Jump to content

Gömma kablar under huven


Guest Mr.Fastback

Recommended Posts

Guest Mr.Fastback

Finns det någon som har ett tips på hur man ska/kan gömma kablarna i motorrummet? Vill helst inte se en enda sladd när jag öppnar huven annat än tändkablarna. :)

Link to comment
Share on other sites

Nu är jag ute på hal is, har inte en aning om din bil men kablar är en yrkasskada :)

Du får säkert bra tips från dom som har samma modell som dig men du kan väll lägga ut en bild på hur det ser ut nu?

Link to comment
Share on other sites

Kabelstammen från torpedväggen till generator/laddrelä via strålkastare/blinkers , signalhorn och spolare går ju dra om lägre så att de ej syns i motorrummet men det förenklar ju om du ska byta ut denna el så att du får rätt längd på den nya dragningen. Om du placerar batteri i skuffen och gömmer startreläet samt monterar

en "one wire" generator slipper du en mängd kablar mellan generator och laddrelä mm.

Mvh. Mats Nilsson

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Att se eller inte se är också något som är av delad betydelse, jag ser själv inget estetiskt fel i

att man ser kablar i motorummet, vill man dölja dessa så är det endast fantasin som kan göra

dessa osyliga.

Dumt svar kanske, men som jag förstår så kommer säkert frågan, vad f-n är alla elkablar och

så måste historien om var och hur mm.

Jag tror du vinner på att dra nya originallika ledningar i snyggt fodral, lättast och minst krångligt.

post-20-144839241788_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag har dragit mina kablar så dom går i under skärmarna sedan vid den främre tvärbalken (nederkant kylare) Sen ser man några stumpar som går till startrelä och generator. Har täck sladdarna med detta för att få det se lite snyggare ut.

WireLoom_comparison%20reduced.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tänk på att allt sitter väldigt utsatt i hjulhusen såvida du inte har plast-innerskärmar. Vatten och grus kommer slungas rakt mot strumpan och det är nog inga bekymmer de första åren men vad händer sen? Är det en showbil som inte ser för många mil per år är det nog relativt säkert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...