bson February 23, 2014 Report February 23, 2014 Hej!Har roat mig med att köpa en hel del after market prylar under vintern. Även om man åker på att betala svensk moms så blir det betydligt billigare att skicka efter själv från USA. Har handlat två gånger från AmericanMuscle och en gång från CJ PonyParts. Enklast är att handla från CJPonyParts som kan leverera direkt till Sverige. AmericanMuscle har ett större sortiment men levererar bara inom USA. Det problemet kan man dock lösa genom att skapa ett konto på ShopUSA där man får en egen postadress dit prylarna kan skickas. Sedan tar dom hand om frakten till din hemadress. Funkade riktigt bra för mig.Nu är det bara att bosätta sig i garaget så man blir klar med sin "ride" till vårpremiären:D.Väl mött i vår! Citera
fredrik.mickelsson March 7, 2014 Report March 7, 2014 Beställde massa plåt delar från cj ponyparts för nåra år sedan, och räknade då ut att efter tull och moms så vart det ändå ca halva priset mot att beställa alla delar från svenska firmor. Citera
Chrisson March 18, 2014 Report March 18, 2014 bson : hur löste du med betalning till America Muscle.?har försökt köpa där i från med min Shopusa adress men inte kunnat betal... Citera
Badmanners March 18, 2014 Report March 18, 2014 Har ni problem att handla från American Muscle så skicka ett mail till oss på vilka delar ni är ute efter. Har våra leverantörer varorna så betalar ni dollarpriset med dagskurs plus frakt, tull och moms. Det kanske till och med är så att vi har det på hyllan.e-post adressen hittar ni på www.badmanners.se Citera
Daniel Linde March 19, 2014 Report March 19, 2014 bson : hur löste du med betalning till America Muscle.?har försökt köpa där i från med min Shopusa adress men inte kunnat betal...Betala gör du med kort.American muscle skickar nu direkt till Sverige. Citera
Mallemia March 20, 2014 Report March 20, 2014 Betala gör du med kort.American muscle skickar nu direkt till Sverige.Sen när då? Jag försökte för två veckor sen men det gick inte med kort! Mastercard!Anton Citera
Janne H March 20, 2014 Report March 20, 2014 HejJag beställde lite grejor som en test den 9mars, grejorna kom idag med Fedex.//Janne Citera
Tobbe1977 March 27, 2014 Report March 27, 2014 Vad är det som bestämmer hur mycket mer man kommer att betala när det anländer till Sverige?Förstår att det är tull och moms. Är det sedan vad varan kostar, hur stor paketet är, vad den väger?Har förstått att många beställer från USA men när man lägger till alla extra avgifter så blir ju slutsumman ungefär som om man skulle handla det här hemma.Tacksam för svar! Citera
Janne H March 27, 2014 Report March 27, 2014 Jag har använt jetcarrier ett antal gånger. du köper fraktfritt i USA sen kan du välja transportsätt och ser kostnaden när du har produkten vid din dörr.Går dock inte att använda på AM.//Janne Citera
Tobbe1977 March 27, 2014 Report March 27, 2014 Jag har använt jetcarrier ett antal gånger. du köper fraktfritt i USA sen kan du välja transportsätt och ser kostnaden när du har produkten vid din dörr.Går dock inte att använda på AM.//JanneOk. Tack för tipset. Men om jag tar ebay som exempel. För ett antal år sedan hittade jag en golfklubba som jag bara ville ha. Tänkte inte på det utan bara beställde hem den utan att ha någon aning om att det kom till dessa s k extra avgifter utöver frakten. När jag väl hade betalt dessa avgifter så blev klubban dyrare än vad jag kunde köpt den här hemma för.Snackade då med en polare som sade att man kunde säga till säljaren att skriva på paketet att värdet var lägre så blev det inte så dyra avgifter + att man även kunde skriva " gift " eller " sample ". Då kunde t om tullen strunta i att ta något alls i avgift.Beroende på hur hård tullen är så verkar det som om detta funkar för vissa och mindre bra för vissa. Citera
