Jump to content

Resan planerad!


pools

Recommended Posts

Är jag först att bestämma mej för en resa till USA och Sharlotte Raceway 2014?

Vi fick info om en planerad resa på årsmötet i Vingåker, men den resan var planerad

till 4 veckor i USA. Vi har inte möjlighet att vara borta så länge, men 14 dar är planerade.

Först till Charlotte, delta i 5 dagars firande sedan ner till Miami där vi hyr en 2005:a

cab eller nyare. Sen kör vi ner till Key West, en gammal bildröm för mej. Lämnar bilen

där och flyger till New York. Sen hem igen. Det kommer att bli skitkul!:D:D:D

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Kul P-O.

Vi planerar att åka till Las Vegas för att vara med där under perioden 16-20 april för att sedan hyra en musse för att åka längs route 66 under 4 -5 dagar. Vi kollade flyg och det är cirka 2-3 tusen kronor billigare/person att flyga till Las Vegas istället för Carlotte. Nu håller vi tummarna så allt går i lås så vi kan genomföra denna drömresa under 2014. Självklart kommer vi även att vara med på den Svenska upptakten i Sälen.

Link to comment
Share on other sites

Las Vegas blir för långt bort för oss med tanke på Key Westresan. Jag har inte

kollat priserna till Vegas, men 2-3 tusen billigare? Ja, då måste det nästan va nästan

gratis till Vegas. Jag har nu ett pris på 6300:- per pers tur och retur till Charlotte,

från Arlanda via Chicago. Kan inte hitta nåt billigare än 5091:- till Vegas, men då

stämmer inte flygtiderna så bra. 23 timmar. Och det blir en massa byten.

Men det är lång tid kvar, och alla flygbolag har nog inte släppt alla biljetter än.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

P-O !!

Skulle gärna vilja veta lite mera om den resa du har planerat, skall försöka göra en resa även jag till Charlotte 2014 ..

Hur finner man biljetter till just Charlotte Raceway osv. är det billigast att flyga via Chicago .. tänkte ta New York jag .. då man ändå är i USA .

Maila gärna mera info om just din resa - mailto:henrik.edvardsson@telia.com

// Henrik "1372"

Link to comment
Share on other sites

Det är MCA, Mustang Club of America som arrangerar två stora möten för att så många som möjligt ska kunna delta. Går inte att säga att det ena är bättre (iaf inte i förväg).

Jag har varit på 30, 35, 40 och 45 årsjubileerna i Charlotte (94 och 99, det var djäkligt bra!) samt Nashville och Birmingham. Charlotte har så mkt Nascar och annan racing, men jag väljer Las Vegas för 50-årsjubileet pga mina två tidigare besök i Clt.

Det är grymma träffar, 1999 var det över 5000 superfina Mustanger i Charlotte - inne på banan!

Link to comment
Share on other sites

Inne på banan /

Hur kommer man in på banan .. är det insläpp och betalning på plats eller förköp ??

( -Jenny "cmc 3969 " vad väljer vi ?? )

Link to comment
Share on other sites

minns inte ngt förköp men det kanske finns via MCA, men man kan köpa biljett per dag eller för hela träffen på plats.

Charlotte numera Lowe Motor Speedway - alla bilar finns innanför själva Nascarbanan - en inhägnad/avdelad trailer avdelning med ca 200 bilar och resterande (ofta lika fina) utanför och ikring denna. På banan kör det Shelbys, GT40, AC cobror och allmänt grymma Mussar hela tiden :-)

Link to comment
Share on other sites

P-O !!

Skulle gärna vilja veta lite mera om den resa du har planerat, skall försöka göra en resa även jag till Charlotte 2014 ..

Hur finner man biljetter till just Charlotte Raceway osv. är det billigast att flyga via Chicago .. tänkte ta New York jag .. då man ändå är i USA .

