Bengan J May 1, 2013 Report May 1, 2013 Hej! Har problem med lite hög tomgång på en renoverad 289:a med en Edelbrock 1405. 600cfm förgasare 4 port alltså.Då det är en automat så rycker det lite då man lägger i driven.Tar jag loss pcv-ventilen och håller tummen för hålet så blir tomgången rätt.Dessutom så smattrar den då motorn är varm, lite irriterande.Någon i Mustang encyklopedin som har någon ide´Bengan Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 1, 2013 Report May 1, 2013 Hej.Kanske du har spricka grenrör, allterntivt grenrörspackning, tomgångsproblemetlåter mer som vaccum läcka eller liknade. Citera
mnilsson May 2, 2013 Report May 2, 2013 Hur är gummibussningen som ventilen sitter i? Den var väldigt torr på min bil och då blir det en vacuumläcka.//Mats Citera
Bengan J May 2, 2013 Author Report May 2, 2013 Gummibussningen är ny och tät. Då jag startade upp motorn första gångerna så visslade det i röret till oljestickan eftersom jag glömt att öppna ventilationengenom oljepåfyllnings locket som är kopplad med slang till luftrenaren. Dvs. ett rejält undertryck i motorn.Så som jag ser det så drar den tjuvluft genom pcv ventilen genom motorn upp till luftrenaren.Om den drar tjuvluft någon annan stans så borde det inte göra så stor skillnad när man håller för pcv ventilen?Pcv ventilen är kopplad till bakre uttaget på förgasaren det som är till bromsservot egentligen, har prövat att koppla den till rätt uttag (främre) men det gjorde ingen skillnad bara betydligt bökigare med slangen.T-stift 2 och 5 är sotiga de andra toppenfina om det nu spelar roll?Dom lever sitt eget liv våra gamla pållar.Bengan Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.