Jump to content

R-kodad mustang cabbe


Recommended Posts

Hej, funderar på att köpa en cab som har dykt upp i skogarna. Det råkar vara en 67:a som är S-kodad, det är ett bra objekt men som kräver en fullständig renovering. Min fråga är följande, vad kan en sådan godisbit vara värd i dag?? Är det någon som kan ha en aning om detta?

Hälsningar // Peter

ps. det är felskrivet i överskriften och jag vet inte hur man ändrar detta!!:D

Ändrade %s av %s (%s)
Felskrivet!
Link to comment
Share on other sites

67 fanns ej någon R kod för motorn så skriv chassi nr utan de sista 6 siffrorna så ska få mer exact info..

R som motor kod 1968 är oftast SHELBY bilar

om ditt chassi nr är tex 7 R 03 ? XXXXXX så står R för tillverknings fabrik.

Link to comment
Share on other sites

67 fanns ej någon R kod för motorn så skriv chassi nr utan de sista 6 siffrorna så ska få mer exact info..

R som motor kod 1968 är oftast SHELBY bilar

om ditt chassi nr är tex 7 R 03 ? XXXXXX så står R för tillverknings fabrik.

Ursäkta jag menar naturligtvis att det är en S-kodad bil, 390 och automat mm.

Link to comment
Share on other sites

Tack så mycket för svaret, det känns som om du vet vad du pratar om!! Vad tror du om en SCJ 69:a, jag råkar veta var det står en sådan som bara har gått 4300 mil med samma ägarfamilj under hela den svenska tiden. Orginallack, alla papper osv. enda problemet är att blocket är utbytt mot ett annat fast från samma årtal sedan är det ju även hål i grillen där det satt gula varselljus samt volvos backspeglar eftersom orginalspeglarna inte var godkännda här. Ja vad tror du om priset, det är ju en mycket åtråvärd bil med mycket pulver under huven.

Link to comment
Share on other sites

Har stor betydelse vilken kaross typ den har förmodar att det är en mach 1 är inte så hemma på 69-70 men är bilen körbar fint skick osv

så tippar jag på 400000:- 450000:- men det finns nog andra här som vet bättre om de bilarna.

Link to comment
Share on other sites

Har stor betydelse vilken kaross typ den har förmodar att det är en mach 1 är inte så hemma på 69-70 men är bilen körbar fint skick osv

så tippar jag på 400000:- 450000:- men det finns nog andra här som vet bättre om de bilarna.

Bra att vi fått en värderingsman i klubben

Link to comment
Share on other sites

Bra att vi fått en värderingsman i klubben

Det är vad jag kan tänka mig att de är värda utan att se de. hur hade du värderat de om du nu har synpunkter på det???

Det är bara till att läsa vad folk begär och lyssna på de som får sålt:-

Link to comment
Share on other sites

Hej! Det är mycket svårt att säga ett värde på en sådan bil eftersom på denna höga nivå är det så mycket som spelar in och marknaden nästan obefintlig i sverige. Jag var tidigare inne på att köpa en manuell R-kodad Mach 1:a 1969 och har följt marknaden i några år. Förutom modell (Sportsroof, Mach 1, HT) och växellåda som påverkar priset är det allra viktigaste att inte många delar på bilen är utbytta till "fel" delar. Det kvävs alltså ett omfattande detektivarbete för att kontrollera om bl.a motor, låda, bakaxel mm. är original. Det kan alltså skillja flera 100 000 mellan en bil som är helt original mot en som har flera bytta delar (tex. motor) även om skicket i övrigt är detsamma. I ditt fall tex. är det viktigt med dokumentation på vad som gjordes när man bytte block eftersom det skiljer på de interna delarna i motorn mellan en CJ och SCJ. SCJ levererades endast när kunden valde 3.91 eller 4.30 som bakaxelutväxling.(Drag Pack Option) Även här finns några få undantag!!!

www.nadaguides.com

som har en värderingssida som jag brukar kolla ibland även om detta inte är ett facit. De värderar en Mach 1 1969 428SCJ manuell bil

till ca 53000 dollar under skicket (Average retail) med kan kosta betydligt mer i utställningsskick (High retail). Dock är kraven höga på originalitet även på Average Retail.

Mvh. Mats Nilsson

Link to comment
Share on other sites

Det är vad jag kan tänka mig att de är värda utan att se de. hur hade du värderat de om du nu har synpunkter på det???

Det är bara till att läsa vad folk begär och lyssna på de som får sålt:-

Ditt svar är inte fel men värdering av bilar är spekulativt och själv hade jag aldrig värderat något jag aldrig sett. Precis som Bulan anger är utbudet mycket begränsat i Sverige på både S-codade -67a cabbar och -69a SCJ bilar. Jag kan inte påstå att det finns så många försäljningsreferenser av dessa lite ovanligare Mustanger. Jag känner väl några stycken som har sådana bilar men inte några som sålt sin bil så jag har tyvärr inget att kunna hänvisa till.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...