Maila gärna mera info om just din resa - mailto:henrik.edvardsson@telia.com

// Henrik "1372"

Inne på banan /

Hur kommer man in på banan .. är det insläpp och betalning på plats eller förköp ??

( -Jenny "cmc 3969 " vad väljer vi ?? )

Ja Henrik - vi måste väl bestämma oss snart!

Link to comment
Share on other sites

Vilka dagar bör man vara i Charlotte? Alltså - när firas det mest? Om man typ vill vara 3-4 dagar är det väl bäst att vara där 16-19 eller? Har dom någon Grand Finale o när är det i så fall? Vill helst inte va i Charlotte för länge, då vi ska vidare...

Link to comment
Share on other sites

Schedule of Events:

The official event dates of the Mustang 50th Birthday Celebration will be Wednesday, April 16th to Sunday, April 20th, 2014. However, there may be reasons to have access to both facilities the day before and the day after the Celebration. The schedule of events is not set in stone, but there will be certain days set aside for scheduled activities as outlined here. At this time, this is what we have talked about for a loose schedule. The final schedule will be presented after we’ve planned it out with the local MCA Regional Clubs that will be hosting the Celebrations. This preliminary schedule, which may change due to minor differences in the locations, mainly pertains to both locations.

• Tuesday, April 15th – Admission to the track for vendors to be able to get their displays in place and set up. MCA will set up our booth and be ready for registration for the next day. No planned activities for this day and no admission for spectators.

• Wednesday, April 16th – This day will be the first official day of the Mustang 50th Birthday Celebration. Vendors will be ready to sell. We will encourage the Pony Drives to plan a late morning or early afternoon arrival and provide them with a place that they can all gather before going their separate ways. We will encourage all vendors to be open for business as there will be enthusiasts arriving by the hour.

• Thursday, April 17th – As April 17th, 1964 is accepted as the birthday of the Ford Mustang, this will be the actual 50th birthday of the Mustang! We will have the Opening Ceremonies followed by a host of activities that are still to be planned. At some point during the day, we will have a birthday party, complete with birthday cake and the singing of Happy Birthday to the Mustang. Various clubs will have activities that they are responsible for including Pony Trails around the local areas and other Mustang related events. Today, this schedule is incomplete but the emphasis will be on the celebration of the Mustang’s 50th birthday. Possible on track activities, parade laps and other driving activities will also be happening.

• Friday, April 18th – The event will be in full swing. There will be track events such as road racing, drag racing and parade laps. Other activities will be detailed in forth coming press releases. There will be displays of Mustangs and by Mustang groups, vendors to buy parts, cars, shirts from and many other things to keep Mustang enthusiasts happy and entertained. Friday evening, we will have a themed dinner with some form of entertainment as yet to be determined.

• Saturday, April 19th – More of the same format as on Friday. Saturday evening we will have the Saturday Night Banquet. This will be the big social event of the Mustang 50th Birthday Celebration and will include guest speakers and entertainment, as yet to be determined.

• Sunday, April 20th – Sunday will be the last day of the event but there will be scheduled activities that will be presented later. First thing Sunday morning there will be Easter Sunrise Services held at both tracks. The Reverend Michael Finn of Columbus, Georgia will conduct the service in Charlotte. Michael has officiated at Anniversary events for many years and we welcome him back. We are still seeking someone to conduct the services at Las Vegas but ample time remains for this. In the afternoon, we will have the Closing Ceremonies.

• Monday, April 21st – There will be no planned activities. Monday will be set aside just for teardown and removal of all of the vendor displays and removal of vehicles.

MCA’s commitment level to making the Mustang 50th Birthday Celebration the “Super Bowl” of all Mustang car shows is extremely high. I hope everyone realizes this and feels the same way we do. We will be making monthly press releases that you can follow by coming back to the MCA website at www.mustang.org.

Keep in mind that there’s always going to be information that’s not ready to share with everybody and here’s why. The worst thing that we can do is to put out information that is not factual. If we have something in the planning stages and make that information available to everyone, it becomes accepted as fact. If that plan falls through and doesn’t become something that will happen with or at the Mustang 50th Birthday Celebration, it could adversely effect many people. In view of that, we will try our best to only report things that we have total confidence in that are going to happen.

