägare här finns beskrivet vad skillnaderna är
  8. är det någon som har bilregistret på CD eller pappersformat? jag har hört att det ska gå få tag på registret på CD ?? bluff eller ? /jonny
  9. Har precis samma problem på min -68 med C4 har justerat banden och modulator utan att helt lösa problemet (något bättre) skulle vara tacksam för tips ! har inte tagit mod till mej och plockat isär lådan. Leif// vore bra att veta om du hittat felet / /jonny cmc1279 /
  10. Är det någon som vet från vad glasfiberkofångarna kommer ? ser ut precis som original men är av glasfiber lackade i bilens färg (svart) kan dessa komma från någon shelby tro ?? det sitter Shelby cobra baklysen monterade på bilen så det kanske kan vara från en sådan ?? tänker ev. byta ut mot original baklysen och kofångare, är det någon som har en ide om vad dessa betingar i pris eller är intresserad av byte/köp så är ni välkommna att höra av er.
  11. Tack Oljan ser helt röd & fin ut oljenivån är ok enl stickan har köpt ny packning till tråget men inte öppnat ännu vore otroligt tacksam för en sprängskiss ! jag har inte meckat automatlåda förut men är ganska händig så det borde inte vara nåt problem, är det nåt speciellt som man ska tänka på när man lossar ventilpaketet? fjädrar eller kulor som sprätter iväg etc.. jag har hört att det är olika storlek på kulor och om man blandar ihop så blir det inget bra! stämmer det ? tack på förhand Jonny
  12. Jag har en C4 bakom en 302, vid växling mellan 2 ->3 så går växlingen liksom långsamt ? urkoppling av 2:an verkar ok men inkoppling av 3:an tar sån tid att motorn rusar i någon sekund innan 3:an åker i, men går sedan i ok! (utan slir) har justerat banden enligt instruktioner utan förbättring, 0-1-2 går bra, tacksam för tips.
×
×
  • Create New...