Guztav April 29, 2013 Report April 29, 2013 Hoj!Har testat insektsborttagningsmedel, avfettning, såpa, högtryck, gnugga med svamp... Ja allt möjligt för att få bort alla insektsrester från förra året på min svarta bil. Börjar bli desperat :-p Någon som har tips på hur man bör gå tillväga eller tips på BRA insektsborttagningsmedel? Citera
Daniel Linde April 29, 2013 Report April 29, 2013 Har hört om fuktigt tidningspapper som man lägger på efter sin tur. Dagen efter blåser man av skiten. Dock aldrig prövat själv.Jag använde något medel från Turtle själv. Minns inte vad det hette dock.Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2 Citera
mike85 April 29, 2013 Report April 29, 2013 Hoj!Har testat insektsborttagningsmedel, avfettning, såpa, högtryck, gnugga med svamp... Ja allt möjligt för att få bort alla insektsrester från förra året på min svarta bil. Börjar bli desperat :-p Någon som har tips på hur man bör gå tillväga eller tips på BRA insektsborttagningsmedel?Mekonomen (finns säkert på andra ställen) Har en röd svamp som är inklädd i tygnät. Otroligt bra mot insekter och asfaltsprickar. Citera
ste April 29, 2013 Report April 29, 2013 Brukar själv göra så att jag sprayar på rikligt med vanligt fönsterputs, sen spolar med högtryck. Fast har dom suttit där sen förra sommarn kan dom nog sitta ordentligt. Gnugga på en lack ger alltid repor och speciellt svart är känsligt. Finns även en speciell lera som är kanon på flygrost, asfaltsprickar och annat som fastnat på lacken. då bör man vax efteråt, helst med oscilerande maskin. Citera
lasse.carina April 29, 2013 Report April 29, 2013 Turtle insect remover klart överlägsen. Bara att spaya på, vänta några minuter och sen spola av. Citera
saktown April 29, 2013 Report April 29, 2013 As probably mentioned.. NEVER use a sponge/cloth or any fancy ass "bug remover-sponge" that is wrapped nets. It WILL scratch your paint. Simple spray some bug-remover (I use Meguiars Bug and tar Remover) on your car and let it sit for a while. Then just rinse it with water. Good luck Citera
Guztav May 1, 2013 Author Report May 1, 2013 Thanks for all the tips! I guess I have to test some other bug removal sprays and see what they have to offer. I maybe should talk to the local car polishing/vaxing/cleaning company to get some tips on products also. When I drive Motorcyle I often wet some paper and put on my helmet so that the bugs can soak, after a minute or so the bugs easilly can be wiped away. But I think that method is better when the victims are fresh. But it's worth a try anyway!This is what my car looks like. Citera
Enator May 1, 2013 Report May 1, 2013 Meguiars har Kley Bar som man använder ihop med Quik Detailer. Jag använder den och den är mycket effektiv ta bor all sort av smuts från lacken Citera
Guztav May 5, 2013 Author Report May 5, 2013 Åkte förbi den lokala bilvårdsfirman och den enda vettiga lösningen verkar vara att polera om skiten. Flugor, fågelskit mm har en syra som gärna äter sig in i lacken när den suttit för länge. Där fick man igen förr att man var lat och inte tog tag i problemet direkt. Aja, aldrig fel att polera bilen ännu en vända! Citera
David Karlsson July 2, 2013 Report July 2, 2013 När jag tvättar den brukat jag köra på lite insektsremover, sen spola av.http://mekonomen.se/bil/bilvard-och-service/exterior/insektsborttagare/insektsborttagare-pa891sv kör jagSen det som är kvar vaxar jag bort.Avfettning kommer inte i närheten av bilen. skadar mer än vad det hjälper.Det tar lite tid att vaxa bort det men det blir mycket bra resultat Citera
Guztav July 2, 2013 Author Report July 2, 2013 Man SKA använda avfettning enligt den firman jag lämnat in bilen hos. Duschar alltid mina bilar med avfettning innan jag tvättar dom. Oftast kör jag bara avfettning plus högtrycken och det blir oftast mycket bra resultat, sällan jag använder svamp faktiskt... Citera
David Karlsson July 2, 2013 Report July 2, 2013 Avfettning hjälper nog inte så värst mycket då insekterna och djuren inte består av så mycket fett, utan protein. Om du vill använda avfettning så go man go men det kan ha en tendens till att fläcka lacken. Även plocka bort fetter som skyddar lacken, som tex under motorhuven. Men testa medlet från förra posten, det gjorde susen på min =) Citera
MusseSt July 31, 2013 Report July 31, 2013 Turtle insect remover använder jag varje dag efter turen funkar perfekt spraya vänta 10 min skölj av Citera
pools July 31, 2013 Report July 31, 2013 Hej!Veidec har en spray som heter Super Foam. Den är suverän. Blir som en rakkräm.Spraya på, vänta att tag, torka bort med torr trasa. Den löser proteiner sominsekterna består av. http://www.veidec.com/products/se/super-foam-suf-750ml.htmlMvh.P-O Citera
Recommended Posts