August 11, 201311 yr comment_129871 tänkte montera brytarlös tändning på 289an lite vassare kam o edelbrock 500 förgasare vad ska man välja för fabrikat hel fördelare eller bara byta i org fördelare tacksam för tips o råd mvh helge
August 11, 201311 yr comment_129879 Köpte min på AH performance för en tusing. De är ganska stora med inbyggd spole men fungerar bra. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2Här kommer en bild också.
August 13, 201311 yr comment_129923 Köpte min på AH performance för en tusing. De är ganska stora med inbyggd spole men fungerar bra. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2Vad är det för fabrikat på den där? Jag har nämnligen funderat lite på Flamethrower serien men de kostar ungefärligen lika mycket. VH.
August 13, 201311 yr comment_129925 HejDet var en "no namer".http://www.corvettespecialisten.com/shop#!/~/product/category=3262571&id=3349871Kan du får en Flamethrower för samma peng låter det som ett bättre köp :-)./Hans
August 13, 201311 yr Author comment_129931 ok ska kolla detta tackar för tipsen gillar månssons motor rum
August 13, 201311 yr comment_129945 Ignitor "sockerbit" räcker långt om du inte skall toktrimma. En sådan no name fördelare skulle jag aldrig stopa under huven inte ens om jag fick en, stort jäkla åbäke Isåfall rekommenderar jag en hel fördelare från tex. Petronix.Se bara till att du tar ström till ignitorn där du har garanterat 12v+ både på tändning till och när motorn är igång./Tommy.
August 14, 201311 yr comment_129966 Ignitor "sockerbit" räcker långt om du inte skall toktrimma. En sådan no name fördelare skulle jag aldrig stopa under huven inte ens om jag fick en, stort jäkla åbäke Isåfall rekommenderar jag en hel fördelare från tex. Petronix.Se bara till att du tar ström till ignitorn där du har garanterat 12v+ både på tändning till och när motorn är igång./Tommy.Jaaa den ger väl 12v konstant med tanke på att kondensatorn har gått för 2:a gången den här sommaren.Tack för tipsen alla glada.
August 15, 201311 yr comment_130002 Se bara till att du tar ström till ignitorn där du har garanterat 12v+ både på tändning till och när motorn är igång./Tommy.Just det där kan vara lite knivigt, ja. Tyvärr går det en motståndskabel i kabelhärvan från tändningslås till torpedvägg. Jag håller just på att installera Pertronix Ignitor + Flame Thrower som vill ha 12 V. Lösningen blir i mitt fall att dra en ny kabel från tändspolen, genom torpeden och till kontaktstycket på tändningslåset där den löds fast på rätt stift.
August 15, 201311 yr comment_130006 Alternativt aanvända ett relä från biltema. Har nu kört med detta i 2 år utan problem.
August 15, 201311 yr comment_130008 Alternativt aanvända ett relä från biltema. Har nu kört med detta i 2 år utan problem.Bra idé, det kan definitivt vara värt ett försök. Mvh.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.