Jump to content

Sjöfrakt eller flyg?

Conny T

Recommended Posts

Fick ett nyhetsmail från American Muscle och blir sugen på bland annat nya fälgar och däck en snygg blackoutpanel och en pony delete grill hade inte heller suttit fel och pre painted louvres Dollarn står just nu väldigt lågt och det känns som att shoppa. American Muscle skeppar inte till Sverige så det blir till att skaffa adress i USA. Frågan är att handla genom Grufman för 12 kr plus moms vilket blir ca 15 kronor per dollar som just nu kostar ca 6:50:- Som exmpel kan jag ta fälgar som just nu kostar 125 dollar i runda slängar blir 812 kronor. Via Grufman kostar samma fälg 1 875:-. Min fråga till er som köpt i USA är finns det en besparing att göra misstänker att flygfrakt är dyrt med med båt borde det bli billigare hur lång tid tar båtfrakt? Finns det en formel som gör att man kan räkna vad en dollar i slutändan blir med frakt moms o tull? Eller är det 15 spänn som gäller rakt av, vill inte kalkyera med att jag kan skriva ner priset slippa momsen o tullen. Alla hållbara kalkyler emotages tacksamt är det bäst att köpa allt samtidigt eller dela upp inköpen? Snart är våren här och då är det dags!!

• 3 weeks later...

AM är bra men jag har även handlat från Cjponyparts.com. De skickar till Sverige så du kan ju kolla fraktkostnad med dem också. Anmäl dig till deras emailutskick el beställ katalogen gratis hem så mejlar de en rabattkod (5% på ett köp).

Det finns en del options, men ni som handlat låt säga att varuvärdet på fälgar och däck kostar 1000 usd. Vad blir den totala kostnaden levererad till Sverige mosat tullat o klart. Försår att jag får hämta vid terminal. Kanske låter korkat men jag har kollat lite på olika sajter och har inte kommit på hur man räknar ut totalkostanden när godset är hemma. Misstänker att däck o fälg blir så pass tunga skrymmande att det måste gå med sjöfrakt. En nackdel med AM är att dom inte tar Visa från andra länder än USA

Det finns en del options, men ni som handlat låt säga att varuvärdet på fälgar och däck kostar 1000 usd. Vad blir den totala kostnaden levererad till Sverige mosat tullat o klart. Försår att jag får hämta vid terminal. Kanske låter korkat men jag har kollat lite på olika sajter och har inte kommit på hur man räknar ut totalkostanden när godset är hemma. Misstänker att däck o fälg blir så pass tunga skrymmande att det måste gå med sjöfrakt. En nackdel med AM är att dom inte tar Visa från andra länder än USA

Hur svårt kan de vara, Ska vi hjälpas åt att räkna?

http://www.nordtrafik.se/inc/cal/goods/default.asp

Hur svårt kan de vara, Ska vi hjälpas åt att räkna?

http://www.nordtrafik.se/inc/cal/goods/default.asp

Räkna kan jag själv, det som fattas i länken du anger är kostnaderna för emballage och frakt till utskeppningshamn i USA får jag bara kläm på de siffrorna klarar jag med miniräknarens hjälp av att räkna ut totalen, men tack för länken

Hej Conny

När jag köpt via amerikanska websidor så har jag fått upp transport kostnaden inom USA, då jag använt Jetcarrier. Efter det så kan du räkna själv via deras hemsida var du hamnar i svedala.

Janne H

Det finns andra möjligheter att få hem prylarna om du inte har så bråttom, Snacka med Peter så kan han hjälpa dig hela vägen hem.

http://www.petersplace.se/

Om nu inte det funkar så kan du kontakta Bosse, Han har varit med ett tag så han vet hur det går att lösa.

http://www.arizonaclassic.com/

Jag har själv tagit hjälp av dem med diverse som jag hittat i USA, Prylar såväl som bilar, (Fullsize)

Jag har tagit hem prylar från Summit racing och Mustangsunlimited t ex fälgar och däck. Dom kan ge dig svaret på vad det kostar med leverans hem till din dörr med olika fraktsätt, det som tiillkommer är ju naturligtvis tull + moms