taxan March 27, 2014 Report March 27, 2014 Ok. Tack för tipset. Men om jag tar ebay som exempel. För ett antal år sedan hittade jag en golfklubba som jag bara ville ha. Tänkte inte på det utan bara beställde hem den utan att ha någon aning om att det kom till dessa s k extra avgifter utöver frakten. När jag väl hade betalt dessa avgifter så blev klubban dyrare än vad jag kunde köpt den här hemma för.Snackade då med en polare som sade att man kunde säga till säljaren att skriva på paketet att värdet var lägre så blev det inte så dyra avgifter + att man även kunde skriva " gift " eller " sample ". Då kunde t om tullen strunta i att ta något alls i avgift.Beroende på hur hård tullen är så verkar det som om detta funkar för vissa och mindre bra för vissa.Jag beställde lite saker från VMP tuning för ett par veckor sedan och slutsumman slutade på ca 460 dollar med frakt till sverige. Jag bad dom skriva ner värdet på varan i fraktinfon vilket dom gjorde. Värdet som var angivit på paketet var 100 dollar så jag betalade 236kr när jag hämtade paketet vilket inkluderade Tull,moms och postens avgifter. Postens avgifter var 100kr i mitt fall på ett paket som vägde ca 2kg.Tullsatsen ligger runt 3,5-4,5% på bilreservdelar fick jag till svar när jag var i kontakt med tullverket.Så slutsumman landade kring 3200kr Man betalar tull och moms på varans värde inkl fraktpriset. Citera
taxan March 27, 2014 Report March 27, 2014 Jag har använt jetcarrier ett antal gånger. du köper fraktfritt i USA sen kan du välja transportsätt och ser kostnaden när du har produkten vid din dörr.Går dock inte att använda på AM.//JanneVarför skulle det inte gå att använda jetcarrier på AM?? Citera
Janne H March 27, 2014 Report March 27, 2014 Problemet är att de inte godkänner kreditkort som utfärdade utan för USA samma gäller för PayPal.men idag säljer AM via sin hemsida sina produkter men de använder endast ett företag som heter Bongo som står för kortkostnaderna + frakt och tull.När man beställt på AM och ska betala väljer man internationellt köp och då länkas du till Bongo.Funkar kanon du har grejorna på ca 1 och halv vecka, enda nackdelen de skickar med Fedex så du måste vara hemma och ta emot prylarna.Tjänade ca 20% mot svenska priser.//Janne Citera
taxan March 27, 2014 Report March 27, 2014 Problemet är att de inte godkänner kreditkort som utfärdade utan för USA samma gäller för PayPal.men idag säljer AM via sin hemsida sina produkter men de använder endast ett företag som heter Bongo som står för kortkostnaderna + frakt och tull.När man beställt på AM och ska betala väljer man internationellt köp och då länkas du till Bongo.Funkar kanon du har grejorna på ca 1 och halv vecka, enda nackdelen de skickar med Fedex så du måste vara hemma och ta emot prylarna.Tjänade ca 20% mot svenska priser.//JanneSnacka om att göra det besvärligt för internationella kunder.. Sjukt att det inte ens går att batala med paypal!Provade att göra iordning en beställning genom bongo, men priset man skulle betala för varan stämde inte överens med den aktuella dollarkursen. Vet inte om det fanns några dolda avgifter inräknat i priset eller om dom helt enkelt räknar för högt på dollarn? Tyckte heller inte att frakten var vidare billig.. Nä så länge dom tvingar internationella kunder att använda bongo så kommer iaf inte jag att handla därifrån Citera
bson March 30, 2014 Author Report March 30, 2014 Sorry Chrisson för sent svar, men jag har varit lite off line senaste tiden. Jag betalade med ett amerikanskt Visa-kort, men nu verkar det problemet vara överspelat om jag tolkar Daniel rätt. Kanon om man kan shoppa direkt till Sverige från AM med Paypal eller svenskt kreditkort. Citera
Recommended Posts