Jump to content

Blinkers relä + mystiskt fel


salle123

Recommended Posts

Hej!

Undrar var blinkers relät sitter på en -65:a och vilket/var man köper det. Det mystiska felet är att när jag har bilen igång med halvljusen på så lyser inte instrumentbelysningen, när jag kopplar om till helljus så tänds instrumentbelysningen. Har satt in H4 insattser med Biltemas kabelsatts samt bytt fotomkopplaren till hel/halv -ljuset (denna köpt på VP Autoparts)

Link to comment
Share on other sites

Hej. Blinkrelä kan du hitta någonstans i höjd med gaspedal, tändningslås, under instrumentbrädan, skall sitta i en klämma. Relä kan du bla köpa på Biltema, samma som till Volvo Amazon (tvåpoligt), dina ljusproblem med hel,halvljus och instrumentbelysning, kräver lite deckarjobb. Som du vet så är jag en långfingrad man, jag har lagt ner massor av jobb på att göra elscheman till 65-73 med svensk text och färg på alla kablar, har du nytta av sådant så får du skicka ett PM eller mail till mig.:wtf:

Link to comment
Share on other sites

Hej! Som Lars säger kan du ersätta blinkreläet med ett likadant, annars kan du sätta i ett elektroniskt, med enda kruxet att du behöver jorda det med en extra kabel. Då får du en blinker som alltid håller samma fart, oavsett motorvarv. Dom gamla mekaniska har en tendens att sakta av när motorvarvet går ner.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Har satt in H4 insattser med Biltemas kabelsatts samt bytt fotomkopplaren till hel/halv -ljuset (denna köpt på VP Autoparts)

Du måste förklara lite närmare vad du menar med "Biltemas kabelsats" Det behövs

en alldeles speciell kabelelsats för att sätta in H4-lampor i en gammelmustang. Och

jag tvivlar om Feltema har en sån. Däremot kan du behöva Oscarssons eminenta

lösning. Hör av dej till Ocarsson, så löser han ditt problem.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

För det första tack för era svar. Biltemas kabelsats för strålkastare nr 42680 http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Belysning/Belysning-ovrigt/Kabelsats-for-stralkastare-42680/ Denna är kopplad enl anvisningarna och är idiotenkel att koppla går nog inte att göra fel, men något måste det vara för elen fungerade perfekt före bytet. Kan det vara så att jag behöver "Oscarssons eminenta lösning"

Med vänlig hälsning Skippen

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...