Jump to content

Featured Replies

comment_123660

Hej Mustangvänner! Jag skrev för ca 1,5 år sedan om min Mustangcab-68 som skakar som en "torktumlare" när man kör i hastigheter 60-80 km/h. Jag undviker problemet genom att inte köra i den hastigheten.Naturligtvis har jag balanserat hjulen för länge sedan,bytt upphängning till vxl-lådan,kollat kardanknutar och besiktningsfarbrorn sa förra veckan att allt såg bra ut.Framvagnen är helrenoverad så där bör det inte vara några problem.Tacksam för tips/BJUDD

PS Det är kanske dags att lämna in "pärlan" på verkstad så man får åka skakfritt i sommar/DS

comment_123825

Hej

Går d å montera kardan fel??? Kan köpa d om man har tvådelad kardan, men med hel?? Däremot fick jag tips här på forumet om yoke vinkeln. Min motor å låda luta 4 grader neråt medans bakaxeln luta 2grader neråt. Kila upp bakaxeln till 4grader uppåt. Tycker d blev mycket bättre. Känns som den går mjukare.

Mvh Olle

comment_123863

Tips.....

Jag hade samma problem med min Mustang 1965'a, där den vibrera runt 90-100.

Jag ballansera hjulen, kardanen, bytte knutar och allt man kunde tänka sig.

Men jag hittade felet till slut, det var så att bussningen i växellådan var slut och det var för mycket glapp i yoken.

Så mitt tips är att byta bussningen i struten och kolla så denna är frisk och fin.

Efter jag bytte denna, så försvann ALLA vibrationerna, som jag haft i flera år tidigare.