Guest Mr.Fastback Posted January 17, 2013 Report Share Posted January 17, 2013 Finns det någon som har ett tips på hur man ska/kan gömma kablarna i motorrummet? Vill helst inte se en enda sladd när jag öppnar huven annat än tändkablarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike85 Posted January 17, 2013 Report Share Posted January 17, 2013 Nu är jag ute på hal is, har inte en aning om din bil men kablar är en yrkasskada Du får säkert bra tips från dom som har samma modell som dig men du kan väll lägga ut en bild på hur det ser ut nu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bulan Posted January 17, 2013 Report Share Posted January 17, 2013 Kabelstammen från torpedväggen till generator/laddrelä via strålkastare/blinkers , signalhorn och spolare går ju dra om lägre så att de ej syns i motorrummet men det förenklar ju om du ska byta ut denna el så att du får rätt längd på den nya dragningen. Om du placerar batteri i skuffen och gömmer startreläet samt monteraren "one wire" generator slipper du en mängd kablar mellan generator och laddrelä mm. Mvh. Mats Nilsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivar Posted January 17, 2013 Report Share Posted January 17, 2013 Sätt i en Cheva-motor med fördelaren mot torpedväggen, så slipper du se den kabelsalladen framför luftburken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted January 17, 2013 Report Share Posted January 17, 2013 Hej.Att se eller inte se är också något som är av delad betydelse, jag ser själv inget estetiskt fel iatt man ser kablar i motorummet, vill man dölja dessa så är det endast fantasin som kan göradessa osyliga.Dumt svar kanske, men som jag förstår så kommer säkert frågan, vad f-n är alla elkablar ochså måste historien om var och hur mm.Jag tror du vinner på att dra nya originallika ledningar i snyggt fodral, lättast och minst krångligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 Posted January 19, 2013 Report Share Posted January 19, 2013 Jag har dragit mina kablar så dom går i under skärmarna sedan vid den främre tvärbalken (nederkant kylare) Sen ser man några stumpar som går till startrelä och generator. Har täck sladdarna med detta för att få det se lite snyggare ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Mustang67 Posted January 19, 2013 Report Share Posted January 19, 2013 Dom var snygga. Ser ut som gamla höljen. Vad är det för material? Var hittade du dom.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 Posted January 19, 2013 Report Share Posted January 19, 2013 Strumpan kommer från Painless heter wireloom. Köpte det på funny stuff storeHouse i bollebygd. Det är kanske inte det billigaste alternativet men tycker det duger för motorrummet, finns i olika storlekar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Fastback Posted January 21, 2013 Report Share Posted January 21, 2013 Tack för tipsen.. Värdefullt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Johansson Posted January 21, 2013 Report Share Posted January 21, 2013 Tänk på att allt sitter väldigt utsatt i hjulhusen såvida du inte har plast-innerskärmar. Vatten och grus kommer slungas rakt mot strumpan och det är nog inga bekymmer de första åren men vad händer sen? Är det en showbil som inte ser för många mil per år är det nog relativt säkert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ducati Posted January 21, 2013 Report Share Posted January 21, 2013 Jag har det här:http://www.mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=TW38780+01Det är typ ett plaströr med ena sidan öppen. Det går bra att ha i hjulhusen och tål vatten och grus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted January 22, 2013 Report Share Posted January 22, 2013 Jag har det här:http://www.mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=TW38780+01Det är typ ett plaströr med ena sidan öppen. Det går bra att ha i hjulhusen och tål vatten och grusSåna har jag med.Finns på Meca. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts