Oscar July 20, 2004 Report July 20, 2004 En dansk ska ta in några bilar från USA, jag är intresserad och skulle därför vilja veta lite saker.Först, vad kostar det att regga om bilen.Måste man bygga om bilen för att den ska gå igenom besiktningen t.ex. måste man ha km/h hastighetsmätare eller måste man byta lampor eller liknande?Ligger sånna här bilar under samma avgasreningskrav som vanliga bilar och klarar de i så fall gränsvärdena? eller är veteraner undantagna?tacksam för svar. Citera
dacke July 20, 2004 Report July 20, 2004 Det mesta av svaren finns hos bilprovningen... :wink: http://www2.bilprovningen.se/externt/bi ... enDocument Citera
Oscar July 20, 2004 Author Report July 20, 2004 verkade krångligt, men vad jag förstår är avgasen inget problem då.hastighetsmätaren verkar vara ett måste och sen nått med godkänd motor och bensintank. o lampar kanske. det var mycket krångel det, man kanske skulle se efter en svensk bil istället, fast då går förstås priset upp. Citera
dacke July 20, 2004 Report July 20, 2004 Det verkar vara lite si å så med alla regler...Min är besiktigad med miles mätare... Och dom klagade inte över det Det ända som byttes var lampglasen till blinkers/parkeringljus.. Citera
Oscar July 21, 2004 Author Report July 21, 2004 ja godtyckligheten vet man i alla fall var man har den. har dock hittat en som redan är importerad. är 50000 bra för en 65:a? ska vara bra maskinellt men har inte sett bilder än. Citera
dacke July 21, 2004 Report July 21, 2004 50 000kr..Ja då finns det nog att en hel del att göra på bilen skulle jag tippa på.. Prismässigt har ju Mustangen stigit otroligt mkt dom senaste åren...Så för 50 000kr får man nog räkna med mkt jobb.. Citera
Oscar July 21, 2004 Author Report July 21, 2004 Ja verkar så. farsan trodde man skulle få tag på en för 30. Alla mustangägare verkar ha fått storhetsvansinne, vilket inte gäller t.ex. camaro som verkar vara mer hyffsade i pris. men inte fan tror jag att de faktiskt får sina bilar sålde för de fantasipriser dom begär. 75-90 verkar vara ungefär standard för alla bilar som inte är vrak. Citera
yellow-dog July 21, 2004 Report July 21, 2004 Smart komentar att fälla på detta på detta forum. Du verkar vara en begåvad kille! Varför tar du och din far inte tåget till stan och frågar Fordhandlaren om han har några gammal bilar på lager som inte blev sålda 65-66. Kanske kan ni göra ett klipp, bara att damma av dom och provköra. Med er affärsinstinkt får ni säkert mattor på köpet! Citera
sniffer July 21, 2004 Report July 21, 2004 Hmm. För 30papp så får du nog inte mera än något rostigt mustangliknande föremål som man KANSKE får igenom besiktingen om man lägger bra mycket tid och pengar på det Ne men man bör väll iallafall lägga runt 70000kr för att få något vettigt. Citera
Oscar July 21, 2004 Author Report July 21, 2004 Nu missförstod ni nog. jag menade iaf att ett "vanligt" exemplar som går ok men som inte är fixad till 100% i plåt lack o inredning men som ändå är ok kostar 70-90k men att man för 30k knappt får ett rostätet vrak.Vad jag siktar på är väl en bil som man kan fixa till när man vill men alltså är ok maskinellt alltså så man kan köra den nån km. Citera
jorsei July 22, 2004 Report July 22, 2004 hej.Såg häromdan en annons på en DART 68 Gt för 85.000 och en annan för 75.000 och ändå var dom inte helt felfria.Så att hitta en bil för 30-50.000 är inte så lätt,alla bilar har ju gått upp nåt för j-ligt dom sista 5-10 åren. Citera
Lygdman cmc813 July 22, 2004 Report July 22, 2004 gran torino -72 för 25k, i Piteå visserligen.bara att köpa då? tycker själv att bilar nyare än 70 inte är värt ett korv öre (med vissa undantag!) men räkna med mycket jobb om du inte ska ha pilsnerskick Citera
fd cmc1234 August 5, 2004 Report August 5, 2004 Visst har Mustangerna gått upp i pris, men det är bara att konstatera att vissa har humor... 150 papp "prutat och klart", det är ju bara att slå till! Ingår skärmbreddarna?http://www2.blocket.se/view/2785088.htm?l=0&c=1&city=0 Citera
jorsei August 5, 2004 Report August 5, 2004 Håller med,det bör ju finnas nån vett och sans."Överdimensionerade avgasrör" är det nån försäljningsargument.Klart att fina bilar kostar men den här !!!! Citera
fd cmc1234 August 5, 2004 Report August 5, 2004 Tja, vad skall du ha för din? Har alltid velat ha en röd.Ljusblå är ju lite Kalifornienkänsla, men man blir helatiden tråkad för "bäbis-blå"... Ja, ja - avund förstås. :wink: Citera
jorsei August 6, 2004 Report August 6, 2004 Jasså tråkar dom dig för färgen vilka j-lar,klart dom är avundsjuka.Tror nog inte att min är till salu nu blev det ju sol till slut.Har inte åkt många mil i sommar men nu bär det av till Barkaby på Lördag och Stockholm cruising,ha det. Citera
Tody August 15, 2004 Report August 15, 2004 Med risk för att verka otrevlig så måste jag ändå kommentera "Smarte Oscars" kommentar. Oscar be pappa köpa dig en Camaro så kan du hädanefter göra inlägg på Camaroclubens sidor istället.Lycka till önskar TodyPS säljer inte min 428 CJ, R-code under 400 tkr.Dyrt eller billigt. Allt är relativt Oscar.Vill man ha något som inte finns. Då kostar det. Ex fina renoverade Mustanger som denna sidas medlemmar lagt ner både själ och pengar DS Citera
Recommended Posts