Jump to content

Featured Replies

comment_123819

Finns det någon som har ett tips på hur man ska/kan gömma kablarna i motorrummet? Vill helst inte se en enda sladd när jag öppnar huven annat än tändkablarna. :)

comment_123827

Kabelstammen från torpedväggen till generator/laddrelä via strålkastare/blinkers , signalhorn och spolare går ju dra om lägre så att de ej syns i motorrummet men det förenklar ju om du ska byta ut denna el så att du får rätt längd på den nya dragningen. Om du placerar batteri i skuffen och gömmer startreläet samt monterar

en "one wire" generator slipper du en mängd kablar mellan generator och laddrelä mm.

Mvh. Mats Nilsson

comment_123842

Hej.

Att se eller inte se är också något som är av delad betydelse, jag ser själv inget estetiskt fel i

att man ser kablar i motorummet, vill man dölja dessa så är det endast fantasin som kan göra

dessa osyliga.

Dumt svar kanske, men som jag förstår så kommer säkert frågan, vad f-n är alla elkablar och

så måste historien om var och hur mm.

Jag tror du vinner på att dra nya originallika ledningar i snyggt fodral, lättast och minst krångligt.

post-20-144839241788_thumb.jpg