Per Berglund December 28, 2012 Report December 28, 2012 Har nu kört min "Frostbitna Mustang" hela vintern och upptäckt att lacken på vanligt "Ford maner" börjar flagna av.Fruktansvärt dålig kvalitet på lackeringen på dessa 90-talare! Tål inte vinter i svedala.Lite kul är att lacken heter "Opal Frost" För att bryta några sprayburkar så måste jag lämna in en bit till lack leverantören så de kan bryta rätt färg.Försökte ta bort panelen vid bakrutan men den sitterNågon som kan förklara hur man får bort den? (orkar inte börja demontera inredningen för att kolla" Citera
Johan HT-66 December 30, 2012 Report December 30, 2012 Har ingen aning... Men mitt tips är att prata med en lack/skaderep. firma, de brukar veta hur saker ska demonteras.Gott nytt år Citera
87gt50 January 1, 2013 Report January 1, 2013 Tanklocket brukar annars vara lätt att använda som färgreferens... Citera
Per Berglund January 1, 2013 Author Report January 1, 2013 Jo jag vet men färgen har lossnat mellan skärmen och denna plastpanel så panelen måste bort.Sett nu att Ford lackade dessa bilar med större del av alla lösa delar så som tanklock,kåpor och skärmar redan monterat.Inte undra på det blir rätt dåligt resultat här och därSåg på luftgälarna på huven att det lyste en mörk springa från grundlackenSkruva bort gälarna och då såg det ut så härhttps://www.dropbox.com/s/1g2hd4igzgimwc2/vent.jpg Citera
mhdin January 1, 2013 Report January 1, 2013 Skönt att se att dom inte förbättrat kvaliteén sen 60-talet. Citera
Per Berglund January 1, 2013 Author Report January 1, 2013 Jo nog har det blivit ett par 1000% bättre sedan 60-talet men en bit kvar till vad som anses "normal" idag.Föresten kanske måste vara denna nivå för att hålla de låga priset dom har. Citera
Anders Lindström January 1, 2013 Report January 1, 2013 Vad är ditt intryck efter vinterkörningen så här långt Per? Fungerar 96 som du önskar? Det är en riktigt fin vinterbil Citera
BUSET January 2, 2013 Report January 2, 2013 testa att plocka bort innerpanelen och se om det finns hakar och skruv på baksidan!det går ju att köpa paneler som täcker hela rutan så nog ska den gå att få bort Citera
Per Berglund January 2, 2013 Author Report January 2, 2013 (redigerad) Vad är ditt intryck efter vinterkörningen så här långt Per? Fungerar 96 som du önskar? Det är en riktigt fin vinterbil Tja jag köpte den inte som vinterbil utan det blev den beroende på sökvillkoren jag använde på Blocket.seMax 10.000mil, Max 40.000kr, Automatlåda och samtidigt lite kul och snyggMin sambo kör rätt ofta landsväg så det var i tankarna.....Mustanger dök då upp som klart billigaste alternativenSom Vinterbil...hmmm njaaaa....Får väll lägga lite Ris & RosPositivt för vintern+ Extremt bra värme! Kupen blir väldigt snabbt varm.+ Jättebra defroster både bak och fram i bilen+ Tyst och behaglig på landsväg. Skönt ligga och pysa med 1500rpm i 90km/tim+ Rätt bra framkomlighet på snö/is med helt nya Hakkapelitta 7 däck.Har inte fastnat någon gång alls och inte heller några jättesladdar trots bakhjulsdrift.+ ABS är tur det finns och funkar bra...synd bara de inte har antisladd men bilen är ju gammal+ Den korta hjulbasen har grymma fördelar i stadskörning...Svänger enkel runt hinder och lätt att parkera samt mindre risk att något skulle ta i karossgolvet då man kör över kanterNegativt för vintern- Belysning katastrofalt dålig trots nya reflektorer. Nu har jag dessutom reläkopplat all belysning så strömmen går direkt från batteri till lampor.Blev marginellt bättre men fortfarande dåligt. Xenon lampor påväg!- Mustangens väldigt korta hjulbas gör den mycket obekväm då undelaget är ojämt...Typ lite oplogade snöpackade vägar.. Den guppar som en gunghäst!Även den relativt hårda fjädringen i kombination med kort fjädringsväg gör det ännu värre....Njurbälte rekommenderas!- På hal/snöig landsväg går den läskigt oprecist...Känns som om bilen inte riktigt vet om den ska gå framåt eller sidledes.Detta trots alla styrleder är nya och framvagnsinställning är gjord och som sagt nya kvalitets vinterdäck.Även här är jag rätt säker på den korta hjulbasen förvärrar det.En Cobra bakvinge är på väg i förhoppning på lite bättre tryck på bakhjulen.Har kört min egen 69-a i liknande situationer och den känns betydligt säkrare på vägenSka jag betygssätta den 1-5 för vinterkörning så blir det en 2aFör körning övrig sesong så blir det nog en svag 4a eller en 3a om jag ska jämföra med de nyare Mustangerna som har bättre teknik.https://www.dropbox.com/s/7f42lpgev9vy63x/20121122_192255.jpghttps://www.dropbox.com/s/vlyrhrkrh1cmh9g/20121122_210127.jpg Ändrade %s av %s (%s) Citera
Per Berglund January 2, 2013 Author Report January 2, 2013 (redigerad) testa att plocka bort innerpanelen och se om det finns hakar och skruv på baksidan!det går ju att köpa paneler som täcker hela rutan så nog ska den gå att få bort Japp blir nog det! Försökte vara lite slö och kolla om någon direkt visste. Jodå du hade rätt! Efter bryt, knak och skruv så kom innerpanelen loss och avslöjade skruvarna som lossar ytterpanelen. Ändrade %s av %s (%s) Citera
BUSET January 3, 2013 Report January 3, 2013 perfekt!jag tänkte köpa sådana paneler till min 02:a men det blev aldrig av för dom var apdyra Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.