MustangDriver January 1, 2014 Report January 1, 2014 HejOch Gott Nytt År !Hur kollar man om ventilen/funktionen är ok ?Inget annat sätt att prova suga i slangen och då känna att den öppnar ?Eller är det ngt man bör byta regelbundet? Citera
Stefan Johansson January 1, 2014 Report January 1, 2014 Tror livslängden på dessa är lång. Köp en vacuumklocka på biltema så ser du om den läcker, alternativt sug som du föreslog Citera
MustangDriver January 1, 2014 Author Report January 1, 2014 Tack StefanProvat suga som sagt och den verkar öppna , förmodligen ok dåInsugsvakumet från 289:an ( slanganslutningen sitter på rör under förgasaren ) borde vara större än det jag åstadkommer ? Citera
Stefan Johansson January 1, 2014 Report January 1, 2014 Ja jag vet inte vart vakuumet ligger men någonstans runt 15-20hg på tomgång om du inte skrämt motorn? Det viktiga är väl att ventilen stänger åt andra hållet så den inte läcker.Har du problem med bromsarna eller är det bara allmän översyn? Citera
Stefan Johansson January 1, 2014 Report January 1, 2014 Däremot ska vakuumet hämtas från insuget tror jag, nån annan får rätta mig här om jag har fel. Vissa förgasare har även "rätt" vakuumuttag i foten men det är en lite grövre anslutning. Se till att du inte har den på de små. Citera
MustangDriver January 1, 2014 Author Report January 1, 2014 Håller bara på med en allmän översyn ........ läst om att vevhusventilatioen är viktig att den fungerarPCV ventilen som sitter på bakdelen högra ventilkåpan är ansluten via en ca 10mm slang (invändig dia) till ett grövre uttagprecis under original Autolite förgasaren.Slangen satt lite löst på detta uttag tyckte jag så då fäste jag den med en klammer.Var klamrad ok på själva PCV ventilen.Har tyvärr inte vakumbromsar , gick inte att få med bromservo vid skivor fram som min bil har Citera
pools January 12, 2014 Report January 12, 2014 Hej!Om du är osäker, byt den! Den kostar inte många tior hos Hansen t.ex. Och du behöver aldrigbyta den igen, bara rengöra den vart 3:e år eller så, om du kör mindre än 300 mil per år.Mvh.P-O Citera
MustangDriver January 13, 2014 Author Report January 13, 2014 Hej P-O !Låter sunt och klokt det du sägerHörde med Hansen Racing.... tyvärr slutsålt för tillfället men nya är på gångför 50 spänn/styckInte mycket att fundera på med andra ord mvh Lars Citera
MustangDriver January 14, 2014 Author Report January 14, 2014 Finns säkert på Vp också! Stämmer bra det!http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?page=article&artno=C5AE-6A666-AHansen Racing säljer ej till privatpersoner....... sök upp en återförsäljareFick jag som svar nyss Får bli VP då Citera
NackaBosse January 15, 2014 Report January 15, 2014 Här i Stockholm går det bra att handla direkt hos Hansen Racing i deras butik i Spånga. Medlemmar i Mustangklubben har dessutom rabatt. Citera
mhdin January 15, 2014 Report January 15, 2014 Stämmer bra det!http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?page=article&artno=C5AE-6A666-AHansen Racing säljer ej till privatpersoner....... sök upp en återförsäljareFick jag som svar nyss Får bli VP då Mekonomen är åf till Hansen, Citera
Recommended Posts