August 27, 201311 yr comment_130256 Hej.Nu är det så, är man Mustang freak så är man, jag har köpt mig en till för att åka tilloch från jobbet året runt, sålde Volvon och köpte en Mustang 4,2 V6 2008.Man vill ju åka ståndsmässigt även på vintern, Mussen kommer från Texas ochhar första inreg i Sverige Juni 2013. En ägare före mig som köpte den 2007 september.Ja Ja en bild kan ni väll få , utbytta bilder 28/8.
August 28, 201311 yr comment_130262 Helt rätt att ha som året runt bil.Själv håller jag endast med amerikanska V8 Ford/Lincoln i maskinparken.
August 28, 201311 yr comment_130277 Motorn är väl på 4,0L? Dom där listerna på dörrarna säger folk endast sitter på Canadabilar, stämmer det?
August 28, 201311 yr Author comment_130286 Hej.Jag vet inte om det är bara på Canada bilar listen sitter, Mussen har bara varit i Texas under sitt korta liv, den harockså varit med om en påkörning höger bak innan lev till Sverige, den är lagad här och hellackerad:).Listen kanske är ett s.k. option som ägaren valt att montera hos återförsäljare.Skönt att det är några som inte idiotförklarat mig ännu.Jag kan erkänna att jag åkt många USA bilar även på vintern:thumbup:.T-Bird LX 93Fox Musse 93Mercury 76
August 29, 201311 yr comment_130302 En ordentlig rostskyddsbehandling är nog ingen dum investering, samt stänklappar bakom hjulen både fram och bak.
August 29, 201311 yr Author comment_130307 Har kollat priser på rostskydd, slutar med att jag gör det själv, priser runt 8000.-, stänklappar blir det nog inte.
August 30, 201311 yr comment_130327 Grattis till den fina vinterbilen. Tack vare den ljusa nyansen syns inte smutsen tydligt + du kan även åka på vintercruisingar med bilen.
August 31, 201311 yr comment_130342 Kan bar instämma med övriga, Grattis! Det kommer att bli en jättebra vinterbili dina trakter. Bra också att du tänker fixa rostskyddet själv, då vet du att detblir ordentligt gjort! Lycka till med nya bilen!Mvh.P-O
August 31, 201311 yr comment_130343 Var på Arlandaträffen idag och pratade med en mustangkille från Hedemora, som varit i branschen och påstod att sågkedjeolja skulle vara bra att rostskydda med. Hjulhusen kräver dock lite starkare grejor.
September 1, 201311 yr comment_130349 Sitter precis o tittar på samma lösning......Roligare köra en Musse , om än bara en 6'a, än en V40 på vintern.....
September 2, 201311 yr comment_130381 Var på Arlandaträffen idag och pratade med en mustangkille från Hedemora, som varit i branschen och påstod att sågkedjeolja skulle vara bra att rostskydda med. Hjulhusen kräver dock lite starkare grejor.Om en bil har vax rost skydd så rostar den fortare om man håller på sån skit för då löser man upp vaxet så sånt ska man passa sig för
September 2, 201311 yr Author comment_130393 Hej.Jag tror jag satsar på en hålrumsbehandling i första hand, alltså Dinitrol ML eller liknade, undersidan ser ut attkunna klara sig bara man håller efter den.
October 14, 201311 yr Author comment_131160 Hej.Efter en tids åkande med min nya Mustang så kan jag bara säga att man blir uttittad, jag har tydligengjort rätt val gällande färg och klädsel massor som kommer fram och kollar och frågar;).Sen vill jag fråga undrande, vem i helskotta kan påstå att det är dåligt tryck i V6a, den klart helt ok, fler borde köpadenna ratade variant och bli överraskad:eh:.Ett lätt påstående är, köp åk njut.
October 15, 201311 yr comment_131174 Jag har hört samma sak av de som varit i USA och hyrt en Mustang. Det verkar som de flesta hyrfirmor bara har 6or till uthyrning. De vart lite besvikna ända tills de satte sig bakom ratten och tryckte på gasen.
February 13, 201411 yr comment_133470 Sitter och väljer bland 2011 och framåt och den 6'an är ju ännu vassare :-) Skickat från min C6903 via Tapatalk
February 14, 201411 yr Author comment_133488 Hej.Jag förstår hur dom gör, samtidigt som det är helt oförståeligt, jag har bla haft T-Bird 93 LX med 3.8 l 6a, i ärlighetens namn var det en fantastiskt bekväm bil men också konstigt nog rätt så slö.Idag gör man motorer med ungefär samma volym, som går bättre och då ocksåhar mer hk, det är utvekling och teknik på hög nivå.Jag förstår inte att fler åker 6a, dom låter ganska trevligt med dubbelsystem närnog samma ljud som modern 8a lite ärtbössa, jämnfört med den klassiska gjutjärns 8an som mer har det tyngre soundet. Axet på en modern Mustang 6a är helt i stilen vad man kan tänkas vilja ha, det kännsoch gör en gas glad.Jag är skitnöjd med mitt köp av 08 Mussen, den går jätte bra att åka med, även påvintern.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.