Jump to content

Trimning av 351c 2-v


Recommended Posts

Jag kan bekräfta att den nya 351W motorn biter ganska bra på en del BMW:er. Dock inte alla kan jag lova! :shock:

Någon i K-d var ute i pappas BMW 5-serie och skulle prompt dra med mig kvällen innan jag körde upp den till Stockholm.

Jag undviker helst sånt men jag ville bara vara först fram till...rullade i ca 40 km/h, kick-down, Ford V8 rules! 8)

Link to comment
Share on other sites

Hasco: Då tror jag att jag såg den =). Var du på Rättviks Pizzeria någon gång med den? Såg en 71-73 mach-1'a som var gul där. Det är Pizzerian på ovan sidan av rälsen om man tänker från siljan badet till.

ht67: Det kan jag tro ; ). Hur mycket gav du för din när allt var klart och den låg under huven? Om du inte vill ropa ut det kan du skicka ett PM om du vill.

Ja en del BMW's rör ju faktiskt på sig, det finns ju faktiskt BMW med manliga motorer också, 545 t.ex har ju en 4,5L V8 på 333hk eller något sådant och bra med vrid. Sedan är det kanske lite bättre grepp ner i backen på en nyare bil än en 30år gammal blytung jänkare ; ).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Skulle inte skada om det vore lite mera träffar i närheten, så man kunde få träffa er alla underbara mustangfrälsta personer :D Jag är själv HELT fast i mustangträsket :) Ni kan ju alltid skicka PM när ni skall på någon träff så man vår veta vilka ni är allihop. Skulle vara kul.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Jag tar och lyfter denna tråd lite, tyvärr så kommer jag inte hinna få klart bilen min tills i rättvik i sommar utan kommer få åka farsan BMW 633csi 77'a istället i sommar.

Så vad jag tänkte då är att jag ska lägga lite mer pengar på motorn, kanske rentav investera i en kompressor, som jag såg att även någon annan var sugen på här. Vem vet då vad man hamnar i för kusar. Den effekten jag skulle få ut innan var ju 450hk på veven.

Någon som vågar gissa på hur mycket jag får ut med en kompressor? Brukar dom ge 20% extra eller?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...