January 13, 201411 yr comment_132835 Hej igen.Nu har jag fått tillbaks motorn nyrenoverad och skall försöka få i den i bilen. Men jag fattar inte hur jag ska få fast styrservopumpen i motorn, pumpen (bild 2 ) ska väl sättas fast i fästet ( bild 3 ) men hur ska detta sen fästas i motorn, det måste väl ändå fattas nån del? Jag köpte bilen med motorn urplockad och till viss del demonterad, därför har jag lite dålig koll. Sen en sak till, vad är plåtbiten på bild 4 till? Ca:10cm hög. Motorn är en 351c från 1970.Det följde även med ett förkopplingsmotstånd till fördelaren men nu har motorrenoveringsfirman monterat ihop allting utan, är det rätt?" Man blir inte rik på misstagen, men vis"
January 13, 201411 yr comment_132837 Ser ut som du har fel fäste till servo pumpen, ser ut som ett 429 fäste det du har (fast saknas en del av det).http://www.ebay.com/itm/FORD-Mustang-Cougar-Torino-351C-Cleveland-Power-Steering-Pump-Brackets-/151206667079?pt=Vintage_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item23349ea347&vxp=mtrhttp://www.ebay.com/itm/1970-1973-351C-MUSTANG-POWER-STEERING-ADJUSTING-BRACKET-/370793258600http://www.svend.net/mustang/belts/73-351C-BELTS1.jpg
January 14, 201411 yr Author comment_132854 Tack Thomas, du kanske har rätt beträffande fästet, det är väl nått sånt här som jag saknar, fast jag hittar inget som passar till 351c -70.Är det nån som vet bättre eller till och med har nåt att sälja?
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.