Jump to content

Hög tomgång- smattrande pcv-ventil


Bengan J
 Share

Recommended Posts

Hej! Har problem med lite hög tomgång på en renoverad 289:a med en Edelbrock 1405. 600cfm förgasare 4 port alltså.

Då det är en automat så rycker det lite då man lägger i driven.

Tar jag loss pcv-ventilen och håller tummen för hålet så blir tomgången rätt.

Dessutom så smattrar den då motorn är varm, lite irriterande.

Någon i Mustang encyklopedin som har någon ide´

Bengan

Link to comment
Share on other sites

Gummibussningen är ny och tät. Då jag startade upp motorn första gångerna så visslade det i röret till oljestickan eftersom jag glömt att öppna ventilationen

genom oljepåfyllnings locket som är kopplad med slang till luftrenaren. Dvs. ett rejält undertryck i motorn.

Så som jag ser det så drar den tjuvluft genom pcv ventilen genom motorn upp till luftrenaren.

Om den drar tjuvluft någon annan stans så borde det inte göra så stor skillnad när man håller för pcv ventilen?

Pcv ventilen är kopplad till bakre uttaget på förgasaren det som är till bromsservot egentligen, har prövat att koppla den till rätt uttag (främre) men det gjorde ingen skillnad bara betydligt bökigare med slangen.

T-stift 2 och 5 är sotiga de andra toppenfina om det nu spelar roll?

Dom lever sitt eget liv våra gamla pållar.

Bengan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...