Jump to content

Deluxe dörrsidor till 1967


KWiden

Recommended Posts

Hej,

Gör ett sista desperat försök med att få lite hjälp. Har spenderat ex antal timmar på att söka igenom Internet efter nya dörrsidor till min mustang. Det är en -67a med deluxe inredning och färgen aqua (kod 6k).

Detta är i mina ögon en väldigt snygg färg men det verkar inte som tillverkare av dörrsidor bla TMI mfl som jag sökt svar hos har dessa, tänkte därför fråga efter hjälp här, om någon har något tips på vart man kan finna dessa?

Ett sista förslag jag har och i nuläget överväger är att beställa en uppsättning vita och spraya med vinylfärg alternativt försöka renovera de gamla. (renovering är absolut sista utväg då någon Tomte använt plåtskruv och skruvat igenom.ä vid tidigare rep. Försök i övrigt är de i ok skick bortsett en spricka på varje sida i dörrhandtaget.

Mycket tacksam för minsta tips som kan leda någon vart.

Skulle någon ha liggandes begagnade i halvtaskigt skick kan även sett våra av intresse.

Tack på förhand

Kristian

Link to comment
Share on other sites

En länk till "sista alternaticet" att renovera de gamla... firman har aqua vinyl (original tror jag!) till inredning 6K.

Kan vara värt att få en sadelmakare att klä om de gamla med ny vinyl?

http://www.smsautofabrics.com/results.php?make=Ford&year=1967&qu[]=V&rpp=12&cpg=2

du får kopiera länken själv, den sparas inte komplett av ngn anledning...

Kan vara värt att kontakta dem och lyssna iaf.

lycka till,

CLaes

Ändrade %s av %s (%s)
försökt fixa till länken...
Link to comment
Share on other sites

Hej

Tack för alla snabb svar, känns av någon anledning alltid som att man får snabb och bra respons på detta forumet! (jag anser det är värt att nämna och lyfta detta, då jag inte vart med i spelet så länge själv)

Skall undersöka sista alternativet lite noggrannare,

Ivar: gällande blå och aqua så skiljer det en hel del när man ser dem jämnte varandra tyvärr så det alternativet går dessvärre bort.

Tänkte samtidigt lägga till ytterliggare en annan fråga om någon vet ifall standard dörrpanelerna passar på min bil som original har deluxe?

Tänkte mest för att ha schyssta dörrsidor under en övergångsperiod vid eventuell renovering.

Mvh

Kristian

Link to comment
Share on other sites

Köpte mina här http://www.burtonantiqueautoparts.com/ till min 67:a, dock svarta. Väldigt trevlig äldre herre som berättar hela historian om hur han tillverkar dörrsidorna. Lite dyrare än andra kanske men servicen var en av de bästa som jag fått i USA, köpte även min deluxe panel till mina mätare av han. Även om han inte har någon blå listad så kan han säkert göra undantag, kan va värt ett försök.

Mike

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Tack för länken, får kontakta firman och höra om dom har hela deluxe dörrsidan, hittade bara själva alumininum inläggen bland de produkter som fanns listade.

Att dem är något dyrare gör väl egentligen inte så mycket bara man får dem i rätt färg från början och slipper lägga för mycket arbete på dem själv så är ju bara det värt en slant.

/Kristian

Link to comment
Share on other sites

Tackar, får undersöka hos dem också. Har hittat ytterliggare 2st andra som har dem upplagda på hemsidan, men som tyvärr meddelat att de inte går att få tag i hos någon tillverkare.

Börjar tappa hoppet om att få tag i "färdiga"

Undersöker nu om jag kan få tag i ofärgade för att sen färga dem med vinylfärg själv.

Link to comment
Share on other sites

Tackar, får undersöka hos dem också. Har hittat ytterliggare 2st andra som har dem upplagda på hemsidan, men som tyvärr meddelat att de inte går att få tag i hos någon tillverkare.

Börjar tappa hoppet om att få tag i "färdiga"

Undersöker nu om jag kan få tag i ofärgade för att sen färga dem med vinylfärg själv.

Jag har en kontakt i USA som har en privat mustangskrot, jag kan kolla med honom om du vill?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tack för svar Kjell.

Här faktikst kollat med dem och de så tyvärr att det inte fanns tillängligt att få fram från någon leverantör i dagsläget....

Min lösning blir att försöka färga ett öar dörrsidor som jag snart hoppas är på väg till mig från NPD. De hade ett par som konstigt nog var något dyrare men med tillägget "dessa kan färgas för att matcha ej tillgängliga färger"

Väntar bara på komplettering av ordern någon del som skulle skickas från annat lager men skall försöka starta en projekt tråd och rapportera arbetets gång och resultat.

//Kristian

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...