helge August 11, 2013 Report August 11, 2013 tänkte montera brytarlös tändning på 289an lite vassare kam o edelbrock 500 förgasare vad ska man välja för fabrikat hel fördelare eller bara byta i org fördelare tacksam för tips o råd mvh helge Citera
CMC-49 August 11, 2013 Report August 11, 2013 Byt hela fördelaren. brukar finnas på tradera för en 1000:- lapp Citera
Månsson August 11, 2013 Report August 11, 2013 Köpte min på AH performance för en tusing. De är ganska stora med inbyggd spole men fungerar bra. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2Här kommer en bild också. Citera
Rabidus August 13, 2013 Report August 13, 2013 Köpte min på AH performance för en tusing. De är ganska stora med inbyggd spole men fungerar bra. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2Vad är det för fabrikat på den där? Jag har nämnligen funderat lite på Flamethrower serien men de kostar ungefärligen lika mycket. VH. Citera
Månsson August 13, 2013 Report August 13, 2013 HejDet var en "no namer".http://www.corvettespecialisten.com/shop#!/~/product/category=3262571&id=3349871Kan du får en Flamethrower för samma peng låter det som ett bättre köp :-)./Hans Citera
helge August 13, 2013 Author Report August 13, 2013 ok ska kolla detta tackar för tipsen gillar månssons motor rum Citera
Tommyax August 13, 2013 Report August 13, 2013 Ignitor "sockerbit" räcker långt om du inte skall toktrimma. En sådan no name fördelare skulle jag aldrig stopa under huven inte ens om jag fick en, stort jäkla åbäke Isåfall rekommenderar jag en hel fördelare från tex. Petronix.Se bara till att du tar ström till ignitorn där du har garanterat 12v+ både på tändning till och när motorn är igång./Tommy. Citera
Rabidus August 14, 2013 Report August 14, 2013 Ignitor "sockerbit" räcker långt om du inte skall toktrimma. En sådan no name fördelare skulle jag aldrig stopa under huven inte ens om jag fick en, stort jäkla åbäke Isåfall rekommenderar jag en hel fördelare från tex. Petronix.Se bara till att du tar ström till ignitorn där du har garanterat 12v+ både på tändning till och när motorn är igång./Tommy.Jaaa den ger väl 12v konstant med tanke på att kondensatorn har gått för 2:a gången den här sommaren.Tack för tipsen alla glada. Citera
CalleC August 15, 2013 Report August 15, 2013 Se bara till att du tar ström till ignitorn där du har garanterat 12v+ både på tändning till och när motorn är igång./Tommy.Just det där kan vara lite knivigt, ja. Tyvärr går det en motståndskabel i kabelhärvan från tändningslås till torpedvägg. Jag håller just på att installera Pertronix Ignitor + Flame Thrower som vill ha 12 V. Lösningen blir i mitt fall att dra en ny kabel från tändspolen, genom torpeden och till kontaktstycket på tändningslåset där den löds fast på rätt stift. Citera
Patrik Mustang67 August 15, 2013 Report August 15, 2013 Alternativt aanvända ett relä från biltema. Har nu kört med detta i 2 år utan problem. Citera
Rabidus August 15, 2013 Report August 15, 2013 Alternativt aanvända ett relä från biltema. Har nu kört med detta i 2 år utan problem.Bra idé, det kan definitivt vara värt ett försök. Mvh. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.