I would also encourage you to come back to the MCA website and keep up with what we report. If something happens and we have to make a change, we will let you know there, first. I would also encourage everyone to contact us through the proper channels before going online and putting into print things that are not, or may not be, correct. We will do our best to be as open and honest as possible so that you can discuss everything freely from a correct perspective and on target.

If you have a question, please feel free to ask. I thank all of you for your interest in the Mustang 50th Birthday Celebration.

Respectfully,

Ron Bramlett

Executive Director

MCA Mustang 50th Birthday Celebration

ron@mustangsplus.com

Link to comment
Share on other sites

P-O !!

Skulle gärna vilja veta lite mera om den resa du har planerat, skall försöka göra en resa även jag till Charlotte 2014 ..

Hur finner man biljetter till just Charlotte Raceway osv. är det billigast att flyga via Chicago .. tänkte ta New York jag .. då man ändå är i USA .

Maila gärna mera info om just din resa - mailto:henrik.edvardsson@telia.com

// Henrik "1372"

Hej Frizzen!

Nu har vi tyvärr drabbats av en olycka, våran son som är helikopterpilot i Sydafrika

kraschade med sin Jet Ranger på påskdagen och hamnade på sjukhus med en krossad

ryggkota. Och det visade sej att hans Svenska försäkring inte täckte sjukhuskostnaderna

där nere. Därför har våra besparingar för USA-resan gått till hans sjukhusräkning. Så våra

planer ligger på is just nu. Jag återkommer om det finns möjlighet till resan i alla fall. Men

det känns inte så. Ska man boka för den resan, får man nog gör det nu. Annars är allt

fullt på hotellen, och det finns inga Mustanger att hyra heller.

Ledsen att jag inte kan ge dej den info du frågar om.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hej.

CMC383 Lars - Ewa o jag åker över till födelsedagsfirandet, har sådan tur som har min dragrace syster som numera bor i North Karolina,

firman som hon och Pat Musi www.patmusi.com äger flyttade i våras från New Jersey till North Karolina. Vi har lite tur då det är nära till

en del av evenemanget på Charlotte, dessutom gratis guidning, finns ju ingen anledning att inte åka:thumbup:.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

CMC383 Lars - Ewa o jag åker över till födelsedagsfirandet, har sådan tur som har min dragrace syster som numera bor i North Karolina,

firman som hon och Pat Musi www.patmusi.com äger flyttade i våras från New Jersey till North Karolina. Vi har lite tur då det är nära till

en del av evenemanget på Charlotte, dessutom gratis guidning, finns ju ingen anledning att inte åka:thumbup:.

Ja men då ses vi i Charlotte ;-)

Mvh

JohnB

Link to comment
Share on other sites

Kul för Er! Charlotte har en grym bana och eveemanget brukar vara kanon - har varit där på 2 st jubileer.

Passa på att sticka dit en dryg vecka innan för då är det ett jättestort swapmeed på samma bana - Charlotte Auto Fair. Torsdag till söndag. Hur mkt prylar som helst och massor med bilar som ställs ut och säljs!

Classe

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Nu resan fixad o klar Magnus!! Var först inne på Ticket o kollade på resan till Vegas var dyrt där,sen gick vi till Resia o kollade där det skilde 7000 kr på dom emellan så det blev Resia!

Ett tips bara. Det blev ett skapligt Hotell med http://www.goldennugget.com/lasvegas/

Vi reser den lördagen den 12:e åker hem den 20:e April

Mvh Evert cmc 1622

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Då var man en i raden som bestämt sig.

Landar i New York den 14 april och åker från Miami sedan den 26 april.

Däremellan blir det Charlotte för 50 årsfirandet och gärna en mustangtur sedan efter kusten mot Florida. :)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...