sniffer July 5, 2004 Report July 5, 2004 Va inne lite på http://bradbarnett.net/mustangs/timelin ... /index.htm och kollade och såg att det stog 351cid 4V V-8 290 hp.Det där med 4V menar dom då 4ports förgasare? För dom kan la inte mena att toppen har 4 ventiler (2 in 2 ut)? Undrar därför jag aldrig ett en 351w motor med 4 ventilers topp :/ Är det baraa jag som inte har råkat se någon eller är det förgasarens portar dom snackar om ? Om det är toppen så skulle jag gärna vilja se en sådan topp på bild eller något. Citera
sniffer July 5, 2004 Author Report July 5, 2004 Ja 4V är 4-port förgasare2V = 2 port förgasareOk bra då va det som jag trott hela tin då :] Gött gött. Citera
ht67 cmc 1502 July 5, 2004 Report July 5, 2004 Hittade det här på engelska men det kanske förklarar lite mer vad det kan handla om förutom förgasare/insug.Det är alltså inte frågan om det är fler ventiler utan storleken på dem, portningen av toppen samt kompressionen mm.* The most important difference was the heads. Two barrel heads used "open" combustion chambers, whereas 4V heads had smaller "quench" heads to achieve a higher compression ratio. Four barrel heads also had larger valves and ports, and as you might expect, a bit hotter hydraulic cam to handle the extra breathing capability.* Treat 2V and 4V engines as completely different when it comes to picking components like cams, heads, and intakes. The primary difference between 2V and 4V heads lie in the ports. 4V heads have very large ports.The 2V is a whole different cylinder head, not just a 4V with smaller ports. The oval ports are smaller, though still decently sized. The intake ports are biased to the side to get a straighter shot at the valve. The exhaust port is raised (relative to a 4V), has a moderate area change, and a nice shortside radius. Citera
Gäst July 5, 2004 Report July 5, 2004 Jhon det där gäller endast 351Cleveland som kom året efter."Sniffer" har 351WTidigare årsmodeller har ingen skillnad på toppar till 2V eller 4V Citera
ht67 cmc 1502 July 6, 2004 Report July 6, 2004 Ok! Då har jag lärt mig mer om 2V och 4V på "W" resp. "C"! Citera
sniffer July 6, 2004 Author Report July 6, 2004 Hehe alltid ku allt lära sig mera :] Mig fins det nog iofs bra mycket mera att lära om mustang och deras motorer Men jag försöker så gott jag kan och suga i mig av eran fina kunskap Citera
ht67 cmc 1502 July 6, 2004 Report July 6, 2004 Visst är det kul! Det här gör att jag blir ännu mer intresserad av att behålla och göra i ordning min Cleveland istället för att sälja den. Får börja leta efter nån bra bok om renovering av Cleveland motorer. Citera
Roger July 6, 2004 Report July 6, 2004 Ät det någon som har info om ventilstorlek och värdena på kamaxlen till Clevland 4V. Citera
janne July 7, 2004 Report July 7, 2004 Titta på denna länk ang motordata...(mach 1 -70 register)om årsmod stämmer in på din?? http://www.homestead.com/1970mach1/3514VC.html Citera
sniffer July 8, 2004 Author Report July 8, 2004 Titta på denna länk ang motordata...(mach 1 -70 register)om årsmod stämmer in på din?? http://www.homestead.com/1970mach1/3514VC.htmlDu råkar inte veta någon sida som har något liknande som du hadde på 351c 4v för en 351w 4v ? Fans massa bra info där som jag skulle vilja veta om min 351w 4v nämligen Citera
janne July 8, 2004 Report July 8, 2004 Kolla på denna sidahttp://www.homestead.com/1970mach1/enginesspec.html Citera
sniffer July 8, 2004 Author Report July 8, 2004 Jag tror iofs att dom har bytt motor i min bil, för enligt plåtarfna så skall jag ha 351c motorn och det sitter en 351w med 4-ports förgasare alltså 4v så det som står på sidan är ju för en 351w 2v så infon stämmer inte riktigt kan jag tro. Förrästen det sitter väll en plåt på motorn någonstans så man kan se va motorn kommer ifrån? Typ om det är en 351w 4v från en 69 eller något ? Citera
ht67 cmc 1502 July 8, 2004 Report July 8, 2004 Det sitter ett motornr. ingjutet i blocket under startmotorn. Av det kan man sen läsa ut en del saker som år mm.Kolla den här tråden...http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2/viewtopic.php?t=641&highlight=motornr Citera
sniffer July 8, 2004 Author Report July 8, 2004 Kan tänka mig att det typ är omöjligt att se ovanifrån då? Kan man se det om man hissar upp bilen och kollar under? Citera
ht67 cmc 1502 July 8, 2004 Report July 8, 2004 Ja, med en mycket stark lampa kan det gå om du hissat upp den och kan stå under. Jag lyckades med det konststycket på min Cleveland. Men jag vill minnas att det var mycket svårt att se. Annars är det är inte så svårt att plocka bort startmotorn. Då ser man det betydligt lättare! Citera
Roger July 9, 2004 Report July 9, 2004 Motorblocket har väll inget att gjöra med om det är 2 eller 4v,eller har jag fel? Det är väll topparna med insug. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 9, 2004 Report July 9, 2004 Hej.Helt riktigt att det är toppar och insug som styratt det blir 2V eller 4V. Bottendelen är i princip det samma om det inte HP motor eller Boss då är det andra saker imotorblocket också. Informationen som finns på förar dörrens id dekalär vad bilen var utrustad med från fabrik. Det är tur att Mustangen inte kan tala, tänk att fåveta vad den varit med om under sin livs tid. Det finns mer än två sätt att leva, hårt eller mjuktär två av dessa. :wink: Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.