Jump to content

Featured Replies

  • Author
comment_138191

Oljekylare automatlåda monterad, tog ju inte lång tid och blev riktigt stiligt, skulle man gjort för flera är sen....

Är på vippen att köpa två nya stolar till bilen, org stolarna är ju inte direkt sköna och med 190cm kroppslängd skulle en lägre stol vara skönt!

Har väl igentligen varit lite emot "sportstolar" kanske men hittar åt en uppsättning svarta, nya tyg/skinn stolar för under 2000:-, häda att montera? Kanske... Men org finns ju kvar så jag tror jag måste prova.

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • 2 weeks later...
  • Svar 144
  • Visingar 36,9k
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Author
comment_138521

Burt bakre vevaxeltätning, returslangen från servon och monterat nya stolar, förhoppningsvis droppfri och bekvämare?!

Köpte svarta skinn "retro" sportstolar, sitter som ett smäck och passar bra mot std inredningen, dessutom var dom bolt in, bara att skruva fast i orginalhålen, för 4000:- måste jag säga att dom var prisvärda, nu är det bara en ny lack och en miljon småsaker kvar innan jag är klar, eller klar blir man väl aldrig iof! ;-)

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • Author
comment_142112

Nu är det bara att låta den härda i tre månader!

Sen blir det maskinpolering och stripning, funderar på mattsvarta cobra ränder samt GT stripes nere på dörrarna. All stripning sker innan montering av lister och kofångare för bästa resultat. Färgen går rätt ordentligt mot guld/orange i solen så tror det blir bra med mattsvarta fält för att bryta av mot lack, krom och polerade TT2 fälgar, kliar i fingrarna! :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • 3 months later...
  • Author
comment_144661

031b0916b2719235d1c5a366485a79e3.jpg

Ute i ljuset för första gången, nu blir det polering, polering, städning, målning.....

Puh, har midsommar som mål att ha den klar, är mitt uppe i husrenovering så tid är en bristvara!

Blir svart som förut, dvs mellan bakljus, stripes nere på dörrarna och scoop, blir nog bra efter att man, just det, polerat fälgarna och monterat lite lister...

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • 5 months later...
comment_148098

Vet ej vad du har för tätning på vevaxeln ,org eller !

351 Cleveland’s used a rope seal at the rear main cap from the factory and a small raised bump was cast into the cap to keep it located. If you are using a modern rubber two-piece seal, you’ll need to remove this bump, otherwise it will hold the gasket off of the surface creating a leak.

Kanske kan vara ngt :confused:

  • 2 weeks later...
  • Author
comment_148313

Kör ett Welander X-elleratior, performer suget hade nog inte funkat så bra extra kubiken, fin kombination av delar, grymt vrid från stallvarv till varvstopp. (3-6000), är supernöjd med motorn, skulle bara haft en fjärde växel och lite fäste...

Men just nu så har jag inte ens ett garage så det får bli ett senare projekt... [emoji48]

Sent from my iPhone using Tapatalk

comment_148336
Kör ett Welander X-elleratior, performer suget hade nog inte funkat så bra extra kubiken, fin kombination av delar, grymt vrid från stallvarv till varvstopp. (3-6000), är supernöjd med motorn, skulle bara haft en fjärde växel och lite fäste...

Men just nu så har jag inte ens ett garage så det får bli ett senare projekt... [emoji48]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ok, jag trodde du körde med performerinsug.

  • 7 months later...
